Pokémon GO - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alla som fortfarande letar efter Ditto - om jag har förstått det rätt så finns han i formerna av Pidgey, Rattata, Zubat och Magikarp. Så ni behöver inte fånga en massa Weedles, Caterpies och Drowsees i alla fall...
Men en kollega till mig fann ditto i en Drowsee. Enligt honom kan de gömma sig i alla pokemon man kan få i 2km ägg (har inte kollat upp det själv)

Men en kollega till mig fann ditto i en Drowsee. Enligt honom kan de gömma sig i alla pokemon man kan få i 2km ägg (har inte kollat upp det själv)

Enligt de jag läst så kan de komma ur ALLA 2km ägg ...

Alla som klagar på sina låga cp tänk på att Ditton tar formen av motståndaren i gymmen så de spelar ingen roll om de e 10 eller 400 ... Ska kolla i mina gym sen när jag tar över :p Prova att lägga in min 10a...

l
image_58374570e087c365ab6bcf6f.png

För övrigt så är jag numera uppe level 28, hoppas jag kan ta mig en lång bit in mot 29 i helgen när jag tänkte köra ett lucky egg och evolvera ett gäng. .

• Gilla
Reactions: Laa
Fick fyra Ditto nu ikväll på stadspromenaden.

Något jag upptäckte var dock att en Magikarp jag fångade med cp 104 var nästan på max på "mätaren" medan en med cp 134 var typ trekvart? Förut har ju nivån på cp alltid följt nivån på mätaren.
Så vilken ska jag spara nu? :confused:

Fyra ditto! Ok, jag ligger i lä. Jag kände mig nöjd med att fångat en till :o. Passade på att ha mobilen med när jag red så jag har kläckt två tior. Blev en dratini :meh: och en aerodactyl på drygt 1400. Hade den innan så det hade varit fint med något annat. Är iaf en bit in på level 30 och med ett litet ryck nu under eventet borde jag hinna med ett evolvrace. Då kanske jag kommer halvvägs. Drygt med 500000 på leveln.

Om du trycker på "Appraise" och jämför med länken nedan så får du en vägledning om hur bra din Pokémon är.
http://pokemongohub.net/pokemon-go-appraisal-chart/

Sa mig absolut ingenting. Har testat det där förut och den går ju bara på cp enligt de jag kollat på via den. Vilket då inte förklarar min frågeställning i det här fallet, som är det första som jag noterat iom nivån på cp alltid följt mätaren tidigare. :)

Sa mig absolut ingenting. Har testat det där förut och den går ju bara på cp enligt de jag kollat på via den. Vilket då inte förklarar min frågeställning i det här fallet, som är det första som jag noterat iom nivån på cp alltid följt mätaren tidigare. :)
Jag tänkte att du kanske kunde se något samband med högt IV/lågt och hur långt mätaren är gången. :)

Mätaren visar level.
Låg cp på hög level = dåligt
Hög cp på låg level = bättre

Jag tänkte att du kanske kunde se något samband med högt IV/lågt och hur långt mätaren är gången. :)
Nope, inget samband.
Nu sa den tex ok på den med 104 och bra på den med 135. Helt logiskt enl cp alltså och det är så den sagt övriga jag testat också, följt cp.
Var ju nu när mätaren var högre på 104 än 135 jag blev förvirrad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Ni som har barn med växelvis boende, hur delar ni på avgiften till fritids? Barnet är skrivet hos mig och jag har en högre registrerad...
Svar
14
· Visningar
1 351
Senast: Blyger
·
Fordon Hittade bara gamla trådar så det får bli en ny! Hjälp en okunnig. Behöver lämna in bilen på lite tillfixning. Den är fyra-fem år...
Svar
0
· Visningar
160
Senast: VLMF
·
Samhälle Detta är ingen tävling utan en påminnelse till oss om att inte glömma och att fortsätta ta in ny info om förintelsen. Alla händelser är... 2
Svar
25
· Visningar
1 970
Senast: Monimaker
·
Samhälle Jag har länge tänkt starta den här tråden men inte orkat då jag blir så förbannad. Men nu blir det av. Under de senaste åren har jag... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
4 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka