Oseriös avel hösten 2018

Mållöst av så många anledningar...

”Unika Amerikansk schäfer och Kungspudelvalpar
Hej alla med ett holistiskt tänk, och ni som står i valet och kvalet, men har ett genuint intresse för hälsa.
Här finns 8 st valpar varav en såld tik mycket harmoniska livsglada lovewarriors till salu födda den 12/8-18

Mamma Shiloh schäfer 5 år friröntgad
Pappa Kungspudel 5 år friröntgad

Mamma förberedd 1 år innan parning med utrensning av gifter från vaccination i grunden och tillsatser i foder. Basat upp henne så att kroppen inte är sur längre. Äter sedan länge ett kallpressat foder från Tyskland som jag varmt rekommenderar.
Valparna har ätit kallpressat foder getmjölk äggula naturlig c- vitamin, Cocosolja ,ekologiska råvaror i form av frukt grönt och bär. Rent vatten. Allt för att stärka immunförsvaret i tarmen och hjärnan.

Till min hjälp har jag haft min alternativa behandlares kunskaper och som under två år behandlat mig i hemmet för flera aggressiva patogener i ett kroniskt tillstånd och som jag nu blivit av med.

Samt den kände Anthony Williams som skrivit många böcker i ämnet och då även för våra djur.
I ett forum på nätet erbjuds ni att ta del av den holistiska fördjupningen vad beträffar eran valp för att bibehålla den optimala hälsan tillsammans med mig och min behandlare genom åren.
Jag har även i mitt hem den idag äldsta Shilohn i Sverige med sina snart 13 år.
Det finns fyra tikar och fyra hanar.
En svart tik

Tre chremefärgade tikar varav en är såld.
Två svarta hanar

Två chremefärgade hanar
När valpen flyttar får den med sig

Ett paket 5 kg kallpressat foder och möjligheten att av mig köpa en säck på 15 kg till ett förmånligt pris.

En burk cocosolja för tarmen och hjärnan.

Snuttefilt med mamma och syskons doft.
Vid försäljning den 8/10-18 och framåt är valpen.

Veterinärbesiktad
Avmaskad med homeopatmedel
Badad och kloklippt
Doldafelförsäkrad
Chippad
Ovaccinerad

Fylld av kärlek.
Samtliga valpar har åkt bil vid flertalet gånger utan problem.

Kiss och bajstränade för att få in rutiner och att koppla ihop det.

Jag kommer att besikta valpen när den är bokad

Således blir det bara ett veterinärbesök för valpen.
Dessa valpar har fått en naturlig och ovärderlig start på livet. Ett privilegium. En hund ska bli minst 20 år oavsett ras.
Jag förbehåller mig rätten att välja köpare.”
Hjääälp:eek:
 
Eller mat vid fel ålder. Eller låtit den titta på när nån annan har gått i en trappa...

Jag fick förövrigt höra att alla hundar som är uppfödda på färskfoder får HD-fel. Med tanke på att det finns statistiska data på att det inte stämmer, fattar jag inte hur folk kan kläcka såna dumheter...

Ojdå :eek: tur att mina som båda fick färskfoder som valpar missade den informationen och fick A-höfter :rofl:
 
Eller mat vid fel ålder. Eller låtit den titta på när nån annan har gått i en trappa...

Jag fick förövrigt höra att alla hundar som är uppfödda på färskfoder får HD-fel. Med tanke på att det finns statistiska data på att det inte stämmer, fattar jag inte hur folk kan kläcka såna dumheter...

Ja, med den logiken borde det inte finnas någon varg som ens kan röra sig med tanke på deras diet... :meh:
 
Egentligen ingen oseriös avel i sig då hanen är mycket bra och säkert tiken också. Men väldigt oseriös annons.
Hajade till när jag läste den för det stod att båda föräldrarna är korade och tävlar IPO.

Hanen har vi själva parat med (tiken gick tom) samt är Helgas pappa så jag VET att han aldrig körts i IPOt. Han har inte heller behörighetsprov för det.
Däremot har han körts i brukset bla i skyddsklass.
Han har MT men ingen exteriördel och är alltså inte korad.

Slog upp tiken och det var samma på henne. Inget BH-prov, ingen IPO eller ens annan skyddsbit. Hon har ett fint MT men underkänt på exteriören.

Hanens namn är dessutom felstavat och regnummer saknas på båda i annonsen så det är svårt för inttesserade att syna hundarna på avelsdata.

Jag blir rejält störd när man ger hundar titlar och meriter i valpanonser som de inte har. Jag tycker det är att luras :mad:
 
Huvva, är i en tråd i en hundförsäljningsgrupp på Facebook där en ung tjej utan hundvana som vill ha en sällskapshund söker efter en hund. Någon erbjöd just en 10 månaders blandras med raserna amstaff, schäfer, rottis, ridgeback och bullmastiff. :nailbiting::nailbiting: Skrämmande blandning.
 
Hahahaha, nu har jag läst allt :D:banghead::banghead::banghead:
Sök på blocket under titeln Unika Amerikansk schäfer och Kungspudelvalpar......yeeez
Lååång text, men läs allt och förundras.....även över priset :cautious:

 
När man avlar på tikar med sånna här MHn..
Bruksras dessutom.

julius.PNG
 
Snubblade över en tråd på fb där någon ville ha tips om kennel som föder upp brukshundsras. Fick tips om en som har "jättefina valpar". Hittade snabbt en hemsida, läste att personen som har kenneln är testledare på MH, utbildad instruktör mm. Tänkte att det borde göra att det avlas på bra hundar.

Deras senaste kull på hunddata?
Tiken som är mamma har 5a på skott på MH och bara "ok" i övrigt, tävlat lydnad en gång med sämre(!) resultat än vad jag hade när jag tävlade lydnad första gången med saluki, utställd några få gånger och enda gången den var vuxen så fick den ett "very good" (tänkte att det kanske var en "snygg" men dålig hund, men inte ens det alltså). Den tiken blev även mor till en kull ett år tidigare. Drygt 15 valpar finns det alltså efter denna tik.

Hanen som är pappa till senaste kullen: utställd med mycket varierande resultat, men har trots det blivit champion. Ungefär samma poäng som min saluki på lydnadsprov. Viltspårchampion (vilket jag förstått inte är speciellt svårt?). Ej godkänd på korningens mentalitetstest. Hyfsat MH. Tävlat rallylydnad en gång. Godkänd apellklass spår.

Men det är klart. I en annons kan man skriva att båda föräldrarna gått MH, att de är röntgade utan anmärkning, att de är utställda med cert och tävlas i lydnad, rallylydnad, spår och viltspår. Det låter ju jättetjusigt!
 
Snubblade över en tråd på fb där någon ville ha tips om kennel som föder upp brukshundsras. Fick tips om en som har "jättefina valpar". Hittade snabbt en hemsida, läste att personen som har kenneln är testledare på MH, utbildad instruktör mm. Tänkte att det borde göra att det avlas på bra hundar.

Deras senaste kull på hunddata?
Tiken som är mamma har 5a på skott på MH och bara "ok" i övrigt, tävlat lydnad en gång med sämre(!) resultat än vad jag hade när jag tävlade lydnad första gången med saluki, utställd några få gånger och enda gången den var vuxen så fick den ett "very good" (tänkte att det kanske var en "snygg" men dålig hund, men inte ens det alltså). Den tiken blev även mor till en kull ett år tidigare. Drygt 15 valpar finns det alltså efter denna tik.

Hanen som är pappa till senaste kullen: utställd med mycket varierande resultat, men har trots det blivit champion. Ungefär samma poäng som min saluki på lydnadsprov. Viltspårchampion (vilket jag förstått inte är speciellt svårt?). Ej godkänd på korningens mentalitetstest. Hyfsat MH. Tävlat rallylydnad en gång. Godkänd apellklass spår.

Men det är klart. I en annons kan man skriva att båda föräldrarna gått MH, att de är röntgade utan anmärkning, att de är utställda med cert och tävlas i lydnad, rallylydnad, spår och viltspår. Det låter ju jättetjusigt!

Snälla, säg inte att det är Schäfer...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 647
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 779
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
57 114
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
1 010
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Mindre kombi?
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp