Packning på riktiga långdistansturer.

@Migo Du verkar ju ha koll! Rider du fortfarande långturer? Hur långt brukar du rida? Hur lägger du upp det med pauser/mil per dag osv? Hur reagerar hästen på att vara utan några hästpolare?
 
Red turer om upp till 12 mil. Ca 2-4 mil om dagen beroende på terräng. Pausade när det var läge. Hade alltid med mig minst två hästar.
 
Då jag pluggade hade vi en del kurser i utomhuspedagogik, och där ingick också överlevnad. Vi hade då dagsvandringar och gjorde mat i stormkök. En sorts mat som är väldigt lätt och bra att använda är pasta, det finns färdigt smaksatta portionspastor som man bara behöver värma vatten till, till dem kan man även lägga mer makaroner (eller annat) om man vill. Vill man göra det riktigt enkelt för sig kan man koka upp vattnet i stormköket och hälla det i portionspåsen och sedan vänta tills det tagit sig och äta direkt ur påsen. Rätt packad håller pasta hur länge som helst ;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 252
Senast: QueenLilith
·
Ekonomi & Juridik Hej! Känner att jag behöver lite råd och någon att diskutera med. Som de allra flesta hästmänniskor har drömmen alltid varit att skaffa...
2
Svar
20
· Visningar
2 367
Senast: Billy
·
Utrustning Behöver lite hjälp såhär inför sommaren... :D Man kan aldrig vara för tidigt ute! Vi går snart Jag vill se och veta allt om olika...
Svar
15
· Visningar
4 728
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp