OS Tokyo 2020 / 2021

Öhm. Det är liiiite rörigt på tv kan man väl minst sagt säga. Tittar alltså på klättringen som jag spelade in från tidigare idag. De hoppar hejvilt mellan kvalet och finalen, kommentarerna blir röriga och det är helt omöjligt att förstå något alls. Varken jag eller killen jag träffar (som också är klättrare) förstår speciellt mycket alls :meh: Inte bästa reklamen för klättring som sport med andra ord. Kvalet skulle inte ens visas på tv, men misstänker att de petar in film från kvalet under tiden som klättrarna vilar i finalen? Nåja, vi får se duktiga klättrare iaf. Synd bara att sändningen är kass.
 
Jag fattar ingenting om vilka grenar som visas och inte och på vilka kanaler. Får vänta tills imorgon(?) och lagfinalen i hoppning och fotbollen
 
Öhm. Det är liiiite rörigt på tv kan man väl minst sagt säga. Tittar alltså på klättringen som jag spelade in från tidigare idag. De hoppar hejvilt mellan kvalet och finalen, kommentarerna blir röriga och det är helt omöjligt att förstå något alls. Varken jag eller killen jag träffar (som också är klättrare) förstår speciellt mycket alls :meh: Inte bästa reklamen för klättring som sport med andra ord. Kvalet skulle inte ens visas på tv, men misstänker att de petar in film från kvalet under tiden som klättrarna vilar i finalen? Nåja, vi får se duktiga klättrare iaf. Synd bara att sändningen är kass.
Vi har kollat lite på klättringen också. Lite jobbigt att flera klättrar samtidigt under boulderingen (heter det så?) för jag vet inte var jag ska titta när de filmar flera samtidigt.

Den där speed klättringen som var först, när de klättrade upp för 15m väggen. Är den banan alltid samma? Tänkte med tanke på världsrekordet. För tänk annars om banan är olika svår.
 
Vi har kollat lite på klättringen också. Lite jobbigt att flera klättrar samtidigt under boulderingen (heter det så?) för jag vet inte var jag ska titta när de filmar flera samtidigt.

Den där speed klättringen som var först, när de klättrade upp för 15m väggen. Är den banan alltid samma? Tänkte med tanke på världsrekordet. För tänk annars om banan är olika svår.
I kvalet klättrade många samtidigt. Nu har jag fått igång finalen på tvn och då klättrar de en i taget, helt plötsligt blev allt väldigt tydligt och bra!

På speedclimbing är det alltid samma. Ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt grejen med den grenen... :angel:
 
I kvalet klättrade många samtidigt. Nu har jag fått igång finalen på tvn och då klättrar de en i taget, helt plötsligt blev allt väldigt tydligt och bra!

På speedclimbing är det alltid samma. Ska jag vara ärlig förstår jag inte riktigt grejen med den grenen... :angel:
Ah vad bra! Då blir de kanske lite tydligen sen i finalen.

kan man tjuvstarta i speedclimbing? För det känns så ibland 🙈😂 Är sjukt imponerad över hur snabbt de klättrar! 🙌
 
Ah vad bra! Då blir de kanske lite tydligen sen i finalen.

kan man tjuvstarta i speedclimbing? För det känns så ibland 🙈😂 Är sjukt imponerad över hur snabbt de klättrar! 🙌
Nä, de har foten på någon platta på marken vid speedclimbing som känner av om någon fuskar, så det ska inte gå. Helt galet hur snabbt det går! Vi lekte lite speedclimbing förut, kan säga att vi inte var i närheten av de där tiderna, trots lättare led att klättra på :p
 
Nä, de har foten på någon platta på marken vid speedclimbing som känner av om någon fuskar, så det ska inte gå. Helt galet hur snabbt det går! Vi lekte lite speedclimbing förut, kan säga att vi inte var i närheten av de där tiderna, trots lättare led att klättra på :p
Fattar inte hur det är möjligt alltså! Det ser ut som dom krälar på marken bara. Helt galet!
 
Den stora frågan inför imorgon: fotboll eller hoppning, vad ska vara på stora skärmen och vad ska vara på lilla skärmen? :nailbiting:
 
Nej tack! Konstaterade precis att jag inte ens skulle kunna kräla 15m på marken lika snabbt. 😂

Har kollat lite mer på boldering nu och det ser så svårt ut. ”Ska” det vara så svårt? 😬
Det är skitsvårt! Bouldering finns i alla tänkbara nivåer, och i såhär stora tävlingar så behöver de ha rejält svåra problem för klättrarna för att skilja dem åt. Det är inte riktigt meningen att alla ska klara allt eftersom det inte går på tid :p Skulle du gå till en klätterhall så finns det olika svårighetsgrader på boulderproblemen, där de lättaste är ungefär lika komplicerade som att ta sig upp för en vanlig stege och de svåraste kommer du inte klara av att ens starta på :D Sedan får man "såklart" jobba sig uppåt i den takt man trivs med. Likadant med ledklättring, men där börjar man med något som kallas "topprep", då sitter repet fast högst upp på väggen och klättraren behöver inte fundera på något mer än att ta sig upp, först senare brukar man börja med ledklättring där man alltså klipper in repet i karbiner allt eftersom man jobbar sig uppåt.

Här är ett exempel på en betydligt lättare boulder som jag klättrade i "min" klätterhall, jag gillade att den var lila :D
https://www.instagram.com/p/CBFz1k6D1pF/

Och här är när man istället bara klarar starten (det här är väl säkert fortfarande lättare än det som OS-klättrarna värmer upp på...)
https://www.instagram.com/p/CQJRcMZjOhG/
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
173
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
777
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 444
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 948
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp