Bukefalos 28 år!

passfråga

Sv: passfråga

Tycker detta är väldigt märkligt men tycker precis som någon annan skrev att du ska kolla upp hur du ska lösa detta innan du köper henne eller bestämt dig för köp. I värsta fall kan detta bli en kostsam historia.
 
Sv: passfråga

Nu har jag varit i kontakt med stc och fick följande svar:
"Vid den tiden var det så att om en annan hingst än den först uppgivna var fader till ett föl, kunde fölet inte registreras och alla uppgifter om det togs bort ur databasen. STC kan inte registrera och heller inte utfärda hästpass för hästen. Svenska Hästavelsförbundet (SH) bör kunna hjälpa till istället"
 
Sv: passfråga

Men, om du skaffar fram papper på vilka föräldrarna till din häst är så kan du registrera den hos STC.

Spånar..... Kan det vara så att stoet blivit betäckt med den hingst som sedan presenterades som pappa till fölet, men i själva verket blivit dräktig med en annan (okänd) hingst genom tjuvbetäckning?
Då kan jag förstå varför den inte blev registrerad. Men om den verkliga pappan till hästen är känd ska STC registrera och utfärda pass.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: Bee
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 894
Senast: Linda_A
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 073
Senast: Nepenthe
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 008
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp