Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en Dragonite på sightings på väg till jobbet men oavsett hur jag snirklade runt kom den inte upp :arghh:, däremot hittade jag en Kabuto istället å nu har jag "bara" 13 candy kvar att samla in :)

Har ni tips på "kart-appar"? En på jobbet tipsade om PokeAlert men det har hänt flera gånger att jag gått till rätt ställe men ändå inte hittat någon :(

Apparna använder Niantics server. Det blir hög belastning som skapar lagg. Varför inte leta som spelet går ut på istället? Eller fråga i någon lokal facebook-grupp var det finns nests i ditt område.

För att mitt område är landsbygd. Det finns ingen "lokal Facebook-grupp". Jag vill liksom veta om det är värt att gå 10 km fram och tillbaka längs den enda vägen förbi här och fånga mer än eventuellt en weedle eller zubat.

Är det någon mer än jag som tycker att det har blivit svårare att fånga pokemons? Var först glad över de dagliga bonusarna men det känns som ett nollsummespel när jag nu får använda flera bollar för att kasta en liten låglevlad rattata.. eller är det kanske bara jag som undermedvetet blivit slarvigare på att kasta eftersom det är så lätt att få påfyllning

Är det någon mer än jag som tycker att det har blivit svårare att fånga pokemons? Var först glad över de dagliga bonusarna men det känns som ett nollsummespel när jag nu får använda flera bollar för att kasta en liten låglevlad rattata.. eller är det kanske bara jag som undermedvetet blivit slarvigare på att kasta eftersom det är så lätt att få påfyllning
Jag tycker det varierar från dag till dag. Vissa dagar tar jag allt på första och andra så är det näst intill omöjligt att fånga något. Den generella känslan.

Jag upplever samma sak. Trodde det blev så när man kom upp i level?

Fick fatt i en omanyte idag! Men nu har jag ett dilemma...
Min gamla omanyte har cp 173 och iv 68,9%. Den nya har cp 655, men bara 55,6% iv.

Skulle jag stöta på någon som faktiskt är bra (eller ja, mindre dålig duger...) så vore saken biff, då blir bägge nermalda till godis. Men jag stöter enormt sällan på omanyte och får de aldrig i ägg. Så frågan är, vilken behåller jag för en framtida evolve (om jag inte hittar bättre innan) och vilken får åka till professorn?

Fick fatt i en omanyte idag! Men nu har jag ett dilemma...
Min gamla omanyte har cp 173 och iv 68,9%. Den nya har cp 655, men bara 55,6% iv.

Skulle jag stöta på någon som faktiskt är bra (eller ja, mindre dålig duger...) så vore saken biff, då blir bägge nermalda till godis. Men jag stöter enormt sällan på omanyte och får de aldrig i ägg. Så frågan är, vilken behåller jag för en framtida evolve (om jag inte hittar bättre innan) och vilken får åka till professorn?

Du kommer ALDRIG slåss så med en Omastar att dens IV (eller egentligen cp) har med saken å göra :p
Men går helt klart på högre cp än kanon IV...

Nu när jag är lvl32 så nu börjar jag kolla på IV på de som jag slåss med dvs Magikarps dratinis och Eevees... Men ändå inte :p Hög CP slår de mesta :p

Du kommer ALDRIG slåss så med en Omastar att dens IV (eller egentligen cp) har med saken å göra :p
Men går helt klart på högre cp än kanon IV...

Nu när jag är lvl32 så nu börjar jag kolla på IV på de som jag slåss med dvs Magikarps dratinis och Eevees... Men ändå inte :p Hög CP slår de mesta :p
Sant. Jag brukar tänka att iv är viktigare för cp kan höjas, men aldrig i helvete att jag kommer poweruppa en omastar sen :p
Tar och behåller den med högst cp tillsvidare då, tack!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 349
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 966
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 166

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Ofräsch häst?