Lite lugnare här också nu.
Dock kan det ev ta i på eftermiddagen igen. Så med bara en kort rastning i corallen igår får de fortfarande vara inne de små hästarna. Om det lugnar sig i em kanske maken kan ta ut dem. Annars blir det samma upplägg idag, rastning i corall..

De verkar ta det hela rätt så bra, det är mitt samvete det är värre med.
De går ju ute jämt annars.

Kan det vara ovädret fel att jag har fått ringorm också? Upptäckte det sö kväll så.. Men hellre jag än hästarna 😇
 
Den här prognosen/beräkningen känns ju mer romlig
Det där är ju dock knop, standardinställning om man inte ändrar till m/s. :) Fortfarande starka vindar dock, men så man inte tror att det är sekundmeter man får fram.
Det har du rätt i!
Men även efter att ha ändrat till m/s så är jag glad över att inte bo där.
 
Glad över att bo på östkusten när atlantovädren brakar loss O_o
Det blåste bra här igårkväll också och kylde ur huset, men det har inte känts som någon fara och ändå blåste det ner träd över landsvägen :cautious:
 
Solen lyser och det kommer en o annan"storm"by,men mycket bättre än i går o i natt.
Här är det tvärtom. Igår gick vi i skogen men idag gick vi en annan väg. Jag vill inte riskera träd i huvudet och den risken kändes ganska stor. Blåsten blev värre och värre på bara den timmen vi var ute.
 
Hittade ännu ett drunknat får när vi promenerade längsmed älven idag. Det var en bit upp från stigen så jag gissar att hon lyckats kravla en bit upp innan hon dog. Sorgligt. Det kändes mer i hjärtat än de andra, värre åtgågna och tydligt dränkta kadaver vi sett hittils. :(
 
Jag är såååå trött på regnet nu! Det bara regnar och regnar och regnar och ..... jag fryser så det inte är klokt! Inomhus också! Fryser om fötterna, händerna, benen, armarna, nacken, ryggen... jag FRYSER! Värmen är i gång men det hjälper inte, här är askallt ändå! Sluta nu regna för tusan!
 
Det slutar verkligen aldrig, jag har sällan varit så trött på vädret.
Långpromenaden fick avbrytas när jag upptäckte att jag tappat kopplen någonstan på vägen, och det var lika bra. Halvvägs hem började eländet igen. Jag som trodde vi skulle få en lucka på ett par timmar i alla fall.
Alltså jag har ingenting emot att det snöar eller regnar eller blåser egentligen men det är inte så jävla kul med alla tre hela tiden och varje dag.
Jag är så sur och hundarna så uttråkade.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
365
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
262
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 320
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp