• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare SaraXX
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 468
  • Visningar Visningar 12 883

Bukefalos 30 år!

Ingen bra dag för Sverige idag. Om Tre Kronor kvalificerar sig till kvarten är nog det bästa vi kan hoppas på. Sedan får vi hoppas på damkronorna i kvarten.

Ingen bra dag för Sverige idag. Om Tre Kronor kvalificerar sig till kvarten är nog det bästa vi kan hoppas på. Sedan får vi hoppas på damkronorna i kvarten.
Jag har sett Crosby göra OT-mål i Vancouver (iochförsig NHL och mitt älskade Pittsburgh istället för Golden goal i OS) men jag unnar verkligen Kanada guld i år så att jag kan se honom fira ordentligt igen. Deras powerplay-uppställning är ju bisarrt bra, som en unlimited fantasy League.

Jag har sett Crosby göra OT-mål i Vancouver (iochförsig NHL och mitt älskade Pittsburgh istället för Golden goal i OS) men jag unnar verkligen Kanada guld i år så att jag kan se honom fira ordentligt igen. Deras powerplay-uppställning är ju bisarrt bra, som en unlimited fantasy League.

För en gångs skull hejar jag på Kanada. För det mesta är jag mot dem ffa pga deras fans som definitivt är Ugly Canadians. När det gäller hockey så är den trevliga kanadensaren en myt.

USA:s lag är också extremt osympatiska, bl.a är ju Tkachuk bröderna, JT Miller och liknande med. Så det får bli Kanada när Sverige åker ut. Och ja, de har ett orimligt bra lag, Crosby, McKinnon, McDavid, Makar mfl. Wowsa.

Norges var väntat, förutom att Weng kör sista vilket hon ju vägrat innan.
Kristin Austgulen Fosnæs - Astrid Øyre Slind - Karoline Simpson-Larsen - Heidi Weng

Hoppas alla har ok skidor imorgon, tycker det är plågsamt att se när nåt lag är helt bortvallat.

Det är nog helt enkelt så att ingen annan vill/vågar. Weng är erfaren och kommer inte knäckas mentalt av att veta att hon måste tampas med Jonna. Fosnaes hade det nog lite jobbigt efter VM förra året så hon är nog inte så peppad på att upprepa det.

De har inte haft nån självklar på sista sträckan sen Björgen la av. De satte ju t.o.m. Therese Johaug där en gång i förhoppningen att hon skulle kunna knäcka Stina innan upploppet. Men efter det vägrade Therese den positionen.

De behöver en riktigt bra sprinter som även klarar av distans.

Det är nog helt enkelt så att ingen annan vill/vågar. Weng är erfaren och kommer inte knäckas mentalt av att veta att hon måste tampas med Jonna. Fosnaes hade det nog lite jobbigt efter VM förra året så hon är nog inte så peppad på att upprepa det.

De har inte haft nån självklar på sista sträckan sen Björgen la av. De satte ju t.o.m. Therese Johaug där en gång i förhoppningen att hon skulle kunna knäcka Stina innan upploppet. Men efter det vägrade Therese den positionen.

De behöver en riktigt bra sprinter som även klarar av distans.
Den gången Johaug körde var det ju för att Weng vägrade 😅. Och VM förra året samma sak, Weng ville inte. Weng borde ju ha tagit den sträckan redan förra året. Hon är nog den som inte velat/vågat trots att det är rimligaste valet.

Det verkar vara damernas OS i år!
Fantastisk match mot Tjeckien nyss!!

Vad gäller herrhockeyn får jag säga att jag är väldigt anti-Kanada, pga deras attityd mot omvärlden. Detta år är jag dock mycket mer anti-USA, och detta då av politiska orsaker.

Det enda som skulle kunna få mig att hålla på USA i en hockeyfinal vore om de skulle råka möta Leksand, men så illa tror jag inte att det kommer gå.

Hur många olika curlinggrenar finns egentligen? Trodde det var klart. Vad skiljer dem åt? Är ju alltid precis likadant.

Liknande trådar

• Bukefalos bokbingo 1 augusti 2026 till 31 januari 2027
  • Bukefalos bokbingo 1 februari till 31 juli 2026
  • Buke mot Earth Overshoot Day
  • Biltält

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat