Planerade betäckningar inför 09!

E

ezze79

Jag vet inte om det redan finns en sådan här tråd. Så jag startar en om planerade betäckningar för 09.


Jag har ett Lusitano sto på snart 3 som ja planerar att betäcka med hingsten

Ventoinha:love:
f. 2002

e Malmequer
u Perdiz
ue Impossivel
Uppfödare: Jose Mota Capitao

Och så har jag ett New forest sto som jag inte valt hingst till än.
Svårt när ja inte är så insatt i New forest aveln. Vad dom vill ha i sina New forest men några fina har ja sätt.

Men tanken att korsa henne med en stor häst har slagit mig. Vad tycker ni ?
Ska ja betäcka med en New forest hingst eller med en Stor häst.
Hon har fin stamtavla och har mycket fina meriter inom hoppning och har fina Dressyr anlag och mycket stor ridbarhet.
Hur ska jag göra....?????
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Personligen föredrar jag renrasigt så betäck henne med en meriterad NF-hingst.

Har ännu inte kunnat bestämma mig för vilken/vilka hingstar jag ska använda nästa år men återkommer... Har iaf båda stona dräktiga i år, det är Morgans.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Roligt!

Jag planerar att eventuellt betäcka mitt ponnysto, men har inte bestämt hingst än, har än så länge bara "plockat bort" hingstar
som jag inte tycker om. Men om det blir betäckning så är det med en ridponnyhingst.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Ja, ibland undrar jag om det är ngt fel på mig. Är det klokt att vara så kräsen?! Vi har ju inte så stort utbud bland våra hingstar heller - men det kommer sakta och säkert..

Han gillar jag också! Mer än Don't Worry faktiskt (det faller på halsen). Vet dock inte vad han avlat men har för mig att några av EG's föl visats med bra omdömen?!
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Jag kör tvärtom..Har valt hingst, men inte sto.
Funderade först för att lösa licens för min welsh hingst som blir 2 nästa år, men tror jag väntar med det och ska betäcka med hans pappa ist.
Vill betäcka med ett fullblodssto som jag tänkte leasa isf. Har ett halvblodssto hemma nu som jag lånade i våras och betäckte med samma hingst. Henne ska jag behålla tills fölet är avvänjt. Hennes ägare hade ett annat sto som jag ev ska låna, annars får jag se om jag hittar en billag en att köpa som jag så småningom kan betäcka med min egna hingst.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

jag ska betäcka min arab kornsing som e 4 nu till våren med en PRE hingst.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Don't Worry faller på halsen för min del med, även om han är superfin.
Men som du säger så hade några Champion De Luxes avkommor från EG hade visats med fina omdömen, och hans äldsta avkommor är nog fem år i år.

Jag är lite oroligt för storleken bara. Min dam är en bastant sak på 147 cm. Vill ha en ponnyavkomma.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Jag ska låna mage på ett sto som ägs av en här på buke till våren, hon är nu dräktig och är beräknad 7 maj. Så i Juni kommer hon betäckas med en hingst som fall mig i smaken.
Han heter Crown Prince e. Salaa El Dine u.The Egyptian Princess.
Stoet i fråga jag ska låna mage på är Louyoune e. Ramses u. Loufianaah.

Tror detta kan bli en bra kombination och stoägaren själv har fått hjälpa mig då jag inte är bra på den exteriöra sidan. Och enligt henne så är det en helt ok hingst så vi får se.

Jag ska och se honom i februari om inte längre fram. Ska bli himla spännande och ska då ta med mig fler så jag kan få höra andras åsikter :)

Jag ser fram emot denna betäckning och hoppas den går vägen, det blir min andra betäckning/uppfödning och jag är så glad.
Är tänkt att blir det ett sto ska den behållas men blir det hingst blir det nog försäljning.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

ja det blir nog renrasigt för henne ialla fall. men samma här. plockar bara bort hingstar. har inte hittat nån som kompleterar min donna än.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

PRE=Fina!! Vad har du för Arabkorsning? Bilder? Jag har en Arab/friesertjej på 7 mån! Supernyfiken på ditt val! har redan börjat titta på hingstar till min...fast det lär ju dröja såklart, men kul o fantisera om hur det kan kunna bli ändå!
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Jag planerar betäcka mitt Islandssto med en silverhingst,
har dock två som jag väljer emellan just nu.
Har alltså inte bestämt mig riktigt än...:angel:

Kan ju bli någon helt annan också.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

PRE=Fina!! Vad har du för Arabkorsning? Bilder? Jag har en Arab/friesertjej på 7 mån! Supernyfiken på ditt val! har redan börjat titta på hingstar till min...fast det lär ju dröja såklart, men kul o fantisera om hur det kan kunna bli ändå!

min tjej e arab/travare..
Ja jag älskar PRE. har läneg letat efter en som passar in tjej men har ej hittat någon förrens nu å snacka om att jag hade tur altså. han står inom rimligt avstånd med =)

här e min tjej
21958480.jpg
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Får man fråga vilken hingst det vart? Alltså PRE hingst :)

Har kikat länge på dom till min tös med, men även arabhingstarna ligger bra till OM det blir någon mer betäckning.
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Gavilan heter han.. Men han e tyvärr ej godkänd men har full stam mm..

Han vet besiktigades å allt infor visning för att få honom godkänd men han var ej fräsch i ett ben när d eva dax så det blev inget =(. förhoppningsvis ska dom visa honom i vår igen. Han har super gång å ett helt underbart temperament =)

Alla hanns avkommor e skit snygga å har extremt bra bärig galopp så de e ett stort + =)

Så han blir en super kille till mitt sto tror jag=)

25123641.jpg
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Aah han såg himla trevlig ut faktiskt, otroligt fin färg iaf :)
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

min tjej e arab/travare..
Ja jag älskar PRE. har läneg letat efter en som passar in tjej men har ej hittat någon förrens nu å snacka om att jag hade tur altså. han står inom rimligt avstånd med =)
Fin häst du har!
Men lite nyfiken på vad du tror att stoet kan tillföra aveln?
Jag menar.. en travarkorsning är inte eftertraktad och har ingenting att tillföra.

Eller betäcker du bara för att hon är söt?
 
Sv: Planerade betäckningar inför 09!

Jag ska betäcka mitt nordsvensk sto med nordsvensk brukshingst, antingen Vasall eller Gorm antagligen, men vi får se!

Hon har superbra temperament och bra gångarter och är dessutom fin, så hon kan tillföra aveln på bruksnordsvenskar något.
Vill ha en hingst med lite kortare rygg eftersom hon själv är modell längre.

Hoppas på en söt liten hingstavkomma!
Hon ska betäckas så tidigt som möjligt på våren, för att få en tidig avkomma 2010.

*längtar*
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 253
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 780
Avel Planerar att betäcka mitt sto till våren och kollar hingstar tills jag blir knäpp, finns ju så många fina! Mitt sto är e. contagio och...
Svar
16
· Visningar
2 422
Senast: L8P8
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 016
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp