Oseriös avel hösten 2018

Var på fb? Som icke schäferägare kan jag gå in o frågasätta :angel:

I en grupp som heter schäfervalpar till salu i Norden.
Men han sätter inte ut egen annons utan skriver bara sådär lite halvannonymt i trådar där folk frågar efter valp/kennlar.
 
Ffs :banghead::banghead::banghead:

Nästa annons....

"
Expression of Interest
Puppies x10
Dad -Bloodhound /Pointer X Cattle/ bull Arab
Mum -Bull Arab, Bull Mastiff, Boxer

8 Boys and 2 Girls Available some with Blue Eyes
Second and Last Litter
Great Loyal Family Dogs
Parents both Great with Kids
Ready to go to new homes"

Oj, kanske sysslar med fel uppfödning... dags att köpa in lite billiga hundar att avla på och sälja valparna dyrt med häftigt på hittad ras.
Skämt åsido, vem sjutton köper såna hundar med alla möjliga galna blandningar? Jag önskar att människor skulle sluta köpa alla dessa knasiga blandisar med okänd hälsostatus på släkten, det är ju just dessa hundar som ligger ute på annons inom 6-18 månader eller avlivade för ägarna inte klarar av hundarna.
 
Oj, kanske sysslar med fel uppfödning... dags att köpa in lite billiga hundar att avla på och sälja valparna dyrt med häftigt på hittad ras.
Skämt åsido, vem sjutton köper såna hundar med alla möjliga galna blandningar? Jag önskar att människor skulle sluta köpa alla dessa knasiga blandisar med okänd hälsostatus på släkten, det är ju just dessa hundar som ligger ute på annons inom 6-18 månader eller avlivade för ägarna inte klarar av hundarna.
De som köper är nog de där som hävdar att blandraser är friskare och hunden blir vad man gör den till.:meh:
 
I en grupp som heter schäfervalpar till salu i Norden.
Men han sätter inte ut egen annons utan skriver bara sådär lite halvannonymt i trådar där folk frågar efter valp/kennlar.

Till exempel där någon sökte en "friluftshund"....

Bara några månader sedan som personen skrev att denne blivit sjuk och inte kan ha kvar hunden och därför erbjöd henne till försäljning till någon som sökte en hund. Hoppas hoppas att spekulanter känner varningsklockor ringa.
 
De som köper är nog de där som hävdar att blandraser är friskare och hunden blir vad man gör den till.:meh:

Dessvärre så är det ett väldigt vanligt argument som många som föder upp korsningar använder sig av som säljargument och ursäkt till deras avel på diverse konstiga korsningar.

Mitt förra inlägg var ironisk och inte allvarligt menat att jag skulle ge upp min seriösa avel (dock inte hund) och satsa på oseriös hundavel för att tjäna pengar. Tycker så synd om så många hundar jag ser på annons och förfäras över diverse hemska blandisar eller renrasiga men inte från seriös uppfödare som avlar på friska och bra individer.
 
Till exempel där någon sökte en "friluftshund"....

Bara några månader sedan som personen skrev att denne blivit sjuk och inte kan ha kvar hunden och därför erbjöd henne till försäljning till någon som sökte en hund. Hoppas hoppas att spekulanter känner varningsklockor ringa.

Va? Har han haft ute henne till försäljning?:o
Och nu ska ta valpar på henne. Smart om hälsan vacklar.
 
Va? Har han haft ute henne till försäljning?:o
Och nu ska ta valpar på henne. Smart om hälsan vacklar.

Det var i ett inlägg där någon sökte en hund, bara sett det där. Precis som du säger så annonserar han inte själv, utan lägger svar i trådar.
 
Det var i ett inlägg där någon sökte en hund, bara sett det där. Precis som du säger så annonserar han inte själv, utan lägger svar i trådar.

Och där var hon plötsligt L-testad också (eller eldtestad som han själv skriver) TVÅ gånger dessutom. Det har han glömt ta upp i de nyare trådarna.
Inte lätt att hålla koll på alla meriterna när de är så många :grin:
 
Och där var hon plötsligt L-testad också (eller eldtestad som han själv skriver) TVÅ gånger dessutom. Det har han glömt ta upp i de nyare trådarna.
Inte lätt att hålla koll på alla meriterna när de är så många :grin:
Eldtestad? Det är mina med! Och fler än ynkliga två gånger! De har suttit med vid brasan och inte brunnit upp en enda gång!
 
Han envisas fortfarande med att kalla henne FM TJH. Vilken värld lever han i egentligen?

Och korad. Jag har försökt förklara för honom att hunden måste ha en godkänd exteriör för att få kallas korad. Och det står uttryckligen på avelsdata att hon är underkänd. Men han envisas med hon är korad för att det står godkänd på MT :banghead:
Jag tror inte han ljuger medvetet utan bara är otroligt okunnig.

Var han får det där FM TJH ifrån vet jag inte. Jag kan heller inte vad som krävs där eller reglerna runt titeln. Säkert okunnighet där också.

Jag har iaf lyft upp detta till admin för gruppen som krävt av honom att han ska bevisa det han påstår annars blir han blockad om han fortsätter ljuga om titlar.
 
Nu har han gått i brand själv typ.
Han hävdar att allt är sant och vi som ifrågasatt är avundsjuka :grin:

Han verkar helt vifta bort att inte ett unns av det han säger syns på avelsdata. Jag tror inte ens att han har varit inne själv och läst där för när jag påpekade att avelsdata saknade samtliga metiter och titlar så refererade han till att detta hade förra ägaren sagt. Och att han har papper.

Han är nog utfryst av SKK som vägrat lägga in samtliga metiter :up:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 266
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 661
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
55 575
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp