Följt vinden lite via windy.com och det verkar som västkusten runt Tanumshede har det rejält blåsigt... tycker det har blåst här inne i söder rätt bra och då har det tydligen inte varit mer än 10 m/s-ish men där på västkusten skulle de va mellan 20-30 m/s typ.... fy tusan.
 
Här i Närke blåser det som fan med vindbyar en bit över 20 m/s. Att öppna dörren till garaget är en jäkla utmaning eftersom vinden sliter tag i den. Och på tal om dörrar så har ena dörren till vårt trädgårdsskjul blåst sönder. :meh: Har fått häkta av den andra dörren, nu är det bara att hålla tummarna att inte hela skjulet lyfter innan jag kan få hit lite verktyg och två händer till.
 
Vinbyar på ca 20 här nu igen. Blåst ganska ordentligt hela dagen. Vågade inte ha hästar ute när jag var på jobbet då jag har en i sjukhage och en ensam i andra hagen ingen bra kombination. Fjantiga hästar..
De fick rasta sig i corallen ett tag, och nu inne igen..
Suck.
 
I morse blåste det lite tyckte jag, nu har det tilltagit rejält här i Värmland. Vi har en rätt stor björk på våran tomt som jag hoppas ramlar åt andra hållet om den nu känner för att blåsa ner. Lite obehagligt är det.

Det är skönt här iaf, det finns inget träd som kan falla så det skadar huset. Men jag skulle bli ledsen om jag blir av med något träd, vi har röjt de senaste åren och planerat ordentligt de vi ville ha kvar.
 
Jag funderar på att författa en ny text till "Det är bögarnas fel" och ändra den till "Det är ovädrets fel".

I kväll till exempel, hade jag storslagna planer på att ge mig ut och springa lite i mörkret. Men i stället råkade jag baka en kladdkaka, och sedan äta upp en stor del av den? TYPISKT ovädrets fel!!! :rage:
 
(sorry, kunde inte hejda mig)

Det blir för korta Vasalopp - ovädrets fel
Att leran inte har nåt stopp? - ovädrets fel

Det blir ej många kilowatt ifrån min solpanel
men alltihop beror på: det är ovädrets fel

Ja det är ovädrets fel! (ovädrets fel)
Ovädrets fel! (ovädrets fel)

Att hästar börjar skena och att @dobbis får ett spel?
Det kan ej va' nåt annat, det är: ovädrets fel! :rage:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
286
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 346
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp