Bukefalos 28 år!

Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
:rofl:

:cautious:Jag har bott i Uppsala i 27 år och gör det fortfarande. Var placerar det mig på misstanke-skalan? Här ska smileysarna egentligen vara, men min telefon VÄGRAR placera dem på annat ställe än först i mina inlägg. Eller före citatet tydligen...

Hur som helst har jag oväntat blivit upptagen med att hjälpa en vän med en ansökan. Ska gå igenom tråden och rösta så fort jag kan. Ber om ursäkt för detta.
...vilket tydligen blir efter middagen som är klar NU.

@Habina - jag tycker @Sasse har en jättefin avatar. Har faktiskt tänkt fråga varifrån den kommer flera gånger, så nu gör jag det. Däremot hade Sasse en asläskig avatar för ett tag sedan. Ryser fortfarande när jag tänker på den.
 
@Vira eftersom det är så tydligt är en förtäckt BOP av sasse är den på så sätt vettig. Det trots att det är så tydligt att det är en 'desperat' röst. Visst är jag glasklar i min förklaring. :mad: habinas kommentar tycker jag inte är så skum egentligen. Snarare ser jag det som ett sätt att försöka få igång leken.
 
Kan vi förresten göra så att den som röstar uppdaterar röstlistan allt eftersom? Ger bättre överblick. EH... Fast jag kom på att det inte är säkert att jag klarar det själv ikväll eftersom jag skriver från mobilen.
 
Röststatistik
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina

Bara för nästa röstare att ta vid!

@Myrten Tack! Har lånat den från en medlem på deviantart. Tycker också den är fin, tyckte det om förra också och nästa som kommer ;)
 
Kvällen är fortfarande ung och Habina har fått två röster på sig redan. Jag reagerade också på hennes kommentar men känner ändå inte att det gör henne mest misstänksam just nu. Däremot verkar det som att flera reagerat på det hon skrev mer eller mindre.
Därför känns det ändå mer misstänkt mot dom som röstat på henne för jag förstår inte hur man kan få ihop en så välformulerad motivering som Cirkus gjort trots att det hänt nada i tråden.
 
Vid genomläsningen reagerar jag nästan starkast på Caisas inlägg om hennes dröm, vilken total bumpo-dröm det var. Men jag kan ju inte rösta på något som verkligen, verkligen är OT. :mad:

Hahaha, sorry! :D Ska inte OT:a tråden mer med mina drömmar, men jag har många intressanta på lager. ^^

kl.
Det är inte jättemycket jag reagerat på heller, tidiga röster är tidiga röster. Alltid svårt att hitta nåt att teoria om tidigt inför första DL. :/
Jag förstod inte riktigt reaktionerna på Habina först, så lästa hennes inlägg igen. Hon känns som vanligt, det enda jag tyckte var konstigt var att hon ifrågasatte att Sasse inte högg på henne som bott i Uppsala i 12 år när Sasses teori hängde på att Vira var nyinflyttad... :p
Jag förstår inte riktigt vad @Mumorsan menar med att Dramas inlägg var för snällt på slutet, kan du utveckla lite för jag reagerade inte på något där? :)
Vira verkar lite kluven angående Habina men väljer ändå att rösta på henne... Jag tycker inte att rösten i sig är konstig, utan mer resonemanget innan som ändå slutade i en röst på Habina. Hon avslutar #36 med "Jag själv skulle vilja ha mer att gå på innan jag dömer Habina ens lite åt något håll." nästa inlägg från henne är röstinlägget. Det känns lite konstigt, men samtidigt kan det ju vara så att hon verkligen inte hittade något annat att bygga en teori kring?
 
Oj! Två röster på mig för att jag ville få igång leken lite...

Jag utgår alltid från att alla är onda tills motsatsen är bevisad. Får klura lite vems motivering på mig som känns knepigast, men förmodligen hamnar rösten på någon av dem.
 
Hmm, här har det inte hänt massor. Jag förstår cirkus röst på Habina, för Habinas sätt att tycka att allt är ulvigt känns lite för mycket. Å andra sidan har jag en känsla av att Habina brukar resonera så, och typ se alla som ulvar tills motsatsen är bevisad(?). Fast å tredje sidan har Habina ofta varit ulv när jag har spelat med henne, så det kanske är dåligt att jag känner igen spelstilen? :p Nej jag vet inte. Summan är väl att jag inte tycker att cirkus röst var konstig så här första dagen, men att jag själv skulle vilja ha mer att gå på innan jag dömer Habina ens lite åt något håll.

Näe, jag måste rösta för jag ska iväg och hinner förmodligen inte hem före DL. Jag har kikat igenom tråden igen, och det enda som sticker ut som ens lite skumt är Habinas kommentarer. Det jag reagerar på vid andra genomläsning är inlägg 24 där hon undrar varför Sasse röstade på mig och inte på Habina. Känns som ett rätt skumt resonemang i och med att hela Sasses teori byggde på att jag var just (relativt) nyinflyttad och inte hade bott här så länge, till skillnad från Habina. Har hon inte läst Sasses inlägg, eller är det något annat?

Vira röstar på Habina

Mycket konstigt med en röst på Habina efter det första citerade inlägget tycker jag.
 
Oj! Två röster på mig för att jag ville få igång leken lite...

Jag utgår alltid från att alla är onda tills motsatsen är bevisad. Får klura lite vems motivering på mig som känns knepigast, men förmodligen hamnar rösten på någon av dem.

Även här tycker jag att du verkar lite mysko. Du utgår från att alla är onda, ändå är det någon av de som röstat på dig som du tänker rösta på beroende på motivering på dig? Snacka om att minska sina alternativ till att hitta onda, jag menar det är ju inte ens säkert att de onda finns bland just de som röstat på dig (2 st i nuläget)? Varför stänga för andra möjligheter då och eventuellt missa att rösta på en ond bara för att du prompt ska rösta på en av de som röstat på dig?

Nej, jag tycker Habina har gjort en ytterst mysko start i denna lek. Jag brukar visserligen också reagera på hennes spelstil, men inte alls så som jag känt denna gång. Så med anledning av ovanstående och mitt tidigare inlägg #30 så:

Dramatik röstar på Habina


Röststatistik
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
 
Så, nu har jag packat upp datorn och meddelat väninnan att jag måste "rösta i en ulvlek" innan vi kan fortsätta med ansökan. Vi har som tur känt varandra länge.

Ska läsa igenom tråden.
 
Om Habina så är jag kanske märkt efter att ha varit med och röstat ut henne ett par gånger för att sedan upptäcka att hon var god, men jag tycker inte att hennes kommentar är så misstänkt (vilket inte säger mer än att jag inte finner den speciellt misstänkt). Första dagen är ju alltid svår och brukar innehålla en hel del förtäckta BOPar (vilket jag t ex uppfattar Sasses röst som - det säger f ö inget om Sasses roll), men det känns lite mycket med tre röster på Habina redan nu.

Dramatik var väl den första som funderade runt Habina, men så kommer två röster på Habina + att dramatik själv tycker att Viras röst på Habina är märkligt med hänsyn till vad Vira skrivit precis innan (se citat i dramas inlägg #48). Jag håller med dramatik om observationen angående Vira, men i det läget tycker jag nog att det är lite underligt att drama röstar på Habina - trots att hon själv var tidig med att lyfta fram det hon uppfattar som misstänkt.

Funderar också lite över Matmissbrukarens kommentar angående Cirkus röstformulering. Jag tycker inte att den är konstig. Men jag vet inte om detta, att jag inte tycker som MM, säger något om henne. Och Cirkus var ju tvungen att rösta.

Nu lyckades jag skicka inlägget innan jag var klar, det kommer mer.
 
Jag behöver rösta nu också, jag kan visserligen hålla med om att Habina beter sig lite mysko, men det brukar hon ju göra, och tre röster på henne såhär tidigt i första DL sitter inte riktigt rätt... :crazy:

Med hänvisning till #46

CaisaLundblad röstar på Vira

För att jag tycker att hon svänger väldigt om Habina. Behöver inte betyda nåt, men det är det som känns mest misstänkt just nu. :wtf:

Röststatistik
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
 
Jaha, tre röster... Jaja, jag vet inte vad jag skall skriva. Jag resonerar som så att någon av de som röstar på mig kan vara ond, eftersom det är lättare att haka på misstankar som någon annan startat.

Efter att ha läst igenom igen tycker jag det är väldigt knepigt hur Vira vänder om i sitt resonemang.

Därför röstar jag på henne ikväll.

Habina röstar på vira
 
bumpo och Viras diskussion om "konstiga" (jag har bråttom, hinner inte kolla tillbaka vilket ord som användes) röster eller hur man ska formulera det - jag förstår båda sidor. Att en tydligt förtäckt BOP inte är skum i sig men även Viras argumentation. Tycker inte att diskussionen säger något om någon av de inblandade spelarna.

@Hedinn ligger ju risigt till, för det är brottsligt att vara ute och rida i det fina vädret när jag måste sitta och jobba!:rofl: För övrigt har det varit svinkallt här idag. Men annars har väl Hedinn inte skrivit något mer i tråden, så - tja inget att ta på. Detsamma gäller Out of Service. Reagerar i nuläget inte direkt på något CaisaLundblad eller Mumorsan har skrivit.

Jo, nu ser jag att Caisa röstat på Vira p g a det som även drama lyfte fram om ambivalensen rörande Habina. Och visst är det märkligt. I nuläget tycker jag ändå att det känns mest märkligt att drama själv, efter att uppmärksammat det håller fast vid Habina. Därför:

Myrten röstar på dramatik
 
Röststatistik

Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik

@Habina - jag lade till din röst också.

Det är alla hittills, eller hur?

Habina: 3
Vira: 3
dramatik:1
 
Jag tycker fortfarande inte att habinas inlägg var så konstigt vilket gör att rösterna på henne känns lite... aviga. Liksom Caisa tycker jag att vira inte känns helt hundra just nu. Hon vill se mer av habina men röstar ändå på henne.

Myrten kommer med bra tankar, eller tankar med substans iaf. Hon känns just nu neutral.

Dramatik känns också neutral och väldigt osynlig trots flera inlägg.

Sasse har i princip inte skrivit något alls. Rösten och min syn på den har jag ju redan förklarat.

Cirkus röstar även hon tidigt och har inte skrivit jättemycket.

Mumorsan har jag inte heller reagerat nämnvärt på.

Alla känns så satans neutrala. Men allt som allt så är det vira som jag reagerat mest på. Men inte tillräckligt för att det ska kännas bra att rösta på henne. Ååh jag gillar inte det här.

Jag ser nu att vira fått ytterligare en röst. Som jag sa, jag gillar

inte detta.


bumpo röstar på vira[b/] eftersom jag trots allt har reagerat mest på henne.
 
Dramatik var väl den första som funderade runt Habina, men så kommer två röster på Habina + att dramatik själv tycker att Viras röst på Habina är märkligt med hänsyn till vad Vira skrivit precis innan (se citat i dramas inlägg #48). Jag håller med dramatik om observationen angående Vira, men i det läget tycker jag nog att det är lite underligt att drama röstar på Habina - trots att hon själv var tidig med att lyfta fram det hon uppfattar som misstänkt.

Fast varför menar du att jag inte kan rösta på något jag finner konstigt bara för att jag tyckte att det var konstigt att Vira röstade på Habina när hon inlägget innan skrev att hon ville ha mer att gå på innan hon höll henne åt något håll (typ så iaf)?
 
Alla känns rätt så neutrala för tillfället och dom jag reagerat på är dom med flest röster på sig för dagen, förutom Cirkus som jag reagerat på mest idag eftersom jag tyckte hon fick ihop en väldigt välformulerad motivering på absolut nada. Antingen letar hon verkligen onda och försöker få upp ett spår, eller så försöker hon leda in oss andra på det spåret hon själv lägger ut mot Habina.
Jag är osäker på hur jag ska lägga min röst men Cirkus är den jag reagerat mest på och därför hamnar min röst där.

Matmissbrukaren röstar på Cirkus
 
Sasse röstar på Vira
cirkus röstar på Habina
Vira röstar på Habina
Dramatik röstar på Habina
CaisaLundblad röstar på Vira
Habina röstar på Vira
Myrten röstar på dramatik
Bumpo röstar på Vira
Matmissbrukaren röstar på Cirkus
 
@dramatik - jag tycker det är lite misstänkt att du å ena sidan ifrågasätter Viras röst och sedan röstar på samma spelare, en spelare som då får majoritet. Speciellt när man vet att den spelaren har en spelstil som kan dra en hel del röster.

Sedan är det första dagen och jag ska villigt erkänna att min röstmotivering haltar vilket gäller de flestas gissar jag. Men det känns som att Habina kan bli ett lätt offer.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 398
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 562
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 976
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 123
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hjälp med fundering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp