* Personskada, gäller hästförsäkringen? *

Plantan

Trådstartare
Svar önskas snabbt som ögat, please!

I samband med att jag hanterat min häst har jag skadats och fått flera frakturer.
Har någon här kännedom om hästens försäkring kan täcka även egna skador?

Vilka händelser känner ni till där försäkringen kunnat användas? Belopp/skada?

Svara gärna med privat pm om du vill.
 
Svar önskas snabbt som ögat, please!

I samband med att jag hanterat min häst har jag skadats och fått flera frakturer.
Har någon här kännedom om hästens försäkring kan täcka även egna skador?

Vilka händelser känner ni till där försäkringen kunnat användas? Belopp/skada?

Svara gärna med privat pm om du vill.
Alla försäkringar som täcker olycksfall borde kunna användas, kolla försäkringsvillkoren och vilka försäkringar som kan vara aktuellt. Alltifrån medlemskap i förening, hästens försäkring, anläggningens/klubbens försäkring, försäkring via kollektivavtal eller egen försäkring. Kanske finns det fler möjliga alternativ.
 
Svar önskas snabbt som ögat, please!

I samband med att jag hanterat min häst har jag skadats och fått flera frakturer.
Har någon här kännedom om hästens försäkring kan täcka även egna skador?

Vilka händelser känner ni till där försäkringen kunnat användas? Belopp/skada?

Svara gärna med privat pm om du vill.
Tråkigt svar men läs villkoren för din försäkring på nätet.
 
Det finns några hästförsäkringar där personskada ingår. Är du medlem i en förening ansluten till SvRF har du även en olycksfallsförsäkring hos Folksam via den. Sen kan du även ha en privat olycksfallsförsäkring. Du ska anmäla skadan till alla.
 
Tråkigt svar men läs villkoren för din försäkring på nätet.
Jo, jag vet att det finns, men jag vill gärna veta om nån har erfarenhet av just typer av skador och belopp. Det finns inte några exempel eller belopp i villkoren. Vet du, Mia?
 
Jo, jag vet att det finns, men jag vill gärna veta om nån har erfarenhet av just typer av skador och belopp. Det finns inte några exempel eller belopp i villkoren. Vet du, Mia?
Det beror helt på skada och försäkring. Jag har fått olika belopp för samma skada från olika försäkringar.
 
Jo, jag vet att det finns, men jag vill gärna veta om nån har erfarenhet av just typer av skador och belopp. Det finns inte några exempel eller belopp i villkoren. Vet du, Mia?
Det är totalt omöjligt att spekulera i utan att vet vad du har för försäkring eller ens hur du skadat dig och vad det fått för effekter. Generellt kan man å ersättning för sina utgifter (faktiska) i samband med skadan (taxi /läkarbesök, trasiga kläder), sveda och värk (ofta ganska lågt), förlorad arbetsinkomst (om det finns med i försäkringen) och bestående men (efter procenten av invaliditet det bedöms och utifrån valt försäkringstak.
 
Agria har väl incident?
Annars har jag ingen koll. Tycker det är självklart med en egen olycksfallsförsäkring när man håller på med hästar, kostar inte många kronor i månaden.
Är du medlem i ridklubb ansluten till Svenska ridsportförbundet är du försäkrad i Folksam, den är dock sämre än deras privata.

Jag har privat genom Folksam samt via klubben.
När jag skadade mig senast med fraktur i ansiktet med några nätter på sjukhus fick jag akutersättning, dubbla summan per natt på sjukhus, ersättning för resor, mediciner samt ett engångsbelopp för skadan, landade på runt 8 k.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
923
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Jag har Agria och är generellt sett nöjd ända tills nu. Min hund skadade sig våren-21. En höftledsfluxation inget direkt konstigt med en...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 167
Senast: Pilot
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp