Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh nej! Dumma er! :rage: Nu blev jag ju nyfiken och var tvungen att testa...

Har dålig koll på Pokemons (jag var ju typ redan vuxen när de dök upp... :cautious:), men jag gillar iden med spel som liksom blandas med realitet... Och jag måste ju säga att ibland är det faktiskt bra att bo i en relativt stor stad i Tyskland. :D Massor av pokestops och grejer här. MASSOR! Och jag har redan sett många (förvånansvärt många vuxna) som sakta cyklar/går omkring med mobilen lite sådär diskret under kontroll... :p

Köp en powerbank :)! Mediamarkt i Luleå sålde powerbank+thermacell i paket till Pokemonjägare :D.

Känns lite onödigt haha, hinner ändå bara spela innan jobbet samt på lunchen och då blir det bara en timma åt gången :) Dessutom är det ju en vecka till löning, så det är möjligt att kontot är lite tomt just nu :angel:

Alltså det här med 'nearby' rutan, var hittar man den? Det är typ helt öde på min karta, inget stop eller sånt där ställe med löv där det visst ska vara större sannolikhet att hitta dem :p Men har inte varit ute och gått något än heller mer än i hästhagen (ett par 100 m bort)

Fick igång det imorse och fångade en drös med Pokémon på morgonrundan med vovvarna. Hade en Inscense som hjälp ;)
Sen fångade jag några i min trädgård och en inne på min toalett :p
Ska snart ge mig iväg och ta mig förbi några pokestops som finns här i närheten. Har också 3 stycken gym inte allt för långt hemifrån.

Läste precis en bra artikel om hur den här "nearby" funktionen egentligen fungerar, då jag inte riktigt fattat det förrän nu då.

Nu har jag också laddat hem det. :laugh: Fångade min första precis utanför altanen i min egen trädgård. Och har ett gym precis på andra sidan gatan. Misstänkte det eftersom det satt ett gäng ungar där igår med sina telefoner, något jag aldrig sett förut.:laugh:

Aaah så irriterande! Hade en squirtle på cp338 jag höll på att fånga. Efter många, många bollar (det hängde sig nämligen på något sätt så alla bollar jag kastade drog rätt åt höger, fick stå åt helt fel håll för att kunna träffa) så fångar jag den äntligen. Och så kraschar skiten. Och den blev inte sparad. Gaaaah! :arghh: Och alla bollar är såklart borta, mina stackars great balls :arghh::arghh::arghh:

Aaah så irriterande! Hade en squirtle på cp338 jag höll på att fånga. Efter många, många bollar (det hängde sig nämligen på något sätt så alla bollar jag kastade drog rätt åt höger, fick stå åt helt fel håll för att kunna träffa) så fångar jag den äntligen. Och så kraschar skiten. Och den blev inte sparad. Gaaaah! :arghh: Och alla bollar är såklart borta, mina stackars great balls :arghh::arghh::arghh:
Läste nånstans att låter man den lilla pokebollen som snurrar vid laddning snurra klart innan man stänger ner spelet är det större chans att den sparas. Vet inte om det stämmer men kan vara värt att tänka på. Oavsett, tråkigt :( gick miste om Abra och Pikacchu på samma sätt som du gick miste om din :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 042
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31