Ovanligt liten fralla (?)

@FrallanB, hoppas det går bra hos veterinären idag! Om du hinner läsa det här inlägget innan du ska dit, så ring till veterinären innan du åker dit och berätta för dem att du är orolig för att det är en smuggelhund (om du inte redan sagt det). Då vet de bättre hur de ska hantera läget.

Försök bortse från de fåtal otrevliga svaren du får här. Alla här vill hundarnas bästa och det tar sig uttryck på olika sätt. Håll oss gärna uppdaterade om hur det går.
 
Nja jag håller inte med. Det får vara stopp på detta nu,all info finns överallt och det finns gränser för hur lättlurad man för lov att vara när det gäller djur. Köp en begagnad bil som försäljaren lovprisar men djur där måste det vara stopp på denna vidriga insmuggling snart.

Vad hjälper det att sparka på TS nu? Det kommer inte att göra den här hunden ogjord och det kommer inte att hindra andra från att göra samma misstag för har de missat all info om smuggelvalpar i media så lär de inte hitta den här.
 
Nej,hoppas att inte "någon" skrämde bort TS
Ja hjälp vad skrämmande jag är 😂 ni skriver alla ungefär som mig när det handlar om gatuhundar men smuggelhundar är plötsligt okej och ägaren ska ha en klapp på Axeln.
Nej jag köper inte att det är ”lätt”att missa med tanke på all info som finns om smuggelhundar numera och även hur enkelt man googlar valpköp.
 
Nu är vi hemma från vetten. Valpen är smuggelhund, passet är falskt och hunden är runt 10 veckor gammal enl. vet. Hon är i ”gott skick” enligt veterinären men hon ska sitta i karantän då vaccinationen antagligen inte är giltig. Jordbruksverket och polis har fått anmälan och förhoppningsvis kan denna importör inte fortsätta efter utredningen. Vill tacka alla stöttande kommentarer och speciellt @dobbis som hjälpte mig hela natten igår❤️ Även tack till de lite hårdare kommentarerna som skärpt mig kring detta ämne. Lägger upp och berättar mer om allt från kontakt till köp imorgon i hopp om att hindra andra från att falla i samma fälla som oss.
 
Nu är vi hemma från vetten. Valpen är smuggelhund, passet är falskt och hunden är runt 10 veckor gammal enl. vet. Hon är i ”gott skick” enligt veterinären men hon ska sitta i karantän då vaccinationen antagligen inte är giltig. Jordbruksverket och polis har fått anmälan och förhoppningsvis kan denna importör inte fortsätta efter utredningen. Vill tacka alla stöttande kommentarer och speciellt @dobbis som hjälpte mig hela natten igår❤ Även tack till de lite hårdare kommentarerna som skärpt mig kring detta ämne. Lägger upp och berättar mer om allt från kontakt till köp imorgon i hopp om att hindra andra från att falla i samma fälla som oss.
Jag hoppas innerligt att importören åker dit så det ryker. Bra gjort av dig att ana oråd och leta reda på sanningen - du kan vara den som stoppat en fortsättning och det är jätteviktigt. Lycka till framöver med din hund!
 
Nu är vi hemma från vetten. Valpen är smuggelhund, passet är falskt och hunden är runt 10 veckor gammal enl. vet. Hon är i ”gott skick” enligt veterinären men hon ska sitta i karantän då vaccinationen antagligen inte är giltig. Jordbruksverket och polis har fått anmälan och förhoppningsvis kan denna importör inte fortsätta efter utredningen. Vill tacka alla stöttande kommentarer och speciellt @dobbis som hjälpte mig hela natten igår❤ Även tack till de lite hårdare kommentarerna som skärpt mig kring detta ämne. Lägger upp och berättar mer om allt från kontakt till köp imorgon i hopp om att hindra andra från att falla i samma fälla som oss.
Vad skönt det känns och vad glad jag blir att ni har kunnat bena ut det, att du har fått hjälp från bla dobbis och veterinären, och att importören är anmäld! Nu hoppas vi att importören åker dit hårt, och att du och din vovve får ett långt och friskt liv ihop efter den här tråkiga starten.

Otroligt tacksam för att du vill dela med dig av din historia. Riktigt starkt gjort! Jag förstår att det kan vara väldigt lätt att bli lurad och alla historier som denna att behöver komma ut.
 
Nu är vi hemma från vetten. Valpen är smuggelhund, passet är falskt och hunden är runt 10 veckor gammal enl. vet. Hon är i ”gott skick” enligt veterinären men hon ska sitta i karantän då vaccinationen antagligen inte är giltig. Jordbruksverket och polis har fått anmälan och förhoppningsvis kan denna importör inte fortsätta efter utredningen. Vill tacka alla stöttande kommentarer och speciellt @dobbis som hjälpte mig hela natten igår❤️ Även tack till de lite hårdare kommentarerna som skärpt mig kring detta ämne. Lägger upp och berättar mer om allt från kontakt till köp imorgon i hopp om att hindra andra från att falla i samma fälla som oss.
Hejja 👍👍❤️❤️
 
Nu är vi hemma från vetten. Valpen är smuggelhund, passet är falskt och hunden är runt 10 veckor gammal enl. vet. Hon är i ”gott skick” enligt veterinären men hon ska sitta i karantän då vaccinationen antagligen inte är giltig. Jordbruksverket och polis har fått anmälan och förhoppningsvis kan denna importör inte fortsätta efter utredningen. Vill tacka alla stöttande kommentarer och speciellt @dobbis som hjälpte mig hela natten igår❤ Även tack till de lite hårdare kommentarerna som skärpt mig kring detta ämne. Lägger upp och berättar mer om allt från kontakt till köp imorgon i hopp om att hindra andra från att falla i samma fälla som oss.
Är även veterinärintyget från Evidensia förfalskat (jag antar det)?

Bra jobbat att du har tagit tag i det här, TS! @dobbis - :heart
 

Liknande trådar

Övr. Katt För att inte sno någon annans tråd så skapar jag en egen. Jag har äntligen fått en fast tjänst på mitt jobb, 75 % från och med...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: Lager
·
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 843
Senast: cili
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 321
Senast: Inglorion
·
Hundhälsa Fick hem en alldeles underbar liten valp för 2 veckor sedan (Hope alias Loppan). En korsning schäfer (87,5%), labrador (12,5%) som nu...
2
Svar
34
· Visningar
4 811

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp