Mamma mia,här välter snart huset :nailbiting:
Det tog i ordentligt här igen för kanske 20min sedan. Jag tycker inte om när hela huset knakar...
Jag brukar inte bry mig om blåst. Snarare att det är lite häftigt med oväder.

Men nu när jag går ut till pannrummet blåser det så det är svårt att gå rak och det låter oroväckande mycket från träden intill. Det är ju kolmörkt så jag ser inget, bara hör. Det skallrar i huset - från saker jag inte har en aning om hur löst de sitter.
Det viner och skallrar i skorstenen också. Blåsten kyler av huset så det är lite småkallt fastän jag eldar så elementen är kokheta.

SMHI påstår att det bara är 7 sekundmeter, med 17 i byarna. Jag tror dem inte riktigt.
 
Jag brukar inte bry mig om blåst. Snarare att det är lite häftigt med oväder.

Men nu när jag går ut till pannrummet blåser det så det är svårt att gå rak och det låter oroväckande mycket från träden intill. Det är ju kolmörkt så jag ser inget, bara hör. Det skallrar i huset - från saker jag inte har en aning om hur löst de sitter.
Det viner och skallrar i skorstenen också. Blåsten kyler av huset så det är lite småkallt fastän jag eldar så elementen är kokheta.

SMHI påstår att det bara är 7 sekundmeter, med 17 i byarna. Jag tror dem inte riktigt.

Det låter inte helt ofarligt att vara ute i kolmörker när det är så där, var rädd om dig! Vad som helst kan komma farandes eller ramla ner ju. :eek: Jag kan också vara rätt kaxig när det går lite över 20 m/s och tycka att det är lite häftigt. Men går det över en gräns så är det mer att måtte det ta slut så man kan se vad som står kvar. Trots att jag hållit mig inomhus.
 
Hemma, med hund och son sovandes i mitt sovrum. Finns inte ett träd i närheten av det så känns säkrast. Jag är lite lätt skitnödig för det blåser till ibland så huset vibrerar till. Knakar konstant, och luckorna till kakelugnen står och slår. Hjäääälp! :nailbiting:

Fru hund väldigt oberörd iallafall...:meh:
ECAAF203-D5BF-489B-853B-F566C494F359.jpeg
 
(sorry, kunde inte hejda mig)

Det blir för korta Vasalopp - ovädrets fel
Att leran inte har nåt stopp? - ovädrets fel

Det blir ej många kilowatt ifrån min solpanel
men alltihop beror på: det är ovädrets fel

Ja det är ovädrets fel! (ovädrets fel)
Ovädrets fel! (ovädrets fel)

Att hästar börjar skena och att @dobbis får ett spel?
Det kan ej va' nåt annat, det är: ovädrets fel! :rage:
Varför läste jag det där som någon sorts sång? Typ i "bögarnas fel" melodi stuket. 🙈 😅
 
Är på besök i Stockholm, det dånar rätt bra i huset här. Lite lösa prylar har vält/flugit omkring när vi rört oss på stan.
 
@TheRedLightning Om du slår ihop de nedan citerade inläggen klarnar det nog snart :D

Jag funderar på att författa en ny text till "Det är bögarnas fel" och ändra den till "Det är ovädrets fel".

I kväll till exempel, hade jag storslagna planer på att ge mig ut och springa lite i mörkret. Men i stället råkade jag baka en kladdkaka, och sedan äta upp en stor del av den? TYPISKT ovädrets fel!!! :rage:
(sorry, kunde inte hejda mig)

Det blir för korta Vasalopp - ovädrets fel
Att leran inte har nåt stopp? - ovädrets fel

Det blir ej många kilowatt ifrån min solpanel
men alltihop beror på: det är ovädrets fel

Ja det är ovädrets fel! (ovädrets fel)
Ovädrets fel! (ovädrets fel)

Att hästar börjar skena och att @dobbis får ett spel?
Det kan ej va' nåt annat, det är: ovädrets fel! :rage:
 
Jag: Nämen det har varit soligt nästan hela dagen, jag behöver inte ta med mig paraplyet för att gå till träningen!

Dennis: :devil::devil::devil:

rain.jpg


Det här var alltså efter 4-5 minuters promenad, och efter att jag varit inomhus i typ 5 minuter och "hunnit torka lite". Jag kunde vrida ur såväl trosor som strumpor när jag kom hem och låren var alldeles knallröda av kyla.

Det var väl lika bra egentligen att jag skippade paraplyet, för med tanke på de starka kastvindarna hade jag med stor sannolikhet flugit iväg likt Mary Poppins.

Jag är SÅ redo för vår nu!
 
Jag brukar inte bry mig om blåst. Snarare att det är lite häftigt med oväder.

Men nu när jag går ut till pannrummet blåser det så det är svårt att gå rak och det låter oroväckande mycket från träden intill. Det är ju kolmörkt så jag ser inget, bara hör. Det skallrar i huset - från saker jag inte har en aning om hur löst de sitter.
Det viner och skallrar i skorstenen också. Blåsten kyler av huset så det är lite småkallt fastän jag eldar så elementen är kokheta.

SMHI påstår att det bara är 7 sekundmeter, med 17 i byarna. Jag tror dem inte riktigt.

Instämmer, det känns inte som 17 i byarna... och då har jag varit med om några ordentliga stormar i Jämtland. Mitt hus är också kallt fast jag eldat som sjutton :down:
 
Jag hade planerat att tömma min lägenhet på köket jag rivit idag. Gick superbra ända tills jag skulle ut med en 2m hög skafferidörr, tar ett steg utanför dörren och inser att jag håller i ett segel. Sen fick jag kämpa mig blå för att inte tappa taget (tänk om den flugit iväg och träffat någon :nailbiting:) och gå 15 m till släpvagnen.

Helt vansinnigt vilka krafter det blir i vinden!
 
Nu har det tillfälligt lugnat ner sig,kommer en pust då o då,men huset står i alla fall upprätt.
Men om jag läste rätt börjar det om igen vid lunchtid. Godnatt!
 
Suck, idag blir det till att dra ut kabel i regnet. Det har pågått ett kabelsänkningsprojekt och mest troligt skadat en kabel i höstas när de höll på så nu när det har regnat så mycket så har det blivit fel i den vilket resulterade i att en järnvägsövergång inte fungerade som den skulle. Vi får helt enkelt se vad mer denna stormen har att erbjuda för det blåser fortfarande rätt bra :crazy:
 
Blåser och regnar här med. Har hört av blåsten mer i natt än tidigare nätter. Ska iväg med tåg till Stockholm vid 7-tiden, men det verkar inte vara några trafikproblem i alla fall.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter Det väntas oväder i stora delar av Sverige. På vissa håll är det redan översvämning, medan det på andra bara är en hörsägen ännu. Skulle...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Gunnar
·
IT & mobiler Äntligen har vi en fungerande router igen och jag fick igår igång chromecasten utan problem. Funkade klockrent för både mig och sambon...
Svar
10
· Visningar
284
Senast: Kristall10
·
Samhälle Hur har ni det i ovädret? Snöar det mycket där ni bor?
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 343
Senast: Scata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp