Bukefalos 28 år!

OT-tråden nr 15

Sv: OT-tråden nr 15

Vad surt, drygt när torktumlaren inte fungerar som den ska.

Gaaah mina leder och benhinnor värker som bara fasen idag.
Typiskt! Jag som vill springa ju, men får blir en promenad istället.
Kan behöva det efter den här dagen, ungarna har varit i luven på varandra mer än vanligt idag, det har flygigt grejer, mat, tallrik (mini har en förmåga att kasta saker omkring sig, så inget som går sönder men drygt ändå) Dagen har bestått av skrik från dem, lite mer skrik och ännu mer skrik.

I springer iväg så fort man pratar med honom, stimmar, härjar och skriker.
Snark, men snart sovdags för dem båda.
 
Sv: OT-tråden nr 15

Om du vill träna flås kan du cykla istället :) Har du haft problem förut med benhinnorna?
 
Sv: OT-tråden nr 15

Jag hoppas det är fälttävlan du menar:p
Mini är råtrött sedan igår btw! Först en dag i stan sen så vara i stallet och städa och äta där till klockan åtta tog ut sin rätt:p
 
Sv: OT-tråden nr 15

Jepp menade fälttävlan :p absolut inte hockeyn :meh:

Han höll ut länge i alla fall! Jag började tro att han inte kan bli trött :p
 
Sv: OT-tråden nr 15

Lite allt möjligt faktiskt. Hyllor, skrivbord, matta till badrummet, galgar osv osv osv:)
Jag är dock mest sugen på att titta på ramar, deko, blomkrukor osv:D
 
Sv: OT-tråden nr 15

Det barnet är fantastiskt, men idag har han varit trött hela dagen istället:p

g2b- Brukar bli så när man flyttar till nytt!
 
Sv: OT-tråden nr 15

Jag vill med springa! Försöker verkligen komma igång, men det går fan inte..
Jag kan verkligen inte springa själv. Efter typ två minuter har jag tröttnat och ger upp. Jag försöker med tidtagning, musik, intervaller, allt jag hittar! Men efter 1-2 minuter är jag så uttråkad att det går inte.. Mänskligt sällskap funkar inte heller, då vill jag prata alternativt den jag springer med är i mycket bättre form än mig så jag orkar inte = jag tröttnar..

Men har jag ponnyn med mig kan jag jogga på två kilometer i sträck, vila en minut och sen två kilometer hem igen! Fast.. Jag är så jäkla lat att jag aldrig får tummen ur och springer.. Vill ju inte vara genomsvett när jag ska rida andra hästen, och springa efter ridningen brukar jag bara hitta på en massa ursäkter..

Och dessutom har mina eksem blivit femtio resor värre! Det går som ett band med inflammerad, irriterad hud över halsen ner på bröstet. Får typ bada i kortisonkräm två gånger om dagen :cautious:

Så nu har jag gnällt lite över kropp och själ igen :D
 
Sv: OT-tråden nr 15

Men alltså, det finns väl inget självändamål i att springa? Om du vill komma igång med att träna kanske det går att hitta träning du tycker är rolig? Eller intala dig att ponnyn behöver joggningen som motion såklart. ;)
 
Sv: OT-tråden nr 15

Ja verkligen:)
fick dock hålla tillbaka eftersom planen är egentligen att införskaffa det mesta efter renoveringen:)
 
Sv: OT-tråden nr 15

Oh ja! Taket ska läggas om först och främst. En bärande vägg till köket ska ut och en bärande balk ska in i stället.
Alla rum ska tapetseras/målas om, golv ska läggas. Badrummet ska bli nytt.
Vindsvåningen ska renoveras så att det blir beboeligt, lilla badrummet ska ut, en nytt ska in osv osv... Listan är lång:D
Tur att det är ett litet, litet hus! Smalt och högt är det!
 
Sv: OT-tråden nr 15

Nä, det är mer att jag vill komma igång med konditionsträning. Cykla blir inte samma sak. Ja, ponnyn behöver träningen med. Men det är så mycket roligare att köra :p
Jag borde börja styrketräna med, men det är så tråååkigt!
 

Liknande trådar

Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
2 369
Senast: Avalbane
·
Kultur Startar tråden där vi kan ventilera allt om årets ESC, inför under och efter. Själv kommer jag nu köra spellistan på spotify, så kommer...
52 53 54
Svar
1 068
· Visningar
27 985
Senast: EmmaBovary
·
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 065
Senast: Badger
·
Mat Eftersom priset på bröd är helt galet och många av oss kämpar för att hålla hushållskassan i schack, så tänkte jag att vi kanske kunde...
9 10 11
Svar
202
· Visningar
7 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp