Perenn rabatt

@Fille här är några av mina favoriter:

Remonterande:
Rose de Rescht
Salet (blir inte hög men brer ut sig lite - doften är fantastisk)
Honorine de Brabant
Glendora/Joasine Hanet (kan bli lite större)
Mme Boll
Jacques Cartier
Selma Dahlberg (Grönt kulturarv och magisk doft)
Louise Odier (lite tråkig eftersom den är så vanlig men fin och doftar gott)

Engångsblommande:
Maiden's Blush (blir stor men är ljuvlig)
Rosa Mundi
Variegata Centifolia
Cristata/Chapeau de Napoleon
Tack för tips, ska kika lite!
 
Det blev dyyrt... :cautious:

Edit: I Falun hade de riktigt många rosor kvar och faktiskt flera intressanta, som tex grönt kulturarvs-rosor och flera gammaldags :up:
Granngården i karlskoga, som är närmst, har ofta inte speciellt bra utbud, så får nog åka till kristinehamn! Barnet vill till badhuset där så får nog slå två flugor i en och samma smäll :p
 
Kirgislök! Passar jättebra att plantera tillsammans med rosor och lavendel och de är så fina. De vill nog inte ha allt för blöt jord bara eftersom det är lökar.
 
Vi har funderar på rosor men sambon tror inte de trivs, är inte grävt så djupt och det runt i kring är rödlera säger sambon. Men kanske finns några mindre rosor?
Mina gammeldags tar sig genom blålera och trivs :D (men såklart har jag grävt djupa hål för dem, men det är ju görbart) dessutom är de inte såå dyra så man kan ta ett par och testa. Gammeldags rosor är lättare än rabattrosor sägs det.
 
Mina gammeldags tar sig genom blålera och trivs :D (men såklart har jag grävt djupa hål för dem, men det är ju görbart) dessutom är de inte såå dyra så man kan ta ett par och testa. Gammeldags rosor är lättare än rabattrosor sägs det.
De jag köpte skulle passa många jordar stod det, så jag hoppas på det! Dessutom var de rätt små, vill ju bara ha i en liten rabatt så vill inte ha några giganter! Hoppas det blir bra!
 
E44592F1-D9CD-4CD6-A5AA-94669EAB5974.jpeg

Ser inte mycket ut för värdlen ännu men hoppas det tar sig fint till nästa år :)
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har en rabatt som skuggas av ett staket (annars är det söderläge). Den är 70 cm x 4,5 m och solen når endast den kanten som är...
Svar
7
· Visningar
826
Senast: Ullmerkott
·
Trädgård & Växter Våren är här och därmed även det fortsatta arbetet i trädgården.:laugh: Vi fällde en stor ful gran i trädgården idag, och nu är det...
Svar
4
· Visningar
3 622
Senast: vilse
·
Utrustning Den nya modellen, som finns hos Kaupre Ridsport - är det någon här som redan beställt, eller har bestämt sig för att beställa en sådan...
2
Svar
26
· Visningar
4 615
Senast: heylan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp