Bukefalos 28 år!

Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande. Hittills har vi hittat hit och vissa har skrivit när de inte kommer vara aktiva. Känns som att alla är väldigt ulviga. :nailbiting:
 
Ja, än så länge finns det inte så mycket att gå på. :p

... Och jag ska visst få finbesök i helgen. :love: Men det där löser jag nog. :D
 
@Habina Nu är jag relativt nyinflyttad i herr Svanslös stad, men en del känner jag i alla fall igen :D.

Här försäger hon sig direkt! Hon är nyinflyttad, som gissningsvis Fabian är. Jag menar, varför skulle han efter X antal år i Åsgränd plötsligt börja stjäla? Jag tycker det talar för att han är ny i stan och sprider rykte om att vara stans bästa ficktjuv för att skaffa sig respekt bland de andra onda kissekatterna. Varför skulle Måns och co inte bli imponerade av Fabians rejäla lager snodd sill liksom?

Sasse röstar på Vira

Lätt som en plätt att rösta nu, verkligen :p
 
:nailbiting: Nu blir jag misstänksam... Sasse hugger direkt på Vira, varför inte hugga mig som bott i Uppsala 12 år. :cautious: Ulvigt...
 
@Habina Är det creepy med två tjejer som är på väg att kyssas? :)

För att du lika gärna kan vara Pelle Svanslös? ;) Min teori är ju att Fabian är något sånär nyinflyttad.
 
Här försäger hon sig direkt! Hon är nyinflyttad, som gissningsvis Fabian är. Jag menar, varför skulle han efter X antal år i Åsgränd plötsligt börja stjäla? Jag tycker det talar för att han är ny i stan och sprider rykte om att vara stans bästa ficktjuv för att skaffa sig respekt bland de andra onda kissekatterna. Varför skulle Måns och co inte bli imponerade av Fabians rejäla lager snodd sill liksom?

Sasse röstar på Vira

Lätt som en plätt att rösta nu, verkligen :p
Pffft, jag skriver ju också att jag är snäll mot fågelungar, och det skulle väl inte en stygg kisse vara? Förresten tror jag snarare att ficktjuven har varit i staden länge! Man blir väl knappast någon bra tjuv om man inte känner till alla stadens gränder och vrår?

*halvt kl*

Dock så tror jag inte att Sasses röst säger så mycket alls, annat än att det måste vara helt värdelöst att behöva rösta så här tidigt :p.
 
:nailbiting: Nu blir jag misstänksam... Sasse hugger direkt på Vira, varför inte hugga mig som bott i Uppsala 12 år. :cautious: Ulvigt...

Jag vet inte riktigt varför, men detta inlägg har jag fastnat lite på. Varför undra vrf Sasse högg på Vira och inte Habina (sig själv alltså). Kanske är det ett sätt att öppet i tråden gnabbas lite med Sasse och kalla henne för ulv så att det ser bra ut för Habina om Sasse skulle visa sig vara ulv . Jag menar alltså att de i så fall skulle kunna vara kollegor och Habina vet därför mycket väl varför Sasse högg på Vira och inte henne.

Kanske något långsökt, men ändå en tanke.:)
 
Pffft, jag skriver ju också att jag är snäll mot fågelungar, och det skulle väl inte en stygg kisse vara? Förresten tror jag snarare att ficktjuven har varit i staden länge! Man blir väl knappast någon bra tjuv om man inte känner till alla stadens gränder och vrår?

Huruvida bra ficktjuv man är handlar väl knappast om hur bra man känner till omgivningen, utan hur bra man stjäl? ;)

Dessutom är ju detta ett nyuppkommet problem. Jag tycker det är ologiskt att Fabian skulle ligga lågt länge för att sedan slå till stort. Snarare att han övat i en annan stad, för att nu utöka sin verksamhet i en ny stad :cool:

Jag är i övrigt på jobb fr.o.m. nu till ikväll, så inte aktiv förrän ikväll.
 
Ja alltså min första tanke med Habina's inlägg var "Herregud, detta måste vara en ulv, såsom hon försöker sticka ut och vara skojig". Dock så vet jag att jag och många med mig har blivit misstänksam mot Habina pga sådana här utspel och senare visade hon sig vara god ändå.

Det gör att jag inte vill läsa mig in i hennes spelstil så mycket just nu.

Detta var däremot något jag reagerade på en pytteminiplutt av en bit.

Jag vet inte riktigt varför, men detta inlägg har jag fastnat lite på. Varför undra vrf Sasse högg på Vira och inte Habina (sig själv alltså). Kanske är det ett sätt att öppet i tråden gnabbas lite med Sasse och kalla henne för ulv så att det ser bra ut för Habina om Sasse skulle visa sig vara ulv . Jag menar alltså att de i så fall skulle kunna vara kollegor och Habina vet därför mycket väl varför Sasse högg på Vira och inte henne.

Kanske något långsökt, men ändå en tanke.:)

Inte att drama reagerar på Habinas spelstil, det hade jag också gjort om jag inte hade spelat med Habina förr. Det jag reagerar på är slutklämmen. Det känns som lite inställsamt och lite "för snällt" på något vänster. Kan vara inget, kan vara något.
 
Jag måste ocks rösta tidigt.
Det är alltid lika svårt första dagen och det blir ju lätt så att den som redan röstat är det som sticker ut, antingen den som lagt rösten eller den som det är röstat på. Jag uppfattade Viras kommentar om nyinflyttad som att hon var nyinflyttad IRL och det tycker jag då inte är något konstigt eller udda som jag kopplar ihop med leken. Samtidigt så förstår jag att Sasse måste hittat nånting att motivera sin röst med. Så det jag reagerar på är mest Habinas snabba kommentar om att Sasses röst på Vira och kommentar är ulvigt. Att så tidigt i leken säga att nån är ulvig bara för att den försöker hitta nåt att rösta på är lite att ta i, samtidigt så behöver det inte betyda nånting, ingen stark motivering, men nu måste rösten in.

cirkus röstar på Habina
 
Hmm, här har det inte hänt massor. Jag förstår cirkus röst på Habina, för Habinas sätt att tycka att allt är ulvigt känns lite för mycket. Å andra sidan har jag en känsla av att Habina brukar resonera så, och typ se alla som ulvar tills motsatsen är bevisad(?). Fast å tredje sidan har Habina ofta varit ulv när jag har spelat med henne, så det kanske är dåligt att jag känner igen spelstilen? :p Nej jag vet inte. Summan är väl att jag inte tycker att cirkus röst var konstig så här första dagen, men att jag själv skulle vilja ha mer att gå på innan jag dömer Habina ens lite åt något håll.
 
Jag måste också snart rösta men som de flesta innan mig redan konstaterat så har det inte hänt massor. Sasse och cirkus har röstat. Sasses röst känns mer "vettig" än cirkus trots att det är första rösten. Cirkus känns mer långsökt på något sätt. (Åh vad jag känner att jag inte kan formulera mig.) Förstår ni hur jag menar överhuvudtaget?

Vid genomläsningen reagerar jag nästan starkast på Caisas inlägg om hennes dröm, vilken total bumpo-dröm det var. Men jag kan ju inte rösta på något som verkligen, verkligen är OT. :Mad:
 
Näe, jag måste rösta för jag ska iväg och hinner förmodligen inte hem före DL. Jag har kikat igenom tråden igen, och det enda som sticker ut som ens lite skumt är Habinas kommentarer. Det jag reagerar på vid andra genomläsning är inlägg 24 där hon undrar varför Sasse röstade på mig och inte på Habina. Känns som ett rätt skumt resonemang i och med att hela Sasses teori byggde på att jag var just (relativt) nyinflyttad och inte hade bott här så länge, till skillnad från Habina. Har hon inte läst Sasses inlägg, eller är det något annat?

Vira röstar på Habina
 
:rofl:
:nailbiting: Nu blir jag misstänksam... Sasse hugger direkt på Vira, varför inte hugga mig som bott i Uppsala 12 år. :cautious: Ulvigt...

:cautious:Jag har bott i Uppsala i 27 år och gör det fortfarande. Var placerar det mig på misstanke-skalan? Här ska smileysarna egentligen vara, men min telefon VÄGRAR placera dem på annat ställe än först i mina inlägg. Eller före citatet tydligen...

Hur som helst har jag oväntat blivit upptagen med att hjälpa en vän med en ansökan. Ska gå igenom tråden och rösta så fort jag kan. Ber om ursäkt för detta.
 
@bumpo Jag förstår inte riktigt att det skulle vara vettigare att rösta på mig för att jag är rätt nyinflyttad irl än att rösta på någon utifrån en halvskum kommentar i leken? :p Men så röstar ju jag också på Habina med en lite liknande motivering som cirkus (även om jag snarare reagerade på just det att Habina inte verkar ha läst Sasses motivering).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 391
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 551
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 940
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 119
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp