Palmemordet

Ännu mycket underligare blir det när man läser förhöret med väktarna på Skandia eftersom de i princip, eller nästan kanske man skall säga, ger honom alibi. Mordet skedde kl 23:21:30 enligt åklagaren samtidigt visar tidkortet att Engström stämplat ut kl 23:19 (mellan 23:19:00 och 23:19:59?). Väktaren var helt säker på att Engström stannade och småpratade med honom i ett par minuter efter att han stämplat ut vilket i princip ger honom alibi. Länk till förhöret med väktaren på Skandia.

Väldigt konstigt att åklagaren påstod att Engström "bytte några ord med med väktarna i receptionen och stämplade sedan ut" för det är inte vad väktaren sade i förhöret (s. 3) och han var väldigt tydlig på den punkten och tiden är ju helt avgörande för om Engström överhuvudtaget kan vara gärningspersonen.
 
Senast ändrad:
Ännu mycket underligare blir det när man läser förhöret med väktarna på Skandia eftersom de i princip, eller nästan kanske man skall säga, ger honom alibi. Mordet skedde kl 23:21:30 enligt åklagaren samtidigt visar tidkortet att Engström stämplat ut kl 23:19 (mellan 23:19:00 och 23:19:59?). Väktaren var helt säker på att Engström stannade och småpratade med honom i ett par minuter efter att han stämplat ut vilket i princip ger honom alibi. Länk till förhöret med väktaren på Skandia.

Väldigt konstigt att åklagaren påstod att Engström "bytte några ord med med väktarna i receptionen och stämplade sedan ut" för det är inte vad väktaren sade i förhöret (s. 3) och han var väldigt tydlig på den punkten och tiden är ju helt avgörande för om Engström överhuvudtaget kan vara gärningspersonen.

Vittnen kan ljuga och kan minnas fel och kan säga fel. Läs åtminstone igenom filters artikel om varför man pekar ut Engström.
 
Samma brevskrivare, Skandiamannen enl. polisen, hade enligt artikeln innan mordet även skrivit till riksdagen om "arealbidrag för skogsgallring och morötter, kålrötter och arealbidrag för ärtor ". Skandiamannen arbetade som grafiker så det stämmer ju bra in.

(För dem som inte förstod så var det såklart ironi, en blind skulle möjligen kunna tro att det var Skandiamannen som skrev men knappast någon annan då utom polisen)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 636
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 810
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 134
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp