På tal om hundskit i trädgården!

K

kvarngården

Hur gör era hundar? Är dom "väluppfostrade" som min hane och går in i buskar o dyl och gör sina behov eller är dom som min lilla jack russell som inte drar sig för att lägga en korv precis utanför ytterdörren på plattorna så matte får skura? :mad:
 
mina är så väluppfostrade som kopplet tillåter. är de lösa på sommartorpet skiter de alltid längst bort i ena hörnet av tomten.
 
Min är väluppfostrad :D. Har inte plockat upp en enda hög under de 1½ åren vi bott i hus. Han går ut i skogen och gör sina behov. Däremot kan han inte skita med koppel på sig :crazy:. Kan vara lite jobbigt när man är på tex brukshundsklubben och tränar flera timmar. Måste alltid tänka på att han är välrastad före.
 
Han som bor här trycker upp rumpan i buskarna :D
Och han vill gärna gå iväg lite så man inte står mitt på gatan/stigen (Det är lite skämmigt tycker han :o )
 
Hanen har inte det minsta "skam" i kroppen och kan sätta sig var som helst.
Tiken är precis tvärtom, när jag jobbade på gård vägrade hon skita på gården.
Nu bor vi i lägenhet och har ingen tomt, och jag går inte i bostadsområdet, men jag kan tänka mig att hanen inte skulle ha något emot det, medan tiken vill gå bort från hemmet innan hon gör något.
 
Mina som går lösa jämt har alltid varit så att dom går "bort" från själva tomten...men nu har tiken blivit "senil" tror jag så hon kan skita vartsomhelst numera :crazy:
 
Ester gömmer sig oftast i ett hörne av trädgården och gärna på vildängen. Doris däremot bajsar där hon är när hon blir nödig. Hon har dock lärt sig att det ska bajsas utomhus och inte inne eller på verandan.
 
haha, det är kanske det som är "felet" med min gamla tik-hon har blivit senil! :D
 
Min hanhund är likadan! Dessutom står han alltid på ett ben när han bajsar! :confused: :D
 
Mina är rätt väluppfostrade. Dom brukar oftast gå ner till fårhagen och sätta sej :)
Har dock en tik som älskar å sätta sej mitt i blomrabatten :mad: Och det är inte speciellt trevligt..
 
Min hanhund brukar inte sätta sig i rabatterna, han gräver upp dom i stället! :mad:
 
Om hon känner att hon verkligen måste så kan hon tänka sig att sätta sig i ett hörn av tomten, men hon gör det helst inte.
 
det gör inte mina. :) tack å lov. Dom tycker det e roligare och gräva i gödselstacken istället... tyvärr.. hade hellre sett att dom grävde i rabatten faktiskt. Då stinker dom inte lika mkt..
 
Vår hund skiter aldrig i trädgården, det sparar han till promenaderna :) Undantaget är de få gånger han ätit något opassligt och haft diarré, och då kommer det ju lite där det råkar sig...
 
hehehe jo min gamle cesar han har nog också blivit senil han med.... skiter ute på grusen där vi ställer bilarna, gjorde hanju aldrig förr!!
sen har han blivit glömsk också... han glömmer att vi gått ner i laggårn ellr ner till kossorna för han går till köket och skäller och vill in... :crazy:
 
:D :D Min är dessutom nästan döv...så man får skrika för kung o fosterland när man vill henne nåt :D
Folk tror inte man är riktigt klok...men tiken...hon är trygg i sin egna lilla värld :angel:
 
Mina sätter sig utan skam i kroppen där de står eller går när de känner att det är dags att lämna en hög.

De har även min arbetsgivares blomrabatter och gräsmatta som favvoplats att sätta sig på. :crazy: Får ständiga påminnelser att det nu ligger ytterligare högar på hennes gräsmatta. :angel:
 
min e "väluppfostrad" så han sätter sej i buskar el under träd... :)
 
Min Rottis skiter inte i trädgården om det inte verkligen är nödläge :eek:, har hänt en gång. Annars är han inte särskilt blyg av sig utan kan skita var som helst när vi är ute på våra rundor :o. Min brors Dobermann tik drar sig inte för nått.... helt skiter hon på folks uppfarter :angel: eller helst så sitter hon på trotoarkanten men ändan ut mot vägen och skiter.... stackars husse :D
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 351
Övr. Hund Min ena lilla hund har främst växt upp med Husse. Husse har därmed varit hennes favoritperson. Hon skulle gosa med honom mest, sitta i...
Svar
8
· Visningar
1 408
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 318
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Dagbok Nej, jag tycker inte att det är särskilt ensamt när man bor mitt i spenaten bland vilddjuren… I början av sommaren hade jag ett...
Svar
3
· Visningar
736
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp