Ovanlig Rottweiler

image_1.jpg
trader1_small.jpg
hahn20.jpg
 
1. Black´n tan Staffe
2. Svart/vit fläckig pudel
3. Något som ska vara en albino grand danois eller iafl en vit med blåögon
 
lilac ser ju ut som en silverfärg. men bc:ar får ju ha vilken färg som helst, även om de är ovanliga. nu vill jag se en black & tan labbe :bump:
 
Vad händer om de föds i sverige, avlivning?

Med tanke på rottisens popularitet i Sverige tror jag inte att en uppfödare skulle ha några problem att sälja en, till reducerat pris givetvis. Känner ingen uppfödare som skulle avliva en valp enbart pga fel färg eller fel teckning.
 
Men min staffe var snyggare :p :crazy:
En tanke slog mig.... Finns det hundar med: gröna, röda eller oranga ögon?
Finns Schipperki (stavas?) i andra färger än svart?
 
Sv: Ovanlig Rottweiler

ren grymhet som baseras på människans ide om perfektion. Vissa missbrukar helt enkelt sin makt.Istället för att kastrera så avlivar vissa uppfödare fullt friska valpar eftersom att de inte vill koppla sin avel med "dåliga ex" alltså valpar med fel förg, hemskt!
 
Sv: Re: Ovanlig Rottweiler

*kl*
Nån som vet var man kan få tag på en långhårig rottis. Har letat som en tok men ej hittat nån. Hur funkar dom i aveln, eller är dom inte godkända.
 
Sv: Re: Ovanlig Rottweiler

Det är nog inget att satsa på... De långhåriga rottisar jag har träffat har både haft dåligt höfter (dvs D & E) och taskig mentalitet, en av dessa fick minst 3 kullar hos oseriös uppfödare och de valparna borde man inte ens ta i med tång... Så satsa inte på det!
 

Liknande trådar

  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
20 965
Senast: Hedinn
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 305
Senast: Habina
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
4 516
Senast: Dopy
·
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 112
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp