Planering framåt

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
 

Hundarna var säkert väldigt glada över att träffa dig i alla fall! De älskar dig oavsett om du har en sämre dag ibland.

Det är helt okej att ha dåliga dagar ibland, ibland har man flera dåliga dagar på raken och man tror att det aldrig kommer att vända. Men när man minst anar det kommer en efterlängtad förändring som vänder allt till det bättre!

Kan du göra en ny låtlista till dig själv att lyssna på? Du har ju fått en del låttips i en annan tråd, och det tar en stund att knåpa ihop en ny lista.
När man satt ihop några låtar föreslår ju Spotify också låtar som man kanske gillar och som kunde passa på listan. (Jag antar att du använder Spotify).
Kan det här intressera dig ikväll?
Ja dom var glada iallafall :heart Men kände mig så dum och otacksam liksom.
Och det med lista på spotify så känns det bara onödigt. Så känner inte för det alls. Men känner inte för att göra nånting egentligen. Jag har försökt lyssna på podd och rita och lösa korsord och massa olika saker men kan inte göra nånting känns det som.
 
Har du lyssnat på någon intressant podd ikväll?
Nej eller jag har försökt lyssna på några olika om hundar och typ mental träning och nån om historia och ja flera olika. Men det har inte varit nån som jag har kunnat hålla fokuset på utan har tappat bort mig hela tiden.
 
Nej eller jag har försökt lyssna på några olika om hundar och typ mental träning och nån om historia och ja flera olika. Men det har inte varit nån som jag har kunnat hålla fokuset på utan har tappat bort mig hela tiden.
Jag gillar att ha p3 historia på i bakgrunden. Jag tycker rösten är behaglig och orkar man lyssna är det ganska spännande att höra om specifika personer från förr.

Man behöver inte lyssna på varje ord heller. Jag brukar lyssna på poddar r jag ska sova och ibland får jag starta om den nästan från början varje kväll för att jag inte minns nåt som sagts. Det är också okej.
 
Jag gillar att ha p3 historia på i bakgrunden. Jag tycker rösten är behaglig och orkar man lyssna är det ganska spännande att höra om specifika personer från förr.

Man behöver inte lyssna på varje ord heller. Jag brukar lyssna på poddar r jag ska sova och ibland får jag starta om den nästan från början varje kväll för att jag inte minns nåt som sagts. Det är också okej.
Somna med Henrik har jag kört några gånger när det varit svårt att somna. Han babblar på om allt möjligt sådär osammanhängande så det går inte att hänga med och i en väldigt sövande ton 👍
 
Hoppas att du sover gott och att morgondagen blir bättre!

Jag ramlade över info om aktiveringsmattor till hundar. Man gömmer godis bland tygflärparna. Det är jättelätt att göra själv verkar det som.
Kan det vara ngt du vill göra till hundarna kanske? Inte just nu när du mår så här dåligt. Men om du har en lite bättre dag kanske.

Finns info här om hur man gör:
https://hundguiden.com/sa-gor-du-en-snuffelmatta-for-hunden/
 
Hoppas att du sover gott och att morgondagen blir bättre!

Jag ramlade över info om aktiveringsmattor till hundar. Man gömmer godis bland tygflärparna. Det är jättelätt att göra själv verkar det som.
Kan det vara ngt du vill göra till hundarna kanske? Inte just nu när du mår så här dåligt. Men om du har en lite bättre dag kanske.

Finns info här om hur man gör:
https://hundguiden.com/sa-gor-du-en-snuffelmatta-for-hunden/
Ja det kanske jag skulle kunna göra någon dag! Tack för tipset
 
Jag vet inte hur jag ska göra med en sak. För jag har ju att jag får ha permison med mina föräldrar men måste ha en plan då vad jag ska göra. Alltså det kan vara åka hem och ta det lugnt bara men måste liksom bestämma före jag åker. För om jag inte vet så blir det mycket jobbigare med allting. Men ja iallafall så jag vill åka härifrån idag men vet inte vad jag isåfall vill göra. För allt min hjärna tänker är hur jag kan göra så jag kan göra olika dåliga saker som jag vet att jag INTE ska men ändå typ vill jag det. Så ifall jag skulle åka hem bara så skulle jag kanske få jätte mycket såna tankar. Och såklart mina föräldrar är med hela tiden men skulle ändå kunna bli att jag gör eller försöker iallafall nåt dåligt. Och vill inte att dom ska bli mer oroliga eller så heller eller att dom kanske inte vill ha ansvaret liksom så jag inte får åka härifrån alls.
Så jag vet inte om jag ska ha permison idag och vad jag isåfall ska göra. Och om jag ska berätta för nån om dom jobbiga tankarna men risken är nog att det blir ännu jobbigare här då och att mamma och pappa blir mer oroliga och så. Och det är ganska dåligt väder också så kan inte tillexempel vara nånstans med hundarna eller nåt sånt heller.
 
Jag vet inte hur jag ska göra med en sak. För jag har ju att jag får ha permison med mina föräldrar men måste ha en plan då vad jag ska göra. Alltså det kan vara åka hem och ta det lugnt bara men måste liksom bestämma före jag åker. För om jag inte vet så blir det mycket jobbigare med allting. Men ja iallafall så jag vill åka härifrån idag men vet inte vad jag isåfall vill göra. För allt min hjärna tänker är hur jag kan göra så jag kan göra olika dåliga saker som jag vet att jag INTE ska men ändå typ vill jag det. Så ifall jag skulle åka hem bara så skulle jag kanske få jätte mycket såna tankar. Och såklart mina föräldrar är med hela tiden men skulle ändå kunna bli att jag gör eller försöker iallafall nåt dåligt. Och vill inte att dom ska bli mer oroliga eller så heller eller att dom kanske inte vill ha ansvaret liksom så jag inte får åka härifrån alls.
Så jag vet inte om jag ska ha permison idag och vad jag isåfall ska göra. Och om jag ska berätta för nån om dom jobbiga tankarna men risken är nog att det blir ännu jobbigare här då och att mamma och pappa blir mer oroliga och så. Och det är ganska dåligt väder också så kan inte tillexempel vara nånstans med hundarna eller nåt sånt heller.

Jag tycker att du ska vara ärlig med hur du känner. Det är nog enda vägen framåt. Och jag tror dina föräldrar blir ledsna, men för att du mår dåligt. Och du mår ju dåligt, och det är bättre att vara ärlig. Tillsammans kan ni kanske hitta något att göra. Ibland tror jag det kan vara bra att göra något nytt, som inte finns gamla minnen i.
 
Jag vet inte hur jag ska göra med en sak. För jag har ju att jag får ha permison med mina föräldrar men måste ha en plan då vad jag ska göra. Alltså det kan vara åka hem och ta det lugnt bara men måste liksom bestämma före jag åker. För om jag inte vet så blir det mycket jobbigare med allting. Men ja iallafall så jag vill åka härifrån idag men vet inte vad jag isåfall vill göra. För allt min hjärna tänker är hur jag kan göra så jag kan göra olika dåliga saker som jag vet att jag INTE ska men ändå typ vill jag det. Så ifall jag skulle åka hem bara så skulle jag kanske få jätte mycket såna tankar. Och såklart mina föräldrar är med hela tiden men skulle ändå kunna bli att jag gör eller försöker iallafall nåt dåligt. Och vill inte att dom ska bli mer oroliga eller så heller eller att dom kanske inte vill ha ansvaret liksom så jag inte får åka härifrån alls.
Så jag vet inte om jag ska ha permison idag och vad jag isåfall ska göra. Och om jag ska berätta för nån om dom jobbiga tankarna men risken är nog att det blir ännu jobbigare här då och att mamma och pappa blir mer oroliga och så. Och det är ganska dåligt väder också så kan inte tillexempel vara nånstans med hundarna eller nåt sånt heller.

Finns det kanske något museum eller någon utställning att besöka? (Eller är det för mycket rörelse för din del?) Gå på bio? Besöka ett bibliotek, bokhandel eller pysselaffär?
 
Jag tycker att du ska vara ärlig med hur du känner. Det är nog enda vägen framåt. Och jag tror dina föräldrar blir ledsna, men för att du mår dåligt. Och du mår ju dåligt, och det är bättre att vara ärlig. Tillsammans kan ni kanske hitta något att göra. Ibland tror jag det kan vara bra att göra något nytt, som inte finns gamla minnen i.
Ja men jag vill inte göra dom mer ledsna eller oroliga eller nåt sånt än dom redan är. Så därför jag inte vet för känns elakt om jag berättar så dom kanske blir mer ledsna. Men känns elakt också som att jag ljuger för dom om jag inte säger nånting om det.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 446
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 569
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 607
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 946
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp