Bukefalos 30 år!

Småsugen på att beställa några 2ml tester från Essnce.
Bättre att gå på nått av de färdiga kitten lr är namnen å beskrivningarna såpass bra att man kan chansa på några få 'lösa'? Aldrig testat nån av deras (lr många parfymer överlag)
Sist jag provade nån i butik va Sabrina Carpenter, den mörkröda, som inte alls luktade som jag förväntade mig, så man blir ju liite nervös 😅
Håller med övriga svar om att beskrivningen stämmer rättså bra. Jag beställde nyss några prover själv och valde egna för att jag tänker att chansen är större att de flesta kan vara "okej" iallafall (och förhoppningsvis någon fullträff). Har i nuläget Delicate Jasmin därfrån som jag gillar, frisk och fräsh, men ganska flyktig.

Jag har testat några fler från Essnce och har börjat akta mig för doftnoten patchouli på deras parfymer. Vet inte om det är en slump eller om deras patchouli är lite dålig eller om det bara inte passar min hud och näsa men samtliga parfyrmer jag testat med den noten har utvecklats till något väldigt unket/kvalmigt och smått outhärdligt efter en stund...

Fortsätter spana på essnces tester..och sitter tillslut och överväger om inte det stora testkitet vore smidigast 🫠🤪 som kräsen icke-parfymbärare 🙈 men behövs ju inte många singeltesters innan man är uppe i pris 🙈

Om jag haft kompisar skulle man ju gått ihop å haft provparty 😅

Fortsätter spana på essnces tester..och sitter tillslut och överväger om inte det stora testkitet vore smidigast 🫠🤪 som kräsen icke-parfymbärare 🙈 men behövs ju inte många singeltesters innan man är uppe i pris 🙈

Om jag haft kompisar skulle man ju gått ihop å haft provparty 😅

Jag tyckte verkligen det var värt och väldigt kul! Jag skärmdumpade och sorterade testerna så det var enkelt att se noterna när man testade. Ett tips är att beställa efter nyheter släppts för de verkar läggas till direkt i det stora kittet.

Själv har jag bestämt mig för att det får bli Woody Sandal som nästa fullsize! Viol och typ rent/nytt läder känns väldigt lockande med höstväder. Ska beställa I morgon och tester av båda Margareta Grääs samarbeten när de släpps.

Fick hem en splitt på Libre Vanille Couture från Yves Saint Laurent. En trevlig vaniljdoft som har den där Libre-essensen, men jag tycker inte den är originell nog – jag älskar ju vanilj och har flertalet – för att köpa upp mig på mer. Otroligt bra hållbarhet dock. 👌🏻

Mina senaste inköp
Lush - Turmeric Latte. På mig luktar den som en chailatte från Espressohouse. Blir trevlig sen när det blir kallt.
Essnce - Forever June. Gillar den verkligen, somrig. Inte lika "glad" doft som Sunny Soul som är mer glass-lik, men gillar den.
Khadlaj - Sawaar Vanille Blanc. Behöver få stå och mogna till sig, så den är på vänt.-hyllan
Lancôme - La Vie Est Belle Vanille Nude. Har blivit min jobbdoft. Jag gillar inte doften direkt vid första sprayen, men när den lägger sig (efter 15-30 min) så är den väldigt trevlig och håller länge. Hade den när jag var ute på Liseberg i helgen med min syster och hon frågade flera gånger - "men ÄR det du som luktar så 😮?" när det kom liksom en puff av parfymen.

Essnces hemsida slutade fungera på min mobil lagom till lanseringen av Aurora Nectar. Suck…

Men nu har jag klickat hem ett prov på både den och Vanille. Bägge innehåller dock mysk, som jag tror är den not i Forever June som luktar liksom fränt på mig. Så även om jag älskar den doften massor, kan jag inte ha den på mig. :(

Däremot beställde jag 50 ml Carashmellow för min 8 ml var slut sen länge. Älskar den! Även om jag tycker den är lite för söt för att bära bland folk. Men jag såg att den fanns som rumsdoft också…

Fick hem en splitt på Libre Vanille Couture från Yves Saint Laurent. En trevlig vaniljdoft som har den där Libre-essensen, men jag tycker inte den är originell nog – jag älskar ju vanilj och har flertalet – för att köpa upp mig på mer. Otroligt bra hållbarhet dock. 👌🏻
Den är jag också sugen på att testa!

Jag är definitivt ingen finsmakare utan jag provade billiga kopior på Ullared och har nu en som är min favorit 😅 . Heter Spartanian Lady och har googlat mig fram till att den ska påminna om/vara baserad på Rabanne Olympéa. Finns dock både recensioner som säger att den är lik och inte speciellt lik.
Men ska i alla fall ha salt vanilj, grön mandarin, jasmin och ingefärablom, cashmirträ and ambra. Kan dock inte tillräckligt för att sortera ut just vad det är jag gillar med den.

Här är listan på alla Essnce dupes! Även kommande.

https://essnce.akerud.se/

Jag vill prova Rock n Rose när den kommer ut! Dupe på Frederic Malle - Portrait of a Lady, vansinnigt dyr. Det går ju att få tag på splits, men vad är vitsen när jag aldrig kommer köpa en flaska 😅.

Åh, tack!! Tyckte så mycket om Midsummer dream, men den luktar knappt nått. Då kan jag ju testa Daisy istället 🙏

Essnces hemsida slutade fungera på min mobil lagom till lanseringen av Aurora Nectar. Suck…

Men nu har jag klickat hem ett prov på både den och Vanille. Bägge innehåller dock mysk, som jag tror är den not i Forever June som luktar liksom fränt på mig. Så även om jag älskar den doften massor, kan jag inte ha den på mig. :(

Däremot beställde jag 50 ml Carashmellow för min 8 ml var slut sen länge. Älskar den! Även om jag tycker den är lite för söt för att bära bland folk. Men jag såg att den fanns som rumsdoft också…

Jag blir tokig. Kan inte bestämma mig för om jag gillar dofterna eller inte. De doftar helt ljuvligt när jag öppnar proverna, men på mig är det nåt som känns nja efter att de lagt sig. Säkert den där dumma musken.

Jag har använt DKNY Golden delicious sedan den kom. Den är jag. Innan dess använde jag Peak spirit under ett antal år. Jag dammsög halva Sverige för att få tag i de sista flaskorna.

Jag blir tokig. Kan inte bestämma mig för om jag gillar dofterna eller inte. De doftar helt ljuvligt när jag öppnar proverna, men på mig är det nåt som känns nja efter att de lagt sig. Säkert den där dumma musken.

Jag tycker de doftar bättre idag när jag är utsövd. Men vågar inte chansa så jag nöjer mig med testerna. Tror jag fastnar i att de är limited edition och att jag ”måste” ha dem då. Var likadant när jag samlade på modellhästar. :crazy:

Har testat mig igenom mina senaste prover från Essnce. De flesta var helt okej (förutom Irresistible Enigma som verkligen inte passade mig, sockersött kvalmig på ett ihärdigt sätt, urk!).

Forever June var en god och lite "rolig" doft, men den blir för söt och skarp så att jag tröttnar ganska omgående på den. Kan dock förstå att många gillar den.

Second Skin var desto mer diskret. Såpass att jag knappt känner någon doft alls. Då gillade jag Signature Vang bättre, som också är åt det friska/fräsha hudnära hållet, men har mer "tryck" i doften än Second Skin.

Freshotic: fruktig och fräsch. God, men på mig blir den extremt lik Summer Breeze (som är en dupe på D&G Light Blue) och av dessa två så föredrar jag ändå Summer Breeze (som är väldigt lik orginalet också).

Är lite sugen på att köpa Rose Rose faktiskt. Inget jag någonsin skulle använda på dagtid, men alltså som nattparfym (att sova i) var den helt underbar! Frisk rosdoft, inte tung eller kvalmig, bara som att lukta på en ros liksom. Känns liiite onödigt att ha en särskild sov-parfym kanske? Haha, vet inte om jag berättiga ett sådant köp (även om deras parfymer är rätt billiga) 😄.

Så summasumarum så skulle jag tekniskt sett kunna använda de flesta som "helt okej" dagparfymer, men ingen som riktigt fick mitt doftsinne att slå kullerbyttor denna gång. Var sugen att testa Aurora Nectar också, men gissar att den är för söt för mig också.

Jag skippade Essnce och lade istället en beställning på en gammal favvo: Escada Taj Sunset. Så nu inväntar jag den i brevlådan, och planerar att köra helt off season med en tropisk sommardoft i höst 🥰. Hoppas inte mitt luktsinne ändrats de senaste typ 5 åren sedan jag hade den sist, för då älskade jag den, tropisk, lätt sötma, fräsch 🥭🍹🏝.

Nån som har koll på vilka essnce tester som _inte_ är med i stora kittet? 62 st nu. Aurora Nectar är med.
Mailat dom men gått flera dagar utan svar och jag vill beställa nu 🙈 och ska jag likas beställa stora kittet och dra hem mer parfym än jag egentligen behöver så vill jag ju inte missa nån 😗 (av dam iaf..herr känns inte så aktuellt 😅)

Nån som har koll på vilka essnce tester som _inte_ är med i stora kittet? 62 st nu. Aurora Nectar är med.
Mailat dom men gått flera dagar utan svar och jag vill beställa nu 🙈 och ska jag likas beställa stora kittet och dra hem mer parfym än jag egentligen behöver så vill jag ju inte missa nån 😗 (av dam iaf..herr känns inte så aktuellt 😅)
När jag kollar listan så ser det ut som att några lite äldre "nyheter" inte är med. Sunny Soul, Pear obsession, At the Seaside. Ingen aning om det är fler dock. Enda av dessa tre jag testat är Sunny Soul och för min del blev den en hård diss (supersliskig godisdoft), men smaken är ju olika och dofter kan bli olika på olika personer 😊.

När jag kollar listan så ser det ut som att några lite äldre "nyheter" inte är med. Sunny Soul, Pear obsession, At the Seaside. Ingen aning om det är fler dock. Enda av dessa tre jag testat är Sunny Soul och för min del blev den en hård diss (supersliskig godisdoft), men smaken är ju olika och dofter kan bli olika på olika personer 😊.
Tack, då ska jag spana extra på dom å se om det blir dax att beställa då kanske 🙈

Ja köp! Sedan får du uppdatera oss här om du hittar några favoriter 😊.
Testern för aurora nectar är slut å därmed inte med stora kittet atm.. inte en doft jag tror på direkt, men stör mig ekonomiskt att den inte är med xD

Så då är ju frågan om man ska vänt lr inte..men å andra sidan så verkar den lite "mycke" i doft väg å ganska lik flera andra så :P

Dom andra 3 du nämnde får nog åka med iaf 🙈

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka