Oseriös avel hösten 2018

Malinoisvalpar på blocket. Funderar på hur oseriös köparen måste varit som backade ur :meh: för uppfödaren är ju verkligen så seriös som man kan bli... tror detta är tredje kullen de krängt.

”P.g.a oseriös köpare finns en hane kvar som är nu leveransklar.

Vill du ha säkerhet för dig och ditt hem? En kompromisslös bästa vän som aldrig skulle skiva dig och din familj och kan skydda dig när du går på ensama kvällspromenader?

En Malinois kan ge dig allt det och mycket mer. Rasen är mycket vaksam och aktiv, livfull, intelligent, mycket mycket lättlärd och alltid redo till handling.
Vi har mycket fina renrasiga Malinoisvalpar, vars far är en stor, snygg och elegant exemplar från en utställning x brukshundlinje och modern är från en ren brukshundlinje och är barnbarn till en IPO Världsmästare. Valparna säljes utan stamtavlor.”
 
Malinoisvalpar på blocket. Funderar på hur oseriös köparen måste varit som backade ur :meh: för uppfödaren är ju verkligen så seriös som man kan bli... tror detta är tredje kullen de krängt.

”P.g.a oseriös köpare finns en hane kvar som är nu leveransklar.

Vill du ha säkerhet för dig och ditt hem? En kompromisslös bästa vän som aldrig skulle skiva dig och din familj och kan skydda dig när du går på ensama kvällspromenader?

En Malinois kan ge dig allt det och mycket mer. Rasen är mycket vaksam och aktiv, livfull, intelligent, mycket mycket lättlärd och alltid redo till handling.
Vi har mycket fina renrasiga Malinoisvalpar, vars far är en stor, snygg och elegant exemplar från en utställning x brukshundlinje och modern är från en ren brukshundlinje och är barnbarn till en IPO Världsmästare. Valparna säljes utan stamtavlor.”

Köparen var nog seriös och backade när uppfödningen inte var så seriös :idea:
 
Malinoisvalpar på blocket. Funderar på hur oseriös köparen måste varit som backade ur :meh: för uppfödaren är ju verkligen så seriös som man kan bli... tror detta är tredje kullen de krängt.

”P.g.a oseriös köpare finns en hane kvar som är nu leveransklar.

Vill du ha säkerhet för dig och ditt hem? En kompromisslös bästa vän som aldrig skulle skiva dig och din familj och kan skydda dig när du går på ensama kvällspromenader?

En Malinois kan ge dig allt det och mycket mer. Rasen är mycket vaksam och aktiv, livfull, intelligent, mycket mycket lättlärd och alltid redo till handling.
Vi har mycket fina renrasiga Malinoisvalpar, vars far är en stor, snygg och elegant exemplar från en utställning x brukshundlinje och modern är från en ren brukshundlinje och är barnbarn till en IPO Världsmästare. Valparna säljes utan stamtavlor.”
Vilken tur att hunden inte skulle skiva familjen i alla fall. Det går nog några hål i dom, men gränser går vid skivandet.
 
Nu har hon som producerar och kränger sheltie-blandisar satt ut hanen hon alltid använt på blocket. Han är 8 år. Hon har även importerat en 2-årig sheltiehane som hon nu använder på en av blandraserna hon producerat med den tidigare hanen, och det är redan hennes andra kull med den nya hanen.
Valparna krängs för 13000 kr.
 
Nu har hon som producerar och kränger sheltie-blandisar satt ut hanen hon alltid använt på blocket. Han är 8 år. Hon har även importerat en 2-årig sheltiehane som hon nu använder på en av blandraserna hon producerat med den tidigare hanen, och det är redan hennes andra kull med den nya hanen.
Valparna krängs för 13000 kr.

Den hanen har varit ute på blocket flera gånger om. Kanske inte flera gånger i rad utan mer sporadiskt sedan i alla fall något eller några år tillbaka.
 
Nu har hon som producerar och kränger sheltie-blandisar satt ut hanen hon alltid använt på blocket. Han är 8 år. Hon har även importerat en 2-årig sheltiehane som hon nu använder på en av blandraserna hon producerat med den tidigare hanen, och det är redan hennes andra kull med den nya hanen.
Valparna krängs för 13000 kr.
:eek::eek:
 
Passa på att slå till, 8 månaders bc/husky som drar i koppel och jagar saker!
Kanske inte avelsrelaterat, men passade en husky/bcmix (inte avsiktligt avlad så klart, hon var en rescue) och när jag fick höra vilka raser hon hade tänkte jag HERREGUD, jag kommer avlida. Det visade sig vara den finaste hunden jag någonsin träffat! Inte mycket att ha om man vill "göra" något med hunden, men hon var otroligt snäll, helt ointresserad av andra hundar ute, väldigt lugn inne. Något ljudrädd och nervös men huruvida det var borde collie-gener eller tidigare erfarenheter vet jag inte. Hade någon beskrivit den hundens mentalitet hade jag gissat att det var något i stil med vinthund inomhus. Ibland blir det rätt när det hade kunnat bli SÅ fel.
 
Kanske inte avelsrelaterat, men passade en husky/bcmix (inte avsiktligt avlad så klart, hon var en rescue) och när jag fick höra vilka raser hon hade tänkte jag HERREGUD, jag kommer avlida. Det visade sig vara den finaste hunden jag någonsin träffat! Inte mycket att ha om man vill "göra" något med hunden, men hon var otroligt snäll, helt ointresserad av andra hundar ute, väldigt lugn inne. Något ljudrädd och nervös men huruvida det var borde collie-gener eller tidigare erfarenheter vet jag inte. Hade någon beskrivit den hundens mentalitet hade jag gissat att det var något i stil med vinthund inomhus. Ibland blir det rätt när det hade kunnat bli SÅ fel.
Ja?
 
Något ljudrädd och nervös men huruvida det var borde collie-gener eller tidigare erfarenheter vet jag inte. Hade någon beskrivit den hundens mentalitet hade jag gissat att det var något i stil med vinthund inomhus. Ibland blir det rätt när det hade kunnat bli SÅ fel.

BC är inte direkt kända för att vara nervösa eller ljudrädda och vinthundar brukar vara lugna inomhus, så vad vill du ens ha sagt med det här inlägget? Bara för att en individ av en knäpp korsning blivit bra (eller snarare "inte helt åt helvete", skulle inte kalla en hund med ljudrädslor för "bra" direkt) så är det ju inte mer okej att korsa totalt olika hundtyper med varann utan eftertanke.
 
Nu har hon som producerar och kränger sheltie-blandisar satt ut hanen hon alltid använt på blocket. Han är 8 år. Hon har även importerat en 2-årig sheltiehane som hon nu använder på en av blandraserna hon producerat med den tidigare hanen, och det är redan hennes andra kull med den nya hanen.
Valparna krängs för 13000 kr.

Den där människan är helt sjuk. Där kan vi snacka valpfabrik. Den där hanen har varit "tillsalu" ett tiotal gånger under flera år!
 
Ghaa...det gnager i mig.
Den där personen som överdrev hundarnas meriter är igång igen. Han skriver om sina valpplaner i var enda tråd där man frågar om kommande kullar. Påstår han även att tiken är FM TJH. Allt hon har är SPH1 samt MH och MT. Och han fortsätter hävda att hon är korad :meh:

Någon frågade vad en valp kostade och svaret var 15 000-20 000:- :eek:
De främsta kennlarna ligger på 15 000-16 000 så han tar då i. Och fick valp bokad!
Bara sådär rätt upp och ner på FB. Utan att ha pratat med valpköparen eller veta ett dugg om köparen. Och köparen vet inte ett skit om hundarna heller. Han tror bara på de där hittepågrejerna om Korade hundar, IPO och tjänstetitel.
Det är rejäla linjer. Absolut inte hundar för vem som helst så det gör ont i hjärtat när jag ser detta :(
Hoppas tiken går tom.
 
Ghaa...det gnager i mig.
Den där personen som överdrev hundarnas meriter är igång igen. Han skriver om sina valpplaner i var enda tråd där man frågar om kommande kullar. Påstår han även att tiken är FM TJH. Allt hon har är SPH1 samt MH och MT. Och han fortsätter hävda att hon är korad :meh:

Någon frågade vad en valp kostade och svaret var 15 000-20 000:- :eek:
De främsta kennlarna ligger på 15 000-16 000 så han tar då i. Och fick valp bokad!
Bara sådär rätt upp och ner på FB. Utan att ha pratat med valpköparen eller veta ett dugg om köparen. Och köparen vet inte ett skit om hundarna heller. Han tror bara på de där hittepågrejerna om Korade hundar, IPO och tjänstetitel.
Det är rejäla linjer. Absolut inte hundar för vem som helst så det gör ont i hjärtat när jag ser detta :(
Hoppas tiken går tom.
Var på fb? Som icke schäferägare kan jag gå in o frågasätta :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vet inte om det finns intresse för en sådan här tråd men eftersom jag känner att jag ibland har ett behov av att få kräka av mig om en...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 400
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 689
Senast: Takire
·
Hundavel & Ras Förhoppningsvis kan vi hålla denna utan tjafs men ändå få förfäras och förundras över märkliga blandraser och hittepå! :) Idag fick vi...
30 31 32
Svar
635
· Visningar
56 147
Senast: Wingates
·
Övr. Hund Vi håller på för fullt och planerar en resa till Finland. Det blir Finlandsfärja och tåg, ingen bil. Hundarna är såklart...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp