Piercingar

En fråga till er som har tragus.
Vart köper ni era piercingar? Jag vill ha en som har en liten och platt labret sen så jag kan ha min hörapparat. Min piercare pratade om att det fann såna men han hade inga inne så jag kunde köpa tyvärr. Vi ha någon snygg oxå eftersom läksmycet är inte snyggt 🫣🫣
Jag köpte min där har gjorde piercingen. Den är platt på baksidan och påverkar inget jag har i öronen.
1000007642.jpg
 
Min är oxå platt på baksidan men han nämnde att det fanns speciella som var jättesmå platta som man kunde köpa men han hade inga inne därav min fråga. Hur stor är din platta baktill? Man kanske kan köpa online oxå?
Ehh bra fråga! Jag ska se om jag kan kolla upp det på nåt sätt, utan att ta ut den.
 
Hur många mm labret har ni i er tragus?
Och en annan fråga som jag kom o tänka på. Ni som har haft hål i helix länge, har ert brosk blivit hyfsat mjukt igen?
 
Hur många mm labret har ni i er tragus?
Och en annan fråga som jag kom o tänka på. Ni som har haft hål i helix länge, har ert brosk blivit hyfsat mjukt igen?
Mitt brosk har aldrig ändrat sig sen jag piercade mig? Det är lika mjukt nu som det alltid varit.. har både tragus, forward helix, helix x2 och rook..

Tillägg, alla mina broskpiercingar är +10år gamla..
 
Mitt brosk har aldrig ändrat sig sen jag piercade mig? Det är lika mjukt nu som det alltid varit.. har både tragus, forward helix, helix x2 och rook..

Tillägg, alla mina broskpiercingar är +10år gamla..


Inte ens under läkningsprocessen där den svullnar och blir lite hårdare?
 
Nope. Lite svullen ja, men ingen förändring på brosket.

Kanske bara jag som upplever det så men att det inte är det då mitt andra öra är extremt mjukt 😆😆.
Kan du kanske svara på min andra fråga ang längden på labreten? Mina 8mm känns extremt långa och har beställt 6mm till helix nu men vad använder ni till tragus?
 
Kanske bara jag som upplever det så men att det inte är det då mitt andra öra är extremt mjukt 😆😆.
Kan du kanske svara på min andra fråga ang längden på labreten? Mina 8mm känns extremt långa och har beställt 6mm till helix nu men vad använder ni till tragus?
Jag har ringar i alla mina, därav att jag inte svarade på frågan ang längden på stav..
 
Jag har 6mm lång labret med ca 4mm platta i mina tragus. Eftersom plattan är lite avrundad i kanterna så märker jag inte av att den är så stor trots att det ena hålet är snett.
IMG_2711.jpeg
 
Wow det var väldigt kort vart köper du så korta? Tänker om man kanske kan beställa online från dom om man bort långt bort

Min labret i tragus är 5mm, vet inte hur stor baksidan är tyvärr men köpta på ornament så det borde stå i deras webshop. Där tycker jag baksidan är lagom men i min forward helix är den något stor.
Min piercare har mindre baksida som jag ska köpa av henne när ny piercing och tatuering görs i slutet på februari. Kommer jag ihåg så frågar jag vart hon beställer ifrån
 
Min labret i tragus är 5mm, vet inte hur stor baksidan är tyvärr men köpta på ornament så det borde stå i deras webshop. Där tycker jag baksidan är lagom men i min forward helix är den något stor.
Min piercare har mindre baksida som jag ska köpa av henne när ny piercing och tatuering görs i slutet på februari. Kommer jag ihåg så frågar jag vart hon beställer ifrån


Ja men gör det jättegärna kan påminna dig om du vill?
 
Helt plötsligt svullnade min helix efter att jag bytte piercing dock inte direkt, svullnaden kom ca 5 dagar efter eller jag märkte det bättre sagt idag när jag tänkte byta till kortare då jag kände ett obehag av den som jag hade nu (8mm) 4v sen jag gjorde den. När jag tog ut piercingen så såg jag svullnaden och när jag trycker så kom det ut lite blod men inget var. Är det normalt att detta händer? Kan det vara reaktion på själva piercingen som jag bytte till? Nu gjorde tryckte jag ut så mycket jag kunde, gjorde rent med speciella strips som jag har som man kan trä genom hålet med antiseptisk gel och alsolsprit efter och satte i en ny piercing med den gelen igen. Gjorde jag rätt eller borde jag låta hålet vara utan?
 
Helt plötsligt svullnade min helix efter att jag bytte piercing dock inte direkt, svullnaden kom ca 5 dagar efter eller jag märkte det bättre sagt idag när jag tänkte byta till kortare då jag kände ett obehag av den som jag hade nu (8mm) 4v sen jag gjorde den. När jag tog ut piercingen så såg jag svullnaden och när jag trycker så kom det ut lite blod men inget var. Är det normalt att detta händer? Kan det vara reaktion på själva piercingen som jag bytte till? Nu gjorde tryckte jag ut så mycket jag kunde, gjorde rent med speciella strips som jag har som man kan trä genom hålet med antiseptisk gel och alsolsprit efter och satte i en ny piercing med den gelen igen. Gjorde jag rätt eller borde jag låta hålet vara utan?
Inte konstigt alls, den är ju inte läkt än och man bör inte byta smycke innan den är läkt.. en broskpiercing tar tid på sig att läka, 2-4månader är väl ganska vanligt, ibland 6månader och ibland upp till ett år..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp