Oväntade saker man kan hitta i trappen/entrén/utanför dörren/på gården etc

Rosett

Trådstartare
När jag kom hem nyss låg det 4 riskakor på ett trappsteg.
Lixom va? O_o

Har ni hittat nåt konstigt/oväntat i trapphus/entré/utanför dörren/på gården/i naturen etc.?
Jag tänker då på saker som inte hör hemma där.

Riskakorna:
B54D77E9-24C6-4176-B1B4-E24E6A89B10A.jpeg
 
Upplagt/gömt på bjälkarna på höloftet på gården hittade vi ett gammalt enklare salongsgevär när vi tömde det helt. Det låg bland lite gamla reglar som någon sparat där.
Såg först ut som en välgjord leksaksbössa i mörkret, innan vi insåg att det såg ut som en riktig mekanism. Sedan insåg viatt det var en kula fastkilad i loppet också.

Hur många decennier det legat där har vi inte lyckats lista ut. Den farbror som bott där många decennier innan kände inte igen att något sådant funnits där.
Ringde såklart polisen på en gång som kvickt kom och pillade ur den fastkilade kulan på ett säkert sätt befriade oss från det.

Men det var oväntat minst sagt!
 
Jag är skyldig till en oväntad överraskning i en trappuppgång.
Hade valp som behövde ut och på vägen tillbaka när alla bajspåsar var slut så bajsade hon i hissen. Skyndade mig in i lägenheten för att hämta papper och spray men när jag kom tillbaka typ 40 sekunder senare så var hissen borta:o
 
Inte i nån trappa men i min bil. En gång när jag satte mig i bilen ... låg en jättestor gatsten på golvet på passagerarsidan. Jag begrep inte hur den hamnat där, jag uppfattade det nästan som ett förtäckt hot och blev jättenojjig. Var det nån slags varning?!? Och varför isåfall??

Sen visade det sig att det var min dotters amerikanska pojkvän, som var på besök, som hittat den och tänkte ta den med sig hem till Ohio. Han hade aldrig sett gatstenar och tyckte den var så vacker!

Och ja, han tog hem den. I resväskan. Den måste ha vägt massor, var en sån där extra stor gatsten.
 
När jag kom hem nyss låg det 4 riskakor på ett trappsteg.
Lixom va? O_o

Har ni hittat nåt konstigt/oväntat i trapphus/entré/utanför dörren/på gården/i naturen etc.?
Jag tänker då på saker som inte hör hemma där.

Riskakorna:
Visa bifogad fil 113042

Det skulle kunna vara jag om de låg nära en dörr. Stor väska med massa mat i, behöver ta ut det mesta och lägga det i trappan för att kunna gräva upp nycklarna som alltid hamnar längst ner. Sedan glömt några saker i trappan och svurit över att jag glömde packa ner dem i mataffären. Fullt möjligt att jag inte märkt riskakorna när jag gick ut och in senare. Tror jag glömde ett salladshuvud någon gång och lite annat smått och gott.
 
När jag kom hem nyss låg det 4 riskakor på ett trappsteg.
Lixom va? O_o

Har ni hittat nåt konstigt/oväntat i trapphus/entré/utanför dörren/på gården/i naturen etc.?
Jag tänker då på saker som inte hör hemma där.

Riskakorna:
Visa bifogad fil 113042
Nu har jag inget fint bildbevis men i min mammas trapphus har det legat en stor grapefrukt under veckan. Ingen verkar vilja kännas vid den :confused:
 
När jag bodde i lägenhet hittade jag en dag en tom permobil i en tom hiss där det var helt tyst i trapphuset. Vi hade en kvinna i huset som hade sådan. Så jag åkte upp till henne och det var tydligen någon som stulit den och stoppat i hissen. Det bodde en familj med en son i övre tonåren som kändes jäkligt tveksam mentalt. Skulle gissa på honom och hans kompisar iom att vi hade portkod, var få boende i huset och övriga boende inte riktigt var lagda åt att göra så.

Min ena hund älskade att åka hiss. Den andra att springa. Så ibland satte jag ena hunden i hissen och rusade ner med andra hunden vid promenad. Någon gång så hörde jag hur hissen stannar och öppnas och en röst säger: "Jaha.. hej, här sitter du..!". Måste sett kul ut med 4 kg vovve med stora, snälla sälögon som satt där helt ensam i stora hissen. 😅
 
Jag har tyvärr inte bildbevis, men någon typ av märklig skurkliga hade dumpat/gömt ett gäng stulna tvättmaskiner i diket vid pappas matjordstag, det var lite otippat.
Inte heller en trappuppgång - men någon lämnade en gång en makaronipaj i ett kassaskåp i ett av hotellrumen.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 955
Senast: Snurrfian
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 662
Senast: monster1
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 265
Senast: Shark
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
21 227
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp