Pepps första ensamvandring!

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 374
  • Visningar Visningar 34 914

Bukefalos 30 år!

Ensamvandringen som inte blev som jag tänkt mig.
Dag 1.
I fredags drog jag till Ritsem, ensam, sjukt peppad och NERVÖS.

Tog båten över till Akkah, min plan var att gå treparksmötet, började gå.

Kom fram till en sjuk hängbro, 61 m lång... det var bland det värsta jag gjort i hela mitt liv, är så fruktansvärt höjdrädd. Men jag kom över efter lite om och men.

8 km in så valde jag att stanna och tälta vid en rastplats bredvid ett par tyskar. Hann göra middag och slå upp tältet innan det började ösregna, åska och blixtra. Har aldrig känt mig så ensam och utsatt 😅 fick pissa i en kopp inne i tältet för att det inte gick att gå ut, the fancy life of camping.
Sov iallafall gott till slut!

Dag 2.
Ovädret hade dragit förbi, vaknade vid 06, åt frukost, chillade lite och började sen packa ihop. Sa hejdå till tyskarna och började gå mot Gisuris.

Efter en bit så mötte jag en kvinna, Loreena, vi började prata, jag sa att jag var på min första ensamvandring, men hade planer på att vända. Jag avskyr ju att ge upp, men hon peppade mig och sa att det var okej att vända. Hon nämnde även att det skulle komma 3 hängbroar till längre fram (måste lära mig kolla terrängen bättre i framtiden 😂 ) så jag valde att gå med henne tillbaka.

Och jävlar vad vi köttade på, hon bar mig stav över den jävulska hängbron och var verkligen ett bra moraliskt stöd.
Nästan 14 km senare så var vi framme och hann med båten med nöd och näppe.

Sen hoppade vi av båten, på fel ställe 😂😂 så vi fick vänta en timma till på en privat båtskjuts vi kontaktade. Herregud vad vi skrattade åt detta.
Är så tacksam för stödet och peppen jag fick av denna kvinna, det finns fina själar där ute.

Såhär i efterhand så tog jag nog på mig för mycket, mitt psyke är inte lika starkt som jag trott. Att det kanske är bättre att slå upp tältet nånstans och gå dagsvandringar därifrån. Det var drygt att kånka runt på 20 kg extra.

Jag är både nöjd och besviken. 22 km i benen är ändå bra. Besviken för att jag inte fullföljde

Bifogade filer

• 20230729_092738.webp
    20230729_092738.webp
    369 KB · Visningar: 505

En midsommar att komma ihåg. 🌼🌸
Visa bifogad fil 186987
Varit sjukt opeppad på den här turen eftersom jag är så less på behöva göra allt själv.

När jag kör upp på parkeringen så ser jag ett välbekant ansikte, då är en kollega där med sina vänner och jag hakar på dom hela dagen.
Hur stora är oddsen?? Stöter även på en till kollega högre upp 😁
Det visar sig dock rätt tidigt att jag är betydligt långsammare än dom 😂

Krävande dag med 1 mil cykling och 2 mil vandring, men också helt fantastisk!
Valde att gå lite längre och slå upp mitt tält i min ensamhet igår kväll, det sociala batteriet var rätt tomt 😁

Hemfärd tidigare pga kass väderprognos, kände mig väldigt nöjd ändå ☺️
Blev 1 mil cykling och drygt 9 km vandring idag.

Bilder finns i fototråden:
https://www.bukefalos.se/threads/fototrad-del-iii.1530375/page-48#post-21037462
Vacker bild, men det lät fruktansvärt jobbigt... :D

En midsommar att komma ihåg. 🌼🌸
Visa bifogad fil 186987
Varit sjukt opeppad på den här turen eftersom jag är så less på behöva göra allt själv.

När jag kör upp på parkeringen så ser jag ett välbekant ansikte, då är en kollega där med sina vänner och jag hakar på dom hela dagen.
Hur stora är oddsen?? Stöter även på en till kollega högre upp 😁
Det visar sig dock rätt tidigt att jag är betydligt långsammare än dom 😂

Krävande dag med 1 mil cykling och 2 mil vandring, men också helt fantastisk!
Valde att gå lite längre och slå upp mitt tält i min ensamhet igår kväll, det sociala batteriet var rätt tomt 😁

Hemfärd tidigare pga kass väderprognos, kände mig väldigt nöjd ändå ☺️
Blev 1 mil cykling och drygt 9 km vandring idag.

Bilder finns i fototråden:
https://www.bukefalos.se/threads/fototrad-del-iii.1530375/page-48#post-21037462

Magisk bild 😍🥹

Blev en tur i helgen. Åkte till Kvikkjokk direkt efter jobbet i fredags.

Det behöver inte vara så komplicerat!
Gått totalt 25km på hela helgen, på lördagen skulle jag bestiga två små kullar, men när jag kom över krönet så såg jag detta, sjukt fin upplevelse 😍
41047.webp

Här finns fler bilder:
https://www.facebook.com/share/p/1DtPAFJ8tD/
(Om länken funkar)
Eller på min instagram, dm:a för att få den ☺️

Sen åker jag nog till Kvikkjokk veckan efter nästa, tänkte gå till Ammarnäs. Det känns skitläskigt, men det ska nog gå bra.

Buss och båt är bokat till söndag! Så söndagskväll börjar jag gå ☺️ väskan är packad och invägd på strax över 14kg, den är proppfull 😂 2 av kilona är nog snacks/godis.

Tyvärr drog jag till ryggen på gymmet igår så har varit eh, lite invalid... men det ska nog gå bra 😁
45917.webp

Same! Är också så imponerad, och lite avundsjuk. Jag önskar att jag vågade, men det gör jag inte.
Älskar att se dina fina bilder 🥰

Haha ja jag försöker ❤️ varit sinnessjukt opeppad på denna vandring, men vet att det blir bra bara jag tar mig iväg...
You can doo it!

Då är det ju ännu coolare att du sticker iväg! Jag är så extremt svag i överkroppen att jag är osäker på om jag pallar, men kanske dagsturer + taktält på bilen. 😅

Liknande trådar

• Alkohol
  • Mitt lilla problembarn
  • Ofrivillig ensamhet
  • Min rygg

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Hur hitta elektriker?
  • Valvaka!

Barn