Planering framåt

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
 

Kan det vara så att du innerst inne egentligen bryr dig väldigt mycket om dina ponnyer men att det gör så ont att du försöker stänga av de känslorna och inbilla dig att du skiter i dem?
Och att du blir arg kanske både för att din mamma gör det du egentligen vill själv och för att ditt kontrollbehov går in och tycker att mamma gör fel med saker du själv skulle gjort annorlunda?
Jag vet inte. Det är liksom svårt att veta för som med ponnysarna så det kändes typ ingenting när jag träffade dom men sen efter så kändes det som att allt bara var mycket mer jobbigt. Och vet inte om det var för jag hade träffat dom och började sakna dom eller om det inte hade nånting med det att göra.
Och liksom jag vill ju att O ska hållas igång och så. Och att C ska sättas igång så mycket det går utan nån som kan rida henne. Så jag borde ju inte bli arg då men ja det kanske är så iallafall.
 
Ja jag kanske borde det. Men egentligen så vill jag inte säga förlåt för det fast jag ändå bara fortsätter bli så arg för allt.

Jag tycker du ska prova, för din egen skull. Det är ju uppenbart att du mår dåligt över det (vilket visar vilken känslig och fin tjej du är), att försöka ställa det tillrätta känns som ett bra steg. Att du inte har förmåga att ändra det just nu tycker jag är en annan diskussion, och det förstår nog din mamma.
 
Och jag vill liksom vara tacksam och glad och att dom är stolta över mig och ja. Att jag skulle kunna vara en bra dotter till dom liksom.
Men ändå så GÅR det inte och blir bråk och sånt. Och blir nästan alltid mest arg på mamma och är jätte dum mot henne ändå fast hon gör sååå mycket för min skull. Men ändå så är jag som jag är.
Och jag vet inte vad man kan göra åt det liksom. För jag vill ju inte vara så egentligen och mår jätte dåligt när jag vet att jag kanske gör mamma ledsen och ÄNDÅ så kan jag inte stoppa det.
Du ÄR en bra dotter, bara genom att vara Du. Du behöver inte vara perfekt; det räcker med att du gör så gott du kan för stunden. Just nu har du inte orken att alltid vara snäll och trevlig och det är ok. Du kan inte hjälpa det. Jag tror nog de förstår och att de älskar dig på samma sätt ändå, även att du blir arg ibland nu. För de vet om att du är väldigt, väldigt sjuk. Du går igenom något fruktansvärt jobbigt just nu och de förstår.

Däremot så blir det ju ännu jobbigare för dig när ni har bråkat, eftersom du får dåligt samvete att du kanske gjort din mamma ledsen och så. Så det skulle ju vara bra om ni kunde prata om det, reda ut och kramas och så. Det kan ni göra även om du skulle bli arg igen nästa dag. För då har ni iaf förståelse från varandra att det är så här just nu. Då räcker det kanske att messa ett hjärtan eller så, så vet ni att allt är bra iaf. Vad tror du om det? Brukade ni kunna prata om saker förut? Eller om du kan prata med din pappa om det och han kan förklara för din mamma åt dig?
 
Det är helt normalt att bråka med sina föräldrar när man är tonåring. Nästan alla bråkar med sina föräldrar då, det hör till. Och det vet dina föräldrar också, de har garanterat bråkat med sina föräldrar när de var unga.

Men jag förstår att du får dåligt samvete i alla fall!
Jag tycker också det är en bra idé att bara skicka ett hjärta, eller en bild eller något då. Man behöver inte skriva text alla gånger.

Hoppas du haft en bra eftermiddag!
 
Jag tänkte berätta lite om idag och vill bara säga tack till alla här först :heart Det verkar kanske inte så men allt ni skriver gör sååå stor skillnad med att jag kan tänka på saker på lite olika sätt och så. Så tack sååå jätte mycket :heart
Iallafall så idag på förmiddagen så gjorde jag inte så mycket. Utan typ färglagde lite och kollade på youtube och så men inget annat. Och mådde ganska dåligt och så. Men ja iallafall så lite innan lunch så läste jag det som @tuaphua skrev om mamma och ponnysarna och det. Så började tänka mer på det och ja hur allt är liksom med ponnysarna och allt sånt och det att jag inte har tänkt på dom alls nästan och allt. Och vet inte hur jag ska förklara men det var som det från ingenting så bara PANG så började jag sakna dom såååå mycket. Och fick jätte jätte dåligt samvete att jag inte har längtat efter dom och sagt till alla att jag vill sälja dom och allt sånt. Och att dom är MINA ponnysar men jag har ingenting med dom att göra nu liksom så allt det blev så så SÅ jobbigt. Och visste inte hur jag skulle förklara för mina föräldrar heller. Men vi bestämde iallafall att vi skulle åka till stallet på permisonen.
Men skulle äta lunch först och ha läkar samtal. Så det var ganska jobbigt. Läkaren frågade om dom jätte jobbiga tankarna och det. Så försökte iallafall svara om det men gick inte jätte bra men inte bara dåligt heller. Men ja planen före var att jag skulle prova ha nån permison och äta mddag hemma och kanske snart ha över natten men nu ändrade hon det så ska inte göra nåt av det än. För det är typ för mycket ansvar på mig och mina föräldrar. Och jag var redan ledsen och mådde inte så bra så tog väl inte det så bra och blev arg på henne och ville inte prata mer med henne. Fast alltså jag fattar ju varför men blev ändå arg och som att det blev förmycket allting.
Efter det fick jag iallafall åka till stallet. Så jag och mamma åkte dit och tog in C och pysslade med henne. Och då kom det igen att jag saknar henne sååå mycket så började gråta jätte mycket när jag höll på med henne. Och kände mig jätte dum för ville ju vara glad med henne och inte hålla på grina och vara jobbig. Men C var jätte snäll som hon alltid är och stog heelt stilla och typ tröstade mig. Låter säkert jätte töntigt men kändes verkligen som hon gjorde det. Men ja iallafall så pratade jag mer med mamma också då och åt mellanmål och sånt och sen tillbaka till bup. Och då var jag jätte trött så sov till middag. Som jag ville klara för det var mat som jag brukade tycka om förr och ville visa att jag kan ta ansvar och allt sånt men det gick först inte alls. Men sen efter ett tag när jag hade pratat med en sköterska så gick det iallafall okej.
Så jaa det är allt som har varit idag. Och nu är jag trött och så men inte lika mycket ångest som några dagar iallafall. Så skulle vilja typ kolla på film eller nåt med mamma och pappa men jag vet ingen film som jag vill se. Så om ni har nåt tips eller nåt annat man kan göra så får ni gärna tipsa. Om nån har orkat läsa allt för ville bara skriva av mig om allting idag för det känns som det har hänt såååå mycket! Och varit jätte jobbigt mycket idag men ändå känns det som lite skönt nu för har ju känt mig så tom som jag inte har några känslor nästan. Och nu känns det ungefär som dom har vaknat lite om nån fattar.
 
Det är otroligt stor skillnad på dig nu och för två veckor sedan. Ja, redan sedan i början av veckan. Du utvecklas enormt just nu, i tanken, och det märks på vad du skriver. Jag förstår att det är jobbigt. Det ÄR jobbigt att jobba med sig själv. Men du gör det jättebra och är på helt rätt väg. Att gråta ögonen ur sig är en del av det jobbet, så simma lugn.
 
allt ni skriver gör sååå stor skillnad med att jag kan tänka på saker på lite olika sätt och så.
Det är det bästa med Buke. Det är en sådan salig blandning med människor här med olika erfarenheter, så alla blir lite klokare av att prata med varandra. Du passar bra in här med oss.

Så bra att du kunde prata lite med läkaren om de jobbiga tankarna, toppenbra. Det gör inget att du blev lite arg sen. Det är ju som du säger, du var redan lite ledsen och det blev bara för mycket. Det är ok.

Så härligt att C kunde få trösta dig och att du fick gråta ut lite. Det lättar. Hon låter som en så snäll och go ponny. Skönt för er att få träffas en stund. Bra att du kunde prata med din mamma lite också. :heart
 
Men C var jätte snäll som hon alltid är och stog heelt stilla och typ tröstade mig. Låter säkert jätte töntigt men kändes verkligen som hon gjorde det.
Det låter inte töntigt alls. Jag tror absolut att hästar kan känna av sånt. Det är det som är så fint.

Du är verkligen på rätt väg. Det händer så mycket positivt med dig.

Inte film men tips om tv-serie: Har du sett Skam?
 
Det är otroligt stor skillnad på dig nu och för två veckor sedan. Ja, redan sedan i början av veckan. Du utvecklas enormt just nu, i tanken, och det märks på vad du skriver. Jag förstår att det är jobbigt. Det ÄR jobbigt att jobba med sig själv. Men du gör det jättebra och är på helt rätt väg. Att gråta ögonen ur sig är en del av det jobbet, så simma lugn.
Det känns inte som nån skillnad förutom med ponnysarna. Men tack ändå :heart
 
Det är det bästa med Buke. Det är en sådan salig blandning med människor här med olika erfarenheter, så alla blir lite klokare av att prata med varandra. Du passar bra in här med oss.

Så bra att du kunde prata lite med läkaren om de jobbiga tankarna, toppenbra. Det gör inget att du blev lite arg sen. Det är ju som du säger, du var redan lite ledsen och det blev bara för mycket. Det är ok.

Så härligt att C kunde få trösta dig och att du fick gråta ut lite. Det lättar. Hon låter som en så snäll och go ponny. Skönt för er att få träffas en stund. Bra att du kunde prata med din mamma lite också. :heart
Tack :heart Och jaa C är världens snällaste :heart
 
@EmmaFilippa Vad fint det är att läsa. Jag håller med om att vi som utomstående ser stor skillnad på ditt sätt att skriva på kort tid. Det går verkligen framåt ❤️
Och hästar är bäst på att trösta! Dom fattar, det är jag övertygad om!

Vad gillar du för typ av filmer?
 
Kan bara hålla med ovanstående talare här :heart . Och såklart din häst tröstade dig, det är ju bland det bästa med dem (och djur öht), att det känns som de förstår när vi behöver tröst :heart.

Hittade du/ni nån film att se? :)
Inte nån film men kollade på öppet arkiv så var det nån serie från nån bok som var mammas favorit bok när hon var liten så kollar på den nu.
 
Det låter inte töntigt alls. Jag tror absolut att hästar kan känna av sånt. Det är det som är så fint.

Du är verkligen på rätt väg. Det händer så mycket positivt med dig.

Inte film men tips om tv-serie: Har du sett Skam?
Nej det har jag inte. Tack för tipset!
 
@EmmaFilippa Vad fint det är att läsa. Jag håller med om att vi som utomstående ser stor skillnad på ditt sätt att skriva på kort tid. Det går verkligen framåt ❤️
Och hästar är bäst på att trösta! Dom fattar, det är jag övertygad om!

Vad gillar du för typ av filmer?
Tack :heart Men jag fattar inte vad det är för skillnad men ändå!
Jag gillar ganska mycket olika filmer så kan inte säga nån speciell sort. Så nästan vadsomhelst fast inte typ bara romantik eller sånt och inte action.
 
Tack :heart Men jag fattar inte vad det är för skillnad men ändå!
Jag gillar ganska mycket olika filmer så kan inte säga nån speciell sort. Så nästan vadsomhelst fast inte typ bara romantik eller sånt och inte action.
Jag älskar Amelie från Montmartre, det var längesen jag såg den nu men vet att jag brukar må bra av den! https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Amelie_från_Montmartre

En annan favorit är Mary and Max 😍 https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mary_&_Max
 
Vad mysigt det låter att ponnyn tröstade dig! Hästar är väldigt bra på att trösta! :heart

Filmer jag rekommenderar: Wallace & Gromit (finns på Netflix), jag gillar den jättemycket fast jag är vuxen!

Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga (2020)
"Skönt skruvad komedi som både hyllar och driver med fenomenet Eurovision. Will Ferrell och Rachel McAdams utgör den isländska schlagerduon som får chansen att medverka i världens största sångtävling, trots att de saknar talang (påstås det). Många svenska kopplingar, bland annat hör vi flera låtar av Molly Sandén."

En man som heter Ove
" Hyllad svensk dramakomedi som nominerades till 2 Oscars. Rolf Lassgård spelar grinige Ove, som med bitter min minns tillbaka på sitt liv. Kan den nyinflyttade grannen hjälpa honom hitta glädjen på nytt?"

Rocketman som handlar om Elton Johns liv är väldigt mycket bättre än jag trodde. Väldigt berörande.

Forrest Gump (1994)
" Om Netflix är en chokladask, är detta en av godbitarna. Robert Zemeckis 6-faldiga Oscarsvinnare är en av 90-talets största filmklassiker. Tom Hanks tar sig an huvudrollen som en aningen trögtänkt man från Alabama, som av ödets slump lyckas nästla sig in i många stora historiska händelser."

Unga kvinnor (1994)
" Innan Greta Gerwig tolkade denna 1800-talsklassiker, hade vi 90-talsversionen med Winona Ryder och Christian Bale i rollistan. Handlingen följer fyra systrar som försöker hålla humöret uppe när deras far ger sig ut i strid. Julmyset i stugan värmer hela året om."

Citaten från: https://www.moviezine.se/nyheter/de-basta-filmerna-pa-netflix
 
Tv-serien Pappas pengar som finns på Svt Play hör också till mina favoriter, tittade på den senast i onsdags och rekommenderade den för en vän igår. Väldigt rolig!
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 591
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 705
L
  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 660
Senast: Sel
·
L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 644
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp