Bukefalos 28 år!

Otyget med utbrutna trådar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Angående utbrytningarna så har jag läst flera av dem som jag helt hade missat om de legat kvar i de längre chatt-trådarna eftersom jag inte läser dem och då heller inte kunnat starta en egen tråd om det. Ganska ofta vet jag inte att det är intressant förrän jag ser en tråd om det. Exempelvis den om att ringa på annons där telefonnummer inte uppgetts.
 
Det var jag som skrev det.

Om nu hen då ser ett intressant ämne som denne vill diskutera så varför inte bara starta en egen tråd än att rapportera någon annans inlägg och tvinga en utbrytning som inläggshuvudhavaren valt att bara skriva i förbifarten?
Här får man kanske fundera på varför flera uppgett att dom inte vill starta egna inlägg och komma tillrätta med den biten i stället.
Det hade jag kunnat göra, om det inte vore så att jag inte fixar att läsa mängder av ointressanta inlägg för att kanske hitta några intressanta inlägg som kan bli nya trådar. Alltså missar jag dom helt och kan varken skapa några spinofftrådar eller att rapportera inlägg.
Så gott om tid att lägga på buke har jag inte.
 
Det hade jag kunnat göra, om det inte vore så att jag inte fixar att läsa mängder av ointressanta inlägg för att kanske hitta några intressanta inlägg som kan bli nya trådar. Alltså missar jag dom helt och kan varken skapa några spinofftrådar eller att rapportera inlägg.
Så gott om tid att lägga på buke har jag inte.
Jag startar ju ändå trådar regelbundet så nog bidrar jag.
 
Kan du sammanfatta?
Menar du detta?
Flera har uttryckt att dom inte vill starta trådar längre eftersom klimatet härinne är för rått. Att det finns en del medlemmar som alltid kommer och förstör tråden och hackar. Folk som tycks komma undan att man rapporterar deras inlägg och som upprepande både kränker och förstör.

Gör det nåt åt det så kan jag lova att fler skulle starta trådar här på buke. Just nu är vi många som heller frågar i det tysta än riskerar det gång på gång utan förbättring.
 
Jag fortsätter att ifrågasätta varför det inte görs något åt att folk inte vill starta egna trådar för det är ett problem och kommer knappast lösas av sånt här.
I de allra flesta fall handlar det förmodligen inte om att vilja eller inte vilja starta trådar utan tråden bara svävar ut och det blir ett eget ämne.

Sen är det här en åtgärd både för att få fler trådar (istället för att diskutera allt i ett fåtal trådar) och uppmärksamma folk på när det är lämpligt att starta en ny tråd :)
 
Flera har uttryckt att dom inte vill starta trådar längre eftersom klimatet härinne är för rått. Att det finns en del medlemmar som alltid kommer och förstör tråden och hackar. Folk som tycks komma undan att man rapporterar deras inlägg och som upprepande både kränker och förstör.

Gör det nåt åt det så kan jag lova att fler skulle starta trådar här på buke. Just nu är vi många som heller frågar i det tysta än riskerar det gång på gång utan förbättring.
Du menar alltså att det är meningen att intressanta ämnen ska försvinna i evighetstrådarna och vara enbart för dom som skriver där och att de är skyddade där på något vänster?

Jag håller för övrigt inte med om det råa klimatet - visst håller man inte med varandra alla gånger, men rått klimat och att någon kommer undan med att upprepande kränka och förstöra kan jag verkligen inte hålla med om. De som verkligen beter sig illa är ju också bannade mest hela tiden
 
Du menar alltså att det är meningen att intressanta ämnen ska försvinna i evighetstrådarna och vara enbart för dom som skriver där och att de är skyddade där på något vänster?

Jag håller för övrigt inte med om det råa klimatet - visst håller man inte med varandra alla gånger, men rått klimat och att någon kommer undan med att upprepande kränka och förstöra kan jag verkligen inte hålla med om. De som verkligen beter sig illa är ju också bannade mest hela tiden

Nej. Så är det verkligen inte i min verklighet. Jag hade gärna startat en tråd men vet då att vissa kommer gå in i den enbart för att förstöra. Då ser jag ingen mening med att starta en tråd för jag orkar inte med sånt. Ignorera hjälper inte heller för jag har ju ett intresse av att läsa tråden jag skapat.
Jag tänkte skapat en tråd igår men kom att tänka på konsekvenserna det kan ge så jag gjorde det inte. Det berörde ett ämne de jag gärna undviker håller sig inom.

Med andra ord - jag känner mig inte trygg med att diskutera med vissa användare och startar därför inga trådar. Problemet löst men buke får inga nya trådar från mig.
(Ämnet är f.ö. aldrig nämnt i VVG tråden).

Och nej, jag behöver inte mer skinn på näsan. Det har jag gott om. Jag orkar bara inte med evighetskarusellen.
 
Nej. Så är det verkligen inte i min verklighet. Jag hade gärna startat en tråd men vet då att vissa kommer gå in i den enbart för att förstöra. Då ser jag ingen mening med att starta en tråd för jag orkar inte med sånt. Ignorera hjälper inte heller för jag har ju ett intresse av att läsa tråden jag skapat.
Jag tänkte skapat en tråd igår men kom att tänka på konsekvenserna det kan ge så jag gjorde det inte. Det berörde ett ämne de jag gärna undviker håller sig inom.

Med andra ord - jag känner mig inte trygg med att diskutera med vissa användare och startar därför inga trådar. Problemet löst men buke får inga nya trådar från mig.
(Ämnet är f.ö. aldrig nämnt i VVG tråden).

Och nej, jag behöver inte mer skinn på näsan. Det har jag gott om. Jag orkar bara inte med evighetskarusellen.
:bow:
 
I de allra flesta fall handlar det förmodligen inte om att vilja eller inte vilja starta trådar utan tråden bara svävar ut och det blir ett eget ämne.

Sen är det här en åtgärd både för att få fler trådar (istället för att diskutera allt i ett fåtal trådar) och uppmärksamma folk på när det är lämpligt att starta en ny tråd :)
Det handlar om att man ska få folk att vilja starta egna trådar. Gör man det är problemet löst.
 
Intressant hur extremt olika olika användare upplever klimatet här. Jag hade nog aldrig vågat starta en tråd om något ämne som hade kunnat skapa den allra minsta debatt/diskussion eftersom att jag också, likt @MM, tycker att klimatet är relativt hårt här. Det har ingenting att göra med att det diskuteras; utan snarare hur det diskuteras i termer av språkanvändning och vilken ton som kan skönjas i texten genom att se till hur inläggen formuleras. Jag tror att många upplever "Vad gör vi?"-tråden som ett tryggt rum och att de i framtiden, istället för att skapa nya trådar, inte kommer skriva över huvudtaget baserat på den ökade risken för att bli utbruten och mer exponerad för användare som använder sig av en diskussionsstil som skapar obehag utan att för den saken bryta mot forumreglerna och falla inom ramen för rapportering. Det kanske inte spelar roll för vissa som tycker det är värt det så länge evighetstrådarna minskar i omfattning, men upplevs möjligen som en förlust av andra.

Jag älskar att det finns så mycket kunskap om vitt och brett här på forumet, men jag är en fullkomligt värdelös användare i bibehållandet av ett aktivt, levande diskussionsforum – jag gör mig definitivt så "liten" som möjligt genom att bara svara på/författa inlägg där risken för obehag är minst, ofta i "Vad gör vi?"-tråden, medan jag läser mer skarpa ämnen och diskussioner, vilka jag ofta har reflektioner/åsikter kring, i tysthet. Jag måste vara medveten om att det finns risk för att bli utbruten på ett öppet diskussionsforum, men jag hade inte känt mig hedrad över att ämnet ansågs intressant nog för en egen tråd utan hade troligtvis lämnat tråden och hoppas att den självdött snabbt. Jag hade inte påbörjat en långdragen diskussion i en evighetstråd som "Vad gör vi?"-tråden alls då det inte är syftet med tråden, men inte heller för att det är min målsättning att hålla intressanta ämnen borta från forumet, utan av självbevarelsedrift. Detta känner jag bara genom att ha observerat forumet utan att personligen gett mig in på riktigt i det debattklimat som råder.

Det finns dock otroligt mycket vänliga användare, vars gemenskap och kunskap jag vill ta del av, där Buke hittills har varit den enda gemensamma plattfornen.
 
Flera har uttryckt att dom inte vill starta trådar längre eftersom klimatet härinne är för rått. Att det finns en del medlemmar som alltid kommer och förstör tråden och hackar. Folk som tycks komma undan att man rapporterar deras inlägg och som upprepande både kränker och förstör.

Gör det nåt åt det så kan jag lova att fler skulle starta trådar här på buke. Just nu är vi många som heller frågar i det tysta än riskerar det gång på gång utan förbättring.
Nej. Så är det verkligen inte i min verklighet. Jag hade gärna startat en tråd men vet då att vissa kommer gå in i den enbart för att förstöra. Då ser jag ingen mening med att starta en tråd för jag orkar inte med sånt. Ignorera hjälper inte heller för jag har ju ett intresse av att läsa tråden jag skapat.
Jag tänkte skapat en tråd igår men kom att tänka på konsekvenserna det kan ge så jag gjorde det inte. Det berörde ett ämne de jag gärna undviker håller sig inom.

Med andra ord - jag känner mig inte trygg med att diskutera med vissa användare och startar därför inga trådar. Problemet löst men buke får inga nya trådar från mig.
(Ämnet är f.ö. aldrig nämnt i VVG tråden).

Och nej, jag behöver inte mer skinn på näsan. Det har jag gott om. Jag orkar bara inte med evighetskarusellen.
Läser vi på samma forum? Det verkar inte så, jag känner inte igen mig på en endaste liten fläck.

kl
Å andra sidan ser jag inte konspirationer i var o varannan buske eller tråd här på buke.
 
Läser vi på samma forum? Det verkar inte så, jag känner inte igen mig på en endaste liten fläck.

kl
Å andra sidan ser jag inte konspirationer i var o varannan buske eller tråd här på buke.
Att använda knapplån för att idiotförklara folk för att slippa bli rapporterad är bara lågt. Att dessutom nervärdera flera användares upplevelser av forumet bara för att du inte ser det så är också rätt lågt. Man kan sköta det hela snyggare och bättre än såna här inlägg.
 
Jag ser absolut inga konspirationer har pa buke ... men har valt att inte skriva (eller lasa egentligen) nagra andra tradar an Vad Gor Vi traden. Den ser jag som "fika rummet pa jobbet" dar man pratar med alla mojliga manniskor. Vissa kommer man jatte bra overens med och har mycket gemensamt med, andra har man inget alls gemensamt med men alla skoter det precis som i ett fika rum. Man behandlar andra med respect och tolerance ... aven nar man inte haller med varandra.
Jag upplever ocksa Buke som ett "ratt" klimat och valdigt "tjafsigt" nar manga havdar att de "MINSANN" har RATT och att alla andra ska LYSSNA ...
Jag ar langt ifran omhudad, men det har ar min fritid. Jag ar har for min "entertainment" och for att jag GILLAR det ... da jag inte gillar att tjafsa utan anser att omsesidig respekt och tolerance ar mycket viktigt i vilken discussion som helst, vare sig den ar in real life eller pa natet har jag slutat bade lasa och skriva i andra tradar (utom valdigt sallan nar jag har mer tid an vanligt och rakar se nagot som interesserar mig). Min fritid ar helt enkelt for vardefull for mig for att slosa bort pa tjafs
 
Att använda knapplån för att idiotförklara folk för att slippa bli rapporterad är bara lågt. Att dessutom nervärdera flera användares upplevelser av forumet bara för att du inte ser det så är också rätt lågt. Man kan sköta det hela snyggare och bättre än såna här inlägg.
Då får du väl rapportera inlägget? Det du skriver nu uppfattar jag som personligt påhopp, inte ok på en endaste liten fläck!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 310
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 630
Senast: Tofs
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
4 913
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Jag har snart-30-års-kris och funderar en del på det här med hur länge man vågar vänta innan man försöker skaffa barn, om barn nu är...
34 35 36
Svar
715
· Visningar
39 243
Senast: Rhodugune
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst med eksem
  • Födda 2022
  • Böjprovsreaktion vid hovböld?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp