Oseriös avel 2023

Hon är ju också snygg, frisk och inte aggressiv så det här blir världsklassvalpar :up:
Perfekt. Lova är faktiskt lite avis att hon missade den här möjligheten pga elak matte som bestämde att hon skulle kastreras. Jag får köa för en av Wallans fantastiska valpar med denna stjärna.

(Vad är det för ras, btw? :rofl: Även om sånt inte är lika viktigt som att det är bra gener liksom. Men bara av ren nyfikenhet.)
 
Puh, skönt att Bomullstussens pojkvän är en malteser 😅 fast vi skulle ju kunna förklä de valparna till maltipoos🤑
Läste nån historia om någon som köpt en pudelkorsning, skulle väl vara goldendoodle, visade sig sen vid DNA-test att det var inte rätt blandning. Hemska tanke, personen hade fel pudelkorsning! Den var inte en "renrasig" goldendoodle. Har för mig att den inte hade golden i sig alls.
 
Läste nån historia om någon som köpt en pudelkorsning, skulle väl vara goldendoodle, visade sig sen vid DNA-test att det var inte rätt blandning. Hemska tanke, personen hade fel pudelkorsning! Den var inte en "renrasig" goldendoodle. Har för mig att den inte hade golden i sig alls.
Men vadå, enligt någon artikel på Wikipedia så kommer Friséns lockiga päls från att man blandade maltesernas anfäder med Barbet. Det är en multigenerationsmaltipoo! Så multigeneration att man började innan pudeln knoppade av från barbeten.

Annars, kan Friteser bli den nya moderasen? 🤔
 
visade sig sen vid DNA-test att det var inte rätt blandning. Hemska tanke, personen hade fel pudelkorsning! Den var inte en "renrasig" goldendoodle. Har för mig att den inte hade golden i sig alls.
Appropå detta så har labdadoodleklubben analyserat stamträden för svenska labradoodles och kommit fram till att de innehåller för lite labrador och för mycket pudel. Nu ska de påbörja ett projekt med att korsa in labradorer för att återställa balansen.
 
Kailzie (JRT) var galet förälskad i (och rymde hemifrån en gång och fick nästan till det med) gatans värsta bjäbbtuss - en grannes pomme. Kan se hur det vore mindre lyckat med en mördarterrier och en skälltuss. 😅 Men de skulle säkert blivit förbannat söta!
 
Jag vet att jag drar upp henne i nästan varenda tråd som diskuterar ”poo” och ”doodle”, men om man nu vill ha precis lika mycket pudel som annan ras så måste ju Bella vara fullkomligt perfekt med så mycket i mitten hon är! Bara kolla denna pälsen 😍 Fast hon fäller iofs värre än exets labbe/schäfer/golden :cautious:
2023-05-31%20(10).jpeg
 
Bog är bara en bebis men han är kär i alla. Floki är rädd för alla. Tonto däremot är kär i mina föräldrars grannes HH, eller kanske snarare att den är superkär i Tonto = Alligator med könsbunden aggressivitet och dålig arbetsvilja, men merle!
 
Jag vet att jag drar upp henne i nästan varenda tråd som diskuterar ”poo” och ”doodle”, men om man nu vill ha precis lika mycket pudel som annan ras så måste ju Bella vara fullkomligt perfekt med så mycket i mitten hon är! Bara kolla denna pälsen 😍 Fast hon fäller iofs värre än exets labbe/schäfer/golden :cautious:
Visa bifogad fil 138531
Förlåt men pälsen ser ju verkligen inte bra ut? Sådär såg mina föräldrars Goldens ut när dom var riktigt gamla och slitna i pälsen. Men jag kanske är helt ovan med annat än vanliga dubbelpälsar?
 
Förlåt men pälsen ser ju verkligen inte bra ut? Sådär såg mina föräldrars Goldens ut när dom var riktigt gamla och slitna i pälsen. Men jag kanske är helt ovan med annat än vanliga dubbelpälsar?
Menar såklart inget illa, hon är såklart säkert världens finaste och jättesöt osv. bara att jag tycker att pälsen ser ofunktionell ut.
 
Förlåt men pälsen ser ju verkligen inte bra ut? Sådär såg mina föräldrars Goldens ut när dom var riktigt gamla och slitna. Men jag kanske är helt ovan med annat än vanliga dubbelpälsar?
Hon har dubbla krullgener, men hon har inte pudels ständigt växande päls utan hennes pälslängd är som en vanlig långhårig chihuahua. Så hon är i princip en semilånghårig pudel i pälsen
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 986
Senast: LelleLilla
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 822
Senast: Luff
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 887
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 238
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp