Piercingar

Idag kom svullnaden såklart, så undrar om man kan lägga is för att lindra den eller om man bara ska låta den lägga sig av sig själv? Har inte ont och det är inte rött eller så.. Har inte pillat på det något igår, sov en resekudde så har inte några tecken på infektion.
Började spraya med antiseptisk spray Idag då jag använde en likvärdig kräm igår när jag gjorde hålet igår..
Jag kör på bomullstussar med alsollösning som jag lägger över och låter sitta kvar ett par timmar. Det funkar bra för mig när det är inflammerat eller vätskar sig
 
Idag kom svullnaden såklart, så undrar om man kan lägga is för att lindra den eller om man bara ska låta den lägga sig av sig själv? Har inte ont och det är inte rött eller så.. Har inte pillat på det något igår, sov en resekudde så har inte några tecken på infektion.
Började spraya med antiseptisk spray Idag då jag använde en likvärdig kräm igår när jag gjorde hålet igår..
Jag hade låtit det vara, känns dumt att vara där och pilla mer än nödvändigt.
 
Bytt lite smycken bla tragusen. Äntligen! Så skönt att slippa långa läkstaven.
Nu får jag nog va nöjd med byten på ett tag, börja bli dyrt det här 🫣
Nästa steg blir en till forward helix förhoppningsvis under den andra om piercaren tycker den får plats. Så sugen på nåt mer typ en conch men samtidigt vill jag inte att det ska se för mycket ut..
02EA2706-1D6C-475C-B529-F3A6F640C447.jpeg


@Lyan min stav i forward helixen är 5mm, funkar men kunde varit någon mm kortare.
 
Bytt lite smycken bla tragusen. Äntligen! Så skönt att slippa långa läkstaven.
Nu får jag nog va nöjd med byten på ett tag, börja bli dyrt det här 🫣
Nästa steg blir en till forward helix förhoppningsvis under den andra om piercaren tycker den får plats. Så sugen på nåt mer typ en conch men samtidigt vill jag inte att det ska se för mycket ut..
Visa bifogad fil 136409

@Lyan min stav i forward helixen är 5mm, funkar men kunde varit någon mm kortare.

Vart har du köpt 5mm stav? Den kortaste jag har sett ät 6mm..
 
Bytt lite smycken bla tragusen. Äntligen! Så skönt att slippa långa läkstaven.
Nu får jag nog va nöjd med byten på ett tag, börja bli dyrt det här 🫣
Nästa steg blir en till forward helix förhoppningsvis under den andra om piercaren tycker den får plats. Så sugen på nåt mer typ en conch men samtidigt vill jag inte att det ska se för mycket ut..
Visa bifogad fil 136409

@Lyan min stav i forward helixen är 5mm, funkar men kunde varit någon mm kortare.


Här hittade jag lösa stavar 4mm

https://bodymod.se/snygg-labret-i-olika-storlekar-och-farger/
 

Piercaren har stav med mindre platta på baksidan som jag ska köpa till forward helixen när jag gör nästa, förhoppningsvis finns det 4mm’s. Den jag har idag sticker plattan ut nån halv mm vilket stör mej och tyvärr har inte ornament mindre med skruv, bara push -in o då passar inte mina toppar..

Enligt henne är det inte säkert att gängningen är samma från olika tillverkare så jag har hållt mej till dom nu. Sjukt snabba leveranser även nu kring helgdagarna!
Massa OT men nån kanske har nytta av det 😅
 
Bytt lite smycken bla tragusen. Äntligen! Så skönt att slippa långa läkstaven.
Nu får jag nog va nöjd med byten på ett tag, börja bli dyrt det här 🫣
Nästa steg blir en till forward helix förhoppningsvis under den andra om piercaren tycker den får plats. Så sugen på nåt mer typ en conch men samtidigt vill jag inte att det ska se för mycket ut..
Visa bifogad fil 136409

@Lyan min stav i forward helixen är 5mm, funkar men kunde varit någon mm kortare.
Men en rook eller daith i örat med tragusen och en daith eller tragus i det andra hade blivit snyggt! 🤩
 
Jag brukar också be piercaren om hjälp att byta de i öronen, har inte tålamod till att pilla med det.. 😅🙈 Däremot min web som jag har ring i och som borde vara jobbig att byta själv har jag aldrig problem med.. och de andra är lätta.. ^^
 
En fråga till er som har tragus.
Vart köper ni era piercingar? Jag vill ha en som har en liten och platt labret sen så jag kan ha min hörapparat. Min piercare pratade om att det fann såna men han hade inga inne så jag kunde köpa tyvärr. Vi ha någon snygg oxå eftersom läksmycet är inte snyggt 🫣🫣
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp