Oskodda ridbyxor sämre hållbarhet än helskodda?

Hepzheba

Trådstartare
Inhandlade i somras ett par oskodda ridbyxor på ett stort, billigt varuhus i närheten av Falkenberg efter att ha ridit i helskodda de senaste åren. Har väl bara använt byxorna ett 20-tal ggr men i grenen har de redan börjat spricka i sömmarna. Detta har inte hänt med mina skodda byxor så jag undrar ju givetvis om kvalitén är sämre på oskodda? Eller är det bara att jag fått vad jag betalat för? (Ett par av de skodda är dock inhandlade på samma varuhus fast för tre år sedan och de håller fortfarande...) Vad är er erfarenhet av detta?
 
Sv: Oskodda ridbyxor sämre hållbarhet än helskodda?

Jag är duktig på att slita på kläder av alla slag. Ser jag till mina ridbyxor jag äger/har ägt så har inga av de helskodda (4 st) någonsin gått sönder i grenen (däremot lite i sömmar på insida ben och knä). Ser jag till de oskodda/knäskodda (7 st) har ungefär hälften av dessa förr eller senare gått sönder i grensömmen. Det har dock varit lätt att laga själv som tur är.
 
Sv: Oskodda ridbyxor sämre hållbarhet än helskodda?

Jag har slutat att köpa oskodda ridbyxor, jag nöter ut dem alldeles för fort så det är inte ekonomiskt försvarbart att byta ridbyxor typ 1 gång i månaden för att de är utnötta.
Helskodda tar betydligt längre tid för mig att nöta ut.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter ett par ridbyxor som faktiskt håller. Älskar Maya Delorez Function tights men för mig slits sömmen på insidan av benen...
2
Svar
25
· Visningar
1 959
Senast: Habina
·
Utrustning Har nu gått igenom flertalet dyra märken som inte vill hålla. Börjar fundera på om jag fått måndagsexemplar allihop eller om de helt...
Svar
13
· Visningar
2 329
Senast: Ridinglady
·
Utrustning Jag tror jag blir tokig, mina ridbyxor gick sönder igår och då har jag bara använt dom sen i våras, det är dessutom andra paret på ett...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 762
Senast: Sibylla
·
Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 888
Senast: kvandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp