Papegoja på besök! Hjälp!

bambi82

Trådstartare
Kom hem från stallet för en stund sen och märker efter ett tag att två av katterna sitter och stirrar och skriker på nåt ute på balkongen, det visar sig vara en vit papegoja :crazy:

Det är typ -5 ute och vet ju inte hur länge den stackarn har suttit där. Nu är den iaf instängd i en kattbur inne på toan. Stängde in den stackarn så han skulle få lite lugn och ro har ju 3 katter och en hund i lägenheten.

Tror iaf att den tillhör en granne, har hört papegojskrik innifrån dom. Men ingen öppnar när jag knackar på så vad gör jag med gojan under tiden? Ska man ge dom nåt att äta och dricka? Och vad i så fall?
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

VAD SJUKT! :eek: Är det en kakadua?

Ställ in en skål vatten till den och du kan ge den frukt, bär, grönsaker, frön, nötter t.ex även kokt pasta/ris/baljväxter osv går också bra vad jag vet. (Dock INTE avocado! Det är giftigt för många fåglar!)
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Tror det är en kakadua, men är inte säker. Har sallad, tomat och äpplen hemma kan nåt av det funka? Tycker ju synd om den stackarn som sitter instängd på toa ;)

En jävla tur bara att katterna reagerade annars hade man nog hittat den död där ute på balkongen sen, för de ska väl vara väldigt känsliga mot kyla va?
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Jadå, allt det funkar finfint! :) Äpplen brukar de tycka är jättegott.

De tål kyla ganska bra men är de utsatta för länge stryker de såklart med, så det var himla tur att du fick tag på den och kunde ta in den i värmen! Stackars liten. Åh.
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Har du ringt till polisen och anmält att du hittat den?
Gör det annars så att ägaren kan hitta den. Du kan ju även ringa lokalradion och be dem annonsera att du hittat en papegoja som du tror vill komma hem till sig.
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Visste ju vem den tillhörde, så tyckte det var bättre att vänta tills dom kom hem än att ringa polisen. Nu är han iaf hemma hos sina ägare sen en halvtimme ungefär. :)
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Har du ringt till polisen och anmält att du hittat den?
Gör det annars så att ägaren kan hitta den. Du kan ju även ringa lokalradion och be dem annonsera att du hittat en papegoja som du tror vill komma hem till sig.

...eller möjligen vill komma hem till MIG...;)
 
Sv: Papegoja på besök! Hjälp!

Men jösses, hade de gått ut utan att märka att fågeln var ute, eller var de ute och letade? Vilken tur du hittade den, en bekants goja frös ihjäl när sonen inte märkte den var ute. Matte hittade henne död utanför bostaden, lilla fina och arga Birdie. :(
 

Liknande trådar

Hemmet Sitter här och funderar på min boendesituation, vad som är mest strategiskt... snäll buke, hjälp mig tänka <3 Jag har länge drömt om...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
15 973
Kropp & Själ Hej på er! Jag är ny användare här, men har läst på forumet i flera år. Så jag är inget troll:) Önskar att jag kunde få lite tankar...
Svar
12
· Visningar
1 624
Senast: Fiorano
·
Äldre Jag bor i en hyresrätt på nedre plan och har alltså en uteplats med altan och en liten gräsplätt. De ovanför har endast franskbalkong...
Svar
11
· Visningar
4 685
Senast: Nepenthe
·
Äldre Ja, det gör ju jag har jag förstått nu efter drygt en vecka. Det är riktigt intressant, är "bara" 11 år sedan jag senast bodde i en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 190
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sommarpratare 2024
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Monarki - för eller emot?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp