Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wihoo!!! Nån som vet vilka uppdrag som kommer efter sen?
A Mythical Discovery' Step 1 of 8

  • Spin 5 PokéStops
  • Catch 10 Pokémon
  • Transfer 5 Pokémon
Rewards: 500XP per step; 10x Great Ball, 1x Incubator, Lure Module x3

'A Mythical Discovery' Step 2 of 8

  • Earn 2 Candy walking your Buddy
  • Make 10 Great Throws
  • Hatch 3 Eggs
Rewards: 1000XP per step; 2000 Stardust, Incense x3, Great Balls x20

'A Mythical Discovery' Step 3 of 8

  • Reach Trainer Level 15
  • Battle in 2 Raids
  • Battle in a Gym 2 Times
Rewards: 1500XP per step; 1x Fast TM, 1x Charge TM, 2x Star Pieces

'A Mythical Discovery' Step 4 of 8

  • Earn the Kanto Silver Medal
  • Evolve 20 Pokémon
  • Earn 5 Candy Walking your Buddy
Rewards: 2000XP per step; 4000 Stardust, 3x Lure Modules, 20x Great Balls

'A Mythical Discovery' Step 5 of 8

  • Catch a Ditto
  • Catch 10 Ghost-Type Pokémon
  • Perform 20 Great Throws
Rewards: 2500XP per step; 1x Premium Raid Pass, 1x Lucky Egg, 15x Revives

'A Mythical Discovery' Step 6 of 8

  • Reach Trainer Level 25
  • Evolve a Magikarp
  • Perform 10 Raids
Rewards: 3000XP per step; 6000 Stardust, 5x Rare Candy, 3x Incense

'A Mythical Discovery' Step 7 of 8

  • Catch 50 Pokémon using a Berry
  • Earn a Kanto Gold Medal
  • Perform an Excellent Curve Throw
Rewards: 3500XP per step; 8000 Stardust, 5x Great Ball, Mew

'A Mythical Discovery' Step 8 of 8

  • Catch Mew (don't worry, there's a zero percent flee rate!)
Rewards: 4000XP, 10,000 Stardust, 1x Super Incubator, 20x Mew Candy
 
A Mythical Discovery' Step 1 of 8

  • Spin 5 PokéStops
  • Catch 10 Pokémon
  • Transfer 5 Pokémon
Rewards: 500XP per step; 10x Great Ball, 1x Incubator, Lure Module x3

'A Mythical Discovery' Step 2 of 8

  • Earn 2 Candy walking your Buddy
  • Make 10 Great Throws
  • Hatch 3 Eggs
Rewards: 1000XP per step; 2000 Stardust, Incense x3, Great Balls x20

'A Mythical Discovery' Step 3 of 8

  • Reach Trainer Level 15
  • Battle in 2 Raids
  • Battle in a Gym 2 Times
Rewards: 1500XP per step; 1x Fast TM, 1x Charge TM, 2x Star Pieces

'A Mythical Discovery' Step 4 of 8

  • Earn the Kanto Silver Medal
  • Evolve 20 Pokémon
  • Earn 5 Candy Walking your Buddy
Rewards: 2000XP per step; 4000 Stardust, 3x Lure Modules, 20x Great Balls

'A Mythical Discovery' Step 5 of 8

  • Catch a Ditto
  • Catch 10 Ghost-Type Pokémon
  • Perform 20 Great Throws
Rewards: 2500XP per step; 1x Premium Raid Pass, 1x Lucky Egg, 15x Revives

'A Mythical Discovery' Step 6 of 8

  • Reach Trainer Level 25
  • Evolve a Magikarp
  • Perform 10 Raids
Rewards: 3000XP per step; 6000 Stardust, 5x Rare Candy, 3x Incense

'A Mythical Discovery' Step 7 of 8

  • Catch 50 Pokémon using a Berry
  • Earn a Kanto Gold Medal
  • Perform an Excellent Curve Throw
Rewards: 3500XP per step; 8000 Stardust, 5x Great Ball, Mew

'A Mythical Discovery' Step 8 of 8

  • Catch Mew (don't worry, there's a zero percent flee rate!)
Rewards: 4000XP, 10,000 Stardust, 1x Super Incubator, 20x Mew Candy

Tack!
Ingen som lät helt omöjlig faktiskt. Ganska roliga också. Ska bara komma förbi dessa eländiga spöken!
 
Tack!
Ingen som lät helt omöjlig faktiskt. Ganska roliga också. Ska bara komma förbi dessa eländiga spöken!
Jag sitter fast i uppdraget efter dig, har 5 raids kvar, jag är sällan ute på stan "lite när som", så när jag väl är ute har jag oftast inte sån tur att det är några raids igång.
 
Jag har haft en bukepaus men tittade in för ett tag sedan för att lägga till lite vänner :angel: Jag har ett ganska kort namn som börjar på E, så vet ni vilken konstig typ det är som lagt till er :)
 
Jag sitter fast i uppdraget efter dig, har 5 raids kvar, jag är sällan ute på stan "lite när som", så när jag väl är ute har jag oftast inte sån tur att det är några raids igång.
Är ganska ofta låga rädd här i byn så tror inte det kommer vara nått problem. Har iaf 8 gym ganska nära varandra, bra med turistort!

Trist att missa raderna. Märkt att de ofta är mitt på dagen, majoriteten jobbar ju då.
 
Nybörjarfrågor kommer här;

Är på level 15 nu. Började i söndags mest för motionens skull. Men det här är ju jätteroligt! Gick en mil igår, bara sådär. Toppen!

Jag har inte levlat up ngn än för ngn poke än för det var ngn som sa att man ska spara på stardusten. Min bästa är en stantler med ett CP på 1020 men den får jag inte levla än. Min näst bästa är en mr Mime på 744. Ska man levla eller träna dem på gym?

Jag valde en magikarp som Buddy. Är det bra, fast det är drygt med att vänta på 400 candies?

Jag läste om spökhus i trådens start. Är det eventgrej eller finns de hela tiden?

Vilken sida ska man hänga på för att se news?

Är det ngn skillnad på raid och battle?

Om ngn skulle vilja bli min vän, trots att jag är en newbie har jag koden 8104 4685 6820 Jag heter Nuppepuppis. Vi kanske kan bortse från att det kanske inte är det coolaste namnet :angel:
 
Jag sitter fast i uppdraget efter dig, har 5 raids kvar, jag är sällan ute på stan "lite när som", så när jag väl är ute har jag oftast inte sån tur att det är några raids igång.
Tappar du tålamodet så gå till en raid i god tid. Hoppa in i raiden med skitpokémon (tänk x antal pidgeys som kan kastas efteråt), låt allihop dö och plocka ihop nya när du står i lobbyn. Gå inte in i raiden igen förrän det är några sekunder kvar. Gå in, förlora och kör om igen tills du fått ihop dina raids.
Jag vet att en del fått till det här utan att ens förbruka dagens raidpass. Jag vete sjutton hur det funkade, men varje raid räknas iaf - eller ja, jag hörde nåt om att man måste slå lite på bossen för att det ska funka, osäker på om det stämmer :)

Nybörjarfrågor kommer här;

Är på level 15 nu. Började i söndags mest för motionens skull. Men det här är ju jätteroligt! Gick en mil igår, bara sådär. Toppen!

Jag har inte levlat up ngn än för ngn poke än för det var ngn som sa att man ska spara på stardusten. Min bästa är en stantler med ett CP på 1020 men den får jag inte levla än. Min näst bästa är en mr Mime på 744. Ska man levla eller träna dem på gym?

Jag valde en magikarp som Buddy. Är det bra, fast det är drygt med att vänta på 400 candies?

Jag läste om spökhus i trådens start. Är det eventgrej eller finns de hela tiden?

Vilken sida ska man hänga på för att se news?

Är det ngn skillnad på raid och battle?

Om ngn skulle vilja bli min vän, trots att jag är en newbie har jag koden 8104 4685 6820 Jag heter Nuppepuppis. Vi kanske kan bortse från att det kanske inte är det coolaste namnet :angel:
Om du sparar dust är helt upp till dig. Många tänker väl på IV och pokémonens level där och då får man vänta till man är på lvl 20 har jag för mig. Kör på det du tycker är kul säger jag, går alltid att samla mer dust.
Träna på gym går inte längre, har inte gått på rätt länge.

Bra om du vill evolva den ;) Gyarados är bra att ha så vill du evolva firren, kör på! Fördelen är ju att buddysträckan är kort iaf. Använd ananas när du fångar vilda karpar så får du ihop candyn snabbare.

Har ingen aning om vad som menas med spökhus? Finns inget sånt iaf, däremot olika pokémon som spawnar på olika platser och spöken kan man exempelvis lättast hitta kring kyrkor och sånt.

News dyker upp i appen. Annars finns lokala pokémon-grupper på facebook, och en större Sverige-grupp :)

I raid ska du ta ner en raidboss som du sen kan fånga. Beroende på svårighetsgrad kan det krävas fler spelare som samarbetar för att lyckas. Bra sätt att få rare candy till de pokémon som är svåra att skrapa ihop candy till!
Battle är när du slåss i gym mot andra spelares pokémon. Det kan du göra på egen hand och ta över gymmet för att på den vägen få coins att handla för :)
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Alltså jag vet inte hur många Eevee jag evolvat nu och får bara Flareon, Vaporeon eller Jolteon :banghead: Måste man göra nåt speciellt för att få Espeon och Umbreon? :crazy:
 
@Minusgraader för att få de två andra behöver man ha en eevee som buddy, gå 10 km (dvs få två candy, men vet inte om det funkar om det är event med kortare gångsträcka), evolva sedan, medan eeveen fortfarande är buddy, på dagen för ljusvarianten och på natten för mörkvarianten (lär mig aldrig vad de heter). Har funkat de två gånger jag provat iaf.
Namntricket fungerar bara en gång, tyvärr.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Någon som är vän med goprokamera? Filmade en längre ridtur i olika sekvenser och när jag bytte till nytt batteri så hänger sig/ fryser...
Svar
2
· Visningar
150
Senast: Gramse
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
1
· Visningar
194
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 411
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 234
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp