Bukefalos 28 år!

OS Tokyo 2020 / 2021

Kanade spelade en bättre match även om Sverige spelat bättre i turneringen.
Sverige såg trötta ut jämfört med tidigare.

Tråkig attityd att vara förbannad på ett OS-silver.
 
Tråkig attityd att vara förbannad på ett OS-silver.
Äsch, är väl inte konstigt att de var jättebesvikna när de var så nära ett guld. Som jag skrev tidigare blir det ju en känslomässig skillnad på att vinna brons jämfört med att förlora och få silver.

Unnar dem dock att få känna glädje över silvret, de allra flesta åker ju faktiskt från OS utan nån medalj övht.
 
Förövrigt verkar det svårt för idrottare att reagera rätt. Antingen är de för nöjda trots att de inte vunnit eller inte tagit medalj. Eller så är de för missnöjda. Enligt tittarna då.
 
Det hoppas jag verkligen!

Isabell Werth och det tyska ridsportförbundet har uttalat sig kritiskt angående att det ingår ridning i Modern Femkamp då hästen är en partner och inte ett redskap (de menar att i Modern femkamp så ser man hästen bara som ett redskap).
Jag läste det, kanske ska tillägga att jag kollade upp ritten eftersom att jag såg rubriker, brukar inte följa modern femkamp annars (så jag vet inte om det alltid ser så våldsamt ut?). När jag sökte vidare så verkar det väl som att personer som inte är hästmänniskor mest uttryckte det som att hästen var envis och att det främst var synd om henne som fått en så envis häst. Och hon själv menade ju på att hästen hade "dåligt självförtroende". Det lär ju hästkraken få nu, om inte annat. Stackarn. :(
 
Jag läste det, kanske ska tillägga att jag kollade upp ritten eftersom att jag såg rubriker, brukar inte följa modern femkamp annars (så jag vet inte om det alltid ser så våldsamt ut?). När jag sökte vidare så verkar det väl som att personer som inte är hästmänniskor mest uttryckte det som att hästen var envis och att det främst var synd om henne som fått en så envis häst. Och hon själv menade ju på att hästen hade "dåligt självförtroende". Det lär ju hästkraken få nu, om inte annat. Stackarn. :(
Var hittade du ritten?
 
En ryttare som tävlade i ridsport hade väl nästan blivit avstängd skulle jag tro?
Det hade den alldeles säkert. Jag hoppas den hade blivit avbruten också. FEI har iaf uttalat sig att de kan tyvärr inte ge henne några repressalier eftersom modern femkamp inte går under deras organisation. Det sorgliga är också att iaf på många utländska konton på sociala media ser folk bara att det är en häst som blir illa behandlad i OS=man tror att det är den vanliga hoppningen och att ridsport borde förbjudas. :cry:
 

Liknande trådar

Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
502
Fritid På lördag 18/3 börjar curling-VM, lag Hasselborg representerar Sverige. Heja! Heja! 🥌 Det kommer sändas på SVT och svtplay. Jag tror att...
Svar
12
· Visningar
804
Senast: Rosett
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 839
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 129
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp