Bukefalos 28 år!

Pelle Svanslös och Ficktjuven *Ulvlek*

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lutar mer och mer åt att dramatik faktiskt är tjuven och att min teori innan MM lynchades stämmer. Att hon försökte, på ett himla snyggt sätt, rikta blickarna bort från sig själv som tjuv och lade över det på MM. Hon hittade helt enkelt ett smart sätt att resonera om varför MM skulle vara tjuven och vi gick på det.

Ingen idé att vänta mer, det mesta tyder på att dramatik är tjuven.

Mumorsan röstar på dramatik
 
@Sasse Jag förstår faktiskt inte vad du misstänker mig för? Du skriver gång på gång att du tror att jag kan vara tjuven men jag hittar inga teorier om det, bara utspel om att du tror att jag är tjuven.
Nja. Jag skriver att jag tror dramatik är god, och habina och cirkud siade. Då är det bara du och OOS kvar. Sedan har jag inte skrivit att du är tjuven, utan om du skulle vara det då hade det varit svårt att veta, eftetsom du enligt dig sjäkv haft svårt / inte hade hintat till ulvarna.

Varför får jag inte teoria om dig egentligen?
 
Nja. Jag skriver att jag tror dramatik är god, och habina och cirkud siade. Då är det bara du och OOS kvar. Sedan har jag inte skrivit att du är tjuven, utan om du skulle vara det då hade det varit svårt att veta, eftetsom du enligt dig sjäkv haft svårt / inte hade hintat till ulvarna.

Varför får jag inte teoria om dig egentligen?

Men det har jag väl ändå inte skrivit? Det är väl klart att du får teoria om mig men jag ser aldrig ett "jag tror hen är tjuv" som en teori, det är bara att nämna någon.

Varför tror du att dramatik är god?
 
Jag förstår hur du tänket, men jag säger att om du är tjuven hade det varit svårt att nämna något specifikt om varför en skulle tro att du var det, eftersom du enligt dig själv inte hade hintat.

Så antingen är dramatik tjuv och har hintat, som hon även sagt att hon skulle om hon varit tjuven.

Jag ser det som en möjlighet att även du kan vara det dock. Svårt att teoria om något som är svårt att ta på.

Och OOS, dom hållit en rätt låg profil leken igenom, förutom igår. Så jag antar att den låga profilen egentligen varit tidsbrist.

Om vi ser till inlägg så har jag dock reagerat mer på hennes än på dramatik, som jag haft en god känsla om hela leken. Sedan "det enda" hon gjort är att teoria om att MM är tjuven. Vilket kan sägas både och om. Fördelen med ett sådant förfarsätt (är detta ens ett ord?) är att hon eventuellt hintar till ulvarna. Nackdelen är, när hon går ut så hårt som hon gjort, att när nu MM väl dött, är hon nr 1 på misstankelistan.

Sedan håller jsg inte med cirkus, att det skulle vara misstänkt att dramatik görst är vass, och sedan när MM är död, är hon inte det. Precis som hon inte kan/får/borde bli förvirrad om hon har en god roll.

Sedan tror jsg cirkus kan vara spionen, annars är det helt vanvettigt att MM litat på cirkus teorier. Så frågan är ju om hon fått veta något som gör att hon har dramatik på radarn.
 
Jag ska upp före kråkorna imorgon för att följa med mina vänner på treårstest och kommer alltså att vara tvungen att rösta ikväll. För jag vill inte spela från mobilen för jag är typ sämst på det.

Jag är lite osäker på Sasse, med betoning på lite så lite att jag inte ens kan strukturera nån vettig tanke om henne, men jag är ännu mer osäker på dramatik. OOS ligger fortfarande under radarn och jag har inget grepp om henne.

Mu och Habina tvekar jag inte om.

Jag tycker att dramatik lanserade teorin om MM som tjuv och sen inte kom med alterntiv något som hon i #408 hävdar att hon gjorde, jag vet dock inte i vilket inlägg hon gjorde det och svarar enbart att det var tillsammans med Mu. Hon skriver att hon tänkte på MM som potentiell siare men avfärdade tanken som icke trolig, det var ju synnerligen troligt, i själva verket så var ju MM siare. På frågan om vem hon tror är tjuven nu så är hon inte lika vass som hon varit innan. Hon är min huvudmisstänkte och jag hoppas sannerligen att jag inte har fel.

cirkus röstar på dramatik

Jag diskuterade möjligheten att MM kunde vara siare. Men jag tyckte att t.ex. det som Mu pekade på inte verkade troligt. Varför kan du läsa i våra diskussioner. Nu visade det ju sig att MM var siare ändå, något jag blev väldigt förvånad över då jag tyckte att allt pekade på att hon var tjuven. Jag tycker det är konstigt också att av mig och OOS så avfärdar du OOS idag för att hon ligger under radarn. Jag har åtminstone försökt hjälpa till att hitta tjuven, och jag kan inte se att någon annan hade någon bättre tanke om vem som var tjuven. Och helt ärligt, tyckte du verkligen min teori var så otrolig? Jag såg den som mycket möjlig och ville inte gärna missa att lyncha tjuven, men som sagt nu var det inte som jag trodde och det gick alldeles fel. Tråkigt, men sant.
 
Nej, jag tänker rösta nu och min röst kommer falla på OOS idag. Helt och hållet utefter vad MM skrivit innan hon lynchades. Och via uteslutningsmetoden är förmodligen hon tjuven.

Dramatik röstar på OutOfService
 
Jag är kluven... Men teorin att dramatik sade att matmissbrukaren var tjuv för att rikta bort misstankarna mot sig själv tilltalar mig. Eftersom jag inte kan hitta något mer misstänksamt just nu.

Habina röstar på dramatik
 
Jag följer dramatiks linje. Om vi ska utgå från MM så är tjuven antingen dramatik eller OOS, mest kanske för att cirkus trodde gott om mig och Mu åtminstone, även om hon nu verkar mer osäker.

Jag vill gärna tro att dramatik faktiskt är god, då jag dels har den känslan, men också för att hennes spel känns risky. Med ett så hårt spel mot MM och när nu MM är död - så är dramatik den som får misstankarna.

Sedermera tycker jag mig ha sett att OOS verkar, lite osynligt, "sprida misstankar" utöver att "vända kappan efter vinden". Mobilsurfar nu dock så jag lär inte citera, speciellt inte när buke bara strular då...

Sasse röstar på OutofService pga. uteslutmingsmetoden, vad MM skrev, hennes inlägg där hon inte "verkar veta" vem som är misstänkt riktigt utan bara "hänger på".
 
Som sasse och dramatik säger, matmissbrukaren kanske lämnade efter sig ett testamente?

Därför ändrar jag min röst.
 
Uppdatering

OutOfService satt vid sitt favoritbord på Glada katten, det var inte länge sedan hon upptäckt krogen men nu trivdes hon alldeles förträffligt där. Hon hade tänk njuta av en lugn och skön middag med en god vän men hela tiden var det någon som kom förbi och skulle fråga något, klaga på något eller helt enkelt bara kolla in vem vännen var. Till slut fick OutOfService nog och ställde sig upp och skrek: Lämna mig ifred! Jag orkar inte längre!!

Hela krogen ställde sig upp och tittade på OutOfService, de drog slutsatsen att hon ville bekänna och drog med henne till stadens finka…

OutOfService var Rickard från Rickomberga
 
Hur vill ni göra med DL idag?
Jag ska bort ikväll och endera letar jag en stand-in som uppdaterar eller så kör vi DL vid 16.00??
 
Hmm inte så bra. Jag är ju fullt upptagen med treårstestet men lägger ändå min röst nu och inget har ändrats.

Cirkus röstar på dramatik
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 917
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 186
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 529
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 822
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äldre hund äter valpfoder
  • Arg och stressad katt
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp