Bukefalos 28 år!

PNH Tjatter - Part II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hej Tubbe! :bump:
Det var ett tag sedan du var i den här tråden, se till att stanna här nu :D

Roligt att få se filmer på L, önskar att jag hade någon som kunde filma mig. Sambon dömmer ju hockey varje hleg så han har inte tid och när jag försöker själv så sjuker ju kameran bara ner i snön och allt blir pannkaka :crazy:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Fiiina filmer på L & K(?)! MEEEERA tack! Vad är K för horsenality?
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja är här, inne och kollar ibland men är svårt att följa upp till hundra och svara när man väl skriver något. :(

Att filma är ingen höjdare direkt och du vet själv hur lång tid det tar att klippa ;) Vi kan glädja oss åt att levlarna verkar lättare att filma nu iaf. L2 tog 45 min tidigare i färdigt material. Svårt att hinna med allt på 10 min nu?Vet ej hur du upplevede det jag har inte kollat L2.

Har du ingen stallgranne som kan hålla kameran och följa efter lite ;-) Locka med lite fika efteråt.
Vet att det är urtråkigt att filma hästar och speciellt detta om man inte är intresserad... svårt även om man är intresserad och ännu svårare om man är släkt :devil: Som tur är har vi 4 st aktiva här och tvingar varandra. Jag hamnar ofta bakom kameran istället för framför, men ska ta tag i det nu till våren när L är klar. Vill kolla upp lite hur turerna går först.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Tack
Från extrem RB extrovert till LB extovert. Om du såg henne 2001 skulle du inte tro det var samma häst. Blod svett och tårar + Parelli har fört henne där hon är idag ;) Tidigare stod hon på en ridskola och hjälpte ridskole elver att sluta rida :eek:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Ja muta med fika kan vara en bra idé.
Alla tjejerna i stallet brukar ha så mycket att göra så jag vill inte be dem om den extra tiden det tar att filma mig :o
Men jag får nog ta och be dem snart, för jag vill börja filma för L2:an!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Hehe, jovisst har jag det :D Väldigt bra inspiration att se L! Man behöver det, de är ganska bra på att sätta en på prov de små raringarna. Speciellt som jag själv verkligen inte är LBE utan snarare RBI :grin:
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

shit vilken balans du måste ha :eek:

jag skulle inte hålla mig kvar i galoppen :o
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Prefab Sprout; Vet inte om du beställt vad du ska ha ännu, men det ligger ett L&HB ute på tradera just nu. Köp direkt priset är 500kr!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Tack för tipset, har köpt patterns över e-bay nu och tänkte köpa LB & HB där också, men skall hålla koll på Tradera...men såg att köp nu priset var över 4000kr, visserligen nytt men det blir ändå billigare över e-bay, trots frakten. Om man köper från Uk slipper man tullkostnaden också...ett tips.
Fina biler ni lagt ut och filmer också!!! Man blir riktigt inspirerad!
 
så fina som vanlig. Tack för bilderna med. Hur kunde vi sover när vi titta på var vi ska sikta?!?!:D

Jessica - Också fina bilder.

Tubbe - Som sagt för, du måste vara stolt! Jag ringer så småning om. Jag har frågor!

Filo - Sover du inte på kvällen? Håller lilla man dig vaken? Du börjar ser dålig...:p:D


Var ut igår med min HK och försökt att leka med Chopper men min axel håller inte. Nåt sorts inflamation eller nåt. :grin::grin::cry: Jag VILL. kändes skit när jag äntligen kunde leka så gick det inte ändå.

Nu vill jag har vår!!!! Det var vädigt med djup snö så det var så svårt att röra sig där ute och har en 22 ft line. Men vi ska prova igen nu iveckan så ta jag Red och ser om vi kan filma lite för L2 on line med. Så gärna vill gör detta klart innan maj.
 
Re: Sv: Re: PNH Tjatter - Part II

Jag tycker jag har kollat jätte mycket på sc sidan men har aldrig sett något om bett, måste gå in där nu o söka :D
Det är under fliken "Bridle Wisdom" till vänster när du först kommer in. Det är givetvis på Cradelbridles men det är mycekt om bett och varför skulle varje horsenality har en vis bett type.
 
:eek:just pratat med HK och ska redan sälja sin Fusion! Hon ska köpa en NP så om någon söker sig en Fusion så finns en där ute på nätet nånstans.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Oj, tack! :o Jag blir ju alldeles generad...

Jobbigt med axeln, hoppas den blir bra snart!
Jag har själv haft kronisk inflamation i båda armbågarna som enligt läkare antagligen aldrig skulle bli riktigt bra. Jag var på en massa behandlingar, många alternativa men inget hjälpte.
Så började jag äta omega-3 tillskott och på 2 månader var armbågarna som nya igen :eek: inge smärta alls kvar. Helt otroligt. Efter 4 års h-vete blev det helt bra på ett par månader.
Tänk vad rätt kost kan göra!
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Det där med bett är ju jätte intressant.
Jag har ju fått lära mig så mycket av T, pga allt det som har hänt min häst.
Han tyckte att jag skulle ha bett utan tungfrihet till min häst. Det var redan så trångt i munen och gommen är så känslig och tungfrihet tar bara mer plats. Sedan så kan det dessutom aldrig bli full tungfrihet med ett bett i munnen, det är ju tekniskt omöjligt.

Men Parelli rekomenderar ju tungfrihet till min typ an häst, vilket jag fullt förstår tänket bakom. Men jag väljer att gå på T:s råd och sedan se till att rida mycket bettlöst. Tror att det viktigaste är att hitta ett bett som ens häst trivs med och att variera mycket!
 
Bara för "research" så skulle det vara intressant att ser om en av dessa bet skulle fungera ändå. Har du provat en förut. Vad fick du för respons? En med tungfrihet ser jag som det ta mindre plats för att tungen kan kommer upp utan att ta imot och lyfta direkt. Bettet sjunka ner på sidan av tungan om du förstår vad jag menar och inte up i gummen. De ser skarpare ut men de är inte det.
 
Sv: PNH Tjatter - Part II

Så har jag också sätt på det förut. Red på blank stång med tungfrihet.
På T:s inrådan bytte jag till rak stång och min pållen ÄLSKAR den! :love: :d

Hans förklaring var att begreppet tungfrihet aldrig går att uppnå i verkligheten, eftersom det inte finns något utrymme mellan tunga och gom då munnen är stängd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
88 979
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp