Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaja, innan röstningen så vill jag få ner mina teorier.

Efter hur leken har utvecklats så ligger Cirkus och Habina på goda sidan. Cirkus har kommit med mycket bra teorier om varför Sasse och Mumorsan skulle vara goda och jag hänger med på hennes teorier. Tror inte att hon skulle godförklara dom bara sådär.
OutOfService och dramatik är dom enda jag är osäker på.

Jag puffar mina teorier. Jag tycker Cirkus teorier är vettiga, men jag vet ju inte om dom stämmer till 100%. Därmot så tror jag fortfarande Cirkus och Habina är goda efter hur leken utvecklats sig.
 
Fast nu slog det mig att det är nästan kört för tjuven oavsett. För hur skall hon kunna vinna? Typ om hon tjuvar från borgmästaren eller trollkarlen när det är tre personer kvar, så hon lyckas få en annan person att också rösta på den hon röstar på? Eller finns det fler möjligheter som jag missar?
 
Uppdatering
Matmissbrukaren hade gjort sig några ärenden på stan och bland annat lyssnat till det senaste skvallrat om att Måns & co dragit från stan och Hildas ofrivilliga sängliggande som nu lät mycket värre än vad det var. Plötsligt känner hon ett ryck i pälsen, hon vänder sig snabbt om för att se vem som är skyldig och tappar därför uppmärksamheten från sin väska en liten stund.

Nere vid Stora Torget ska hon plocka upp sin plånbok och halar förvånat upp ett antal plånböcker ur väskan. Hon tittar förvirrat omkring sig och någon ropar: Det är tjuven!!!

Ingen tror på henne när hon bedyrar sin oskuld och säger att någon måste ha lagt de andra plånböckerna där.

Matmissbrukaren var Pelle Svanslös

NattDL 22.40

Imorgon: dagDL 09.30 NattDL 10.00
 
Frågan är ju om hon siat dramatik som ond då? Hon verkade ju inte helt säker på OOS och drama tyckte jag.

Men har antagligen siat cirkus...

Hur många NattDL har varit?
 
Ja det verkar inte bättre.. då är frågan om MM siat även Habina ocg Cirkus och fått veta att dom är goda? Eller om hon fått veta att Drama är ond?
 
Jag tror faktiskt inte att hon siat dramatik, hon verkade ju ha vissa tvivel mellan drama och OOS. Däremot verkadehon lita mycket på vissa cirkus godförklarade...
 
Jag hade lite misstankar om att matmissbrukaren var siare och noterade att hon innan första natt-DL var skeptisk till cirkus och sedan ändrade sig till att cirkus var neutral. Efter andra natt-DL tyckte hon att jag var neutral och efter tredje natt-DL litar hon på cirkus tankar om att sasse och mumorsan var goda. Så de hon verkade osäker på var outofservice och dramatik, frågan är om hon siade någon av dem tredje natten?
 
Jag hade lite misstankar om att matmissbrukaren var siare och noterade att hon innan första natt-DL var skeptisk till cirkus och sedan ändrade sig till att cirkus var neutral. Efter andra natt-DL tyckte hon att jag var neutral och efter tredje natt-DL litar hon på cirkus tankar om att sasse och mumorsan var goda. Så de hon verkade osäker på var outofservice och dramatik, frågan är om hon siade någon av dem tredje natten?

Varför röstar man då på någon man tror ev. kan vara siare? Och varför diskuterade du inte detta i tråden?
 
Så störande, så störande!
Nu tycker jag att det blev dåligt.

@Mumorsan , det är ju möjligt eller så tyckte hon bara att Myrten verkade ond. Oavsett så var hon ju inte tjuven och den som är tjuv spelar otroligt skickligt, den har uppenbarligen lyckats få ett helt gäng goda rösta ut siaren. Jag lutar fortfarande åt att det är drama som är tjuven. Det finns andra alternativ ett är så jävla vågat spel att jag måste vrida och vända på den stenen ungefär tusen gånger innan jag kan teoria runt det. Men just nu så känns drama som den som absolut är mest ond.


@Habina - jag tror att tjuven borde ha tjuvat färdigt om hon stulit vid alla tre tillfällen hon fick stjäla. Visst finns det fortfarande en mikroskopisk chans att onda sidan kan vinna, men jag tror inte det.

Jag tror angående MM's siande så tror jag att Habina är på rätt spår. När jag var siare så gjorde jag precis så, var rätt misstänksam mot en spelare första dagen siade henne (det var mammas) och sen nästa dag så återtog jag mina misstankar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 801
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
10 206
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 407
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp