Pepp på akuten del 2

Började som sagt igår med smärta kring revben, upp mot axel. Ändå överkomlig smärta.
Gick bra i morse, tills jag kom hem från jobbet, aldrig varit med om liknande smärta 🙃

Hamnade på akuten, skiktröntgen gjord, jag har då små proppar i lungan.

Ska äta blodförtunnande i 6 månader, och det blir inga mer p-piller.
Blir kvar över natten och ska snart få mitt första mål mat sen 07 i morse 🙃

Det går bra nu.
 

Vad gäller waran så har sambon stått på det sen han var 12 och det är typ folk av honom med så det är inte the end of the world. Plus det är en rätt billig medicin. Kom ihåg att ta dina pk-prov regelbundet.

Hejja dig som sökte vård och att du får en bra vård.
 
Vad gäller waran så har sambon stått på det sen han var 12 och det är typ folk av honom med så det är inte the end of the world. Plus det är en rätt billig medicin. Kom ihåg att ta dina pk-prov regelbundet.

Hejja dig som sökte vård och att du får en bra vård.

Ska dock äta Eliquis :) den verkar bra enligt vad han sa!
 
Vilket oflyt du har! Hoppas att du snart mår bättre.

Jag hade proppar i lungan för 20 år sen. Det berodde på en blodpropp i benet, som de aldrig hittade nån förklaring till. Jag åt waran ett halvår, vilket var jobbigt för jag behövde lämna blodprov för att justera dosen opraktiskt ofta. Så hoppas att din medicin är smidigare.
 
Precis, när man betalat 2600 kr för läkemedel som ingår i förmånen under en 12 månaders period får man frikort under resterande tid av 12 månaders perioden. Sen får man löpande rabatt efter 1300 kr (på något sätt jag inte orkat sätta mig in i :D)
Så här ser högkostnadsskydds-trappan ut:
1685031999257.png


Man börjar på noll första gången man köper läkemedel och trappan gäller ett år från första dagen. Sen börjar man på noll igen nästa gång man köper läkemedel.
 
Blir lite förvirrad.

Enligt doseringen på asken med medicin och hemgångsråd så ska jag ta 2 tabletter morgon och kväll.
Nu läser jag detta på 1177 :confused: det blir ju 1 tablett morgon och kväll?!
Borde ringa idag när dom öppnar, men vet inte riktigt vars jag ska ringa 😂
Screenshot_20230526_025408_Chrome.jpg
 

Liknande trådar

Hundhälsa På Långfredagen började lille Gimli kräkas vid lunchtid. (för djur MÅSTE bli sjuka på storhelger, särskilt när man är i norrland och typ...
Svar
14
· Visningar
12 850
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp