Sv: Pepptråden 2013
Det låter skönt att du märker så stora förändringar! Jag hoppas det fortsätter åt rätt håll för dig.
Det där med promenader känner jag igen också, jag fastnar i perioder i att gå. Men du kan ju iallafall stå emot det till viss del, det är bättre än inget alls. Jag vet inte hur det är för dig, "får" du promenera och har du isåfall några gränser för hur mycket? Om du har det, håller du de gränserna eller promenerar du mer?
Jag är så att när jag väl fastnar i att promenera så går jag för att kunna äta, det blir liksom att ju mer jag går desto mer måste jag gå för att få äta en viss mängd. Så för mig gäller det att märka när de där promenadvågorna är på väg, och stoppa det innan det spårar ur helt.
Vad jobbigt det låter med dagvården

De borde ju erbjuda vettiga vegetariska alternativ också, hur ska annars vegetarianer kunna lära sig äta rätt? För grönsaker och potatis, utan protein, är ju faktiskt inte en komplett måltid. Skumt att de serverar sånt till de som faktiskt ska träna på att äta!
Och jaa, vad jag känner igen mig i det du säger om att det man "ska" äta är det som alla tidningar etc. säger att man inte ska äta. Jag har fortfarande extremt stora problem med just det, att acceptera att jag måste äta sånt som löpsedlar hela tiden skriker ut att man ska akta sig för. Skitsvårt!
Mat borde verkligen bara vara en naturlig del av livet, men jag kommer inte ihåg när den var det för mig. Tror inte att jag någonsin (som jag minns) har haft ett helt avslappnat förhållande till mat, och nu vet jag alldeles för mycket om kalorier och skit för att någonsin ha det tror jag
Jag vet faktiskt inte om det är någon speciell gräns då järnbristen kan vara skadlig. Jag har haft riktigt låg jag också i perioder, sen blir den något bättre och sen blir det en dipp igen. Och oh ja, jag har massor av symptom på det. Trötthet, orkeslös, blek, andfådd, yrsel... Men eftersom jag har haft järnbristen så länge har jag vant mig vid symptomen och reagerar inte så mycket på dem, annat än att jag ganska ofta blir helt slut av en kortare promenad, och framförallt av att gå i trappor och uppförsbackar.