Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såklart inte! Men körde på en grusväg i skogen där det var 30 å hade ingen bakom mig så kunde stanna utan problem mitt i vägen :p
Men ändå, man tror att inget kommer hända för att man är själv och det går så långsamt. Lagen är lite luddigt utformad som den är, så enligt den nuvarande är det okej så länge det inte stör att framföra fordonet, vilket jag personligen tycker är fel, men men. Får hoppas det inte händer några olyckor pga spelet.

Men ändå, man tror att inget kommer hända för att man är själv och det går så långsamt. Lagen är lite luddigt utformad som den är, så enligt den nuvarande är det okej så länge det inte stör att framföra fordonet, vilket jag personligen tycker är fel, men men. Får hoppas det inte händer några olyckor pga spelet.

Alltså jag stannade ju bilen helt när jag hörde att det plingade till i mobilen. Inte så att jag sitter och kör och fångar samtidigt. Men förstår att folk kan bli helt inne i spelet och glömma bort allt runt omkring.

Alltså jag stannade ju bilen helt när jag hörde att det plingade till i mobilen. Inte så att jag sitter och kör och fångar samtidigt. Men förstår att folk kan bli helt inne i spelet och glömma bort allt runt omkring.
Skrev inget om dig personligen utan mer allmänt om hur jag sett andra göra. Rätt skrämmande när man ser folk på motorvägen som sitter med näsan i mobilen och kör bil samtidigt... :nailbiting::down:
Fast det där du skrev sist är något som verkligen inte är bra, det är då det kan bli farligt. Hoppas verkligen vi slipper allvarliga olyckor pga spelet.

Nu har jag sett min förste Pokemonjägare i byn. Han rundade min bil och när han passerade den öppna bakluckan talade Byrackan mycket ilsket om att han var för nära, han hoppade så högt att han slog huvudet i takluckan :D. Han såg mycket generad ut och skyndade sig bort med en ursäkt men med näsan fortfarande i mobilen :p

@YaHilweh Jag upptäckte tidigare idag att det är bra att fånga flera om man vill utveckla dem. För för varje man fångar får man nån slags godis som man sedan kan använda för det :) gjorde caterpie till metapod på det sättet :D

Alltså en tanke, ska man fånga många av samma sort eller räcker det med en? eller varför ska jag ha fler?
Fånga alla du ser! Du får både exp när du fångar de och sen säljer du alla utom de svagaste för godisar så du kan utveckla den starkaste/uppgradera den (om det inte går att utveckla den mer). Finns ingen anledning att INTE fånga alla pokemon du ser, förutom om du har jättelångt till närmaste pokestop och börjar få slut på bollar. :cool: (been there, done that. Blev lagomt less (läs; hjärtekrossad) när jag såg en Mew men inte hade några bollar...)

Jag körde genom ett stoptätt område hem från jobbet. Stanna - ta stop - köra 15 m - ta en Pokémon - köra 20 m - ta ett stop - köra 10 m - ta två Pokémon :D höll på så i typ 15 min och fick ihop typ 11 Pokémon tror jag :up: givetvis stannade jag inte mitt i gatan utan längs trottoarer där det var tillåtet.

:love: (ursäktar stor bild, har en stor telefon :o)
psCHu9C.jpg

Var ute och rastade hunden i skogen och lyckades fånga en Beedrill med 288 CP. Tur jag hade många bollar för den var halvt omöjlig! :cautious:

Måste ner på stan en sväng sen för att fånga fler havspokemons. :angel:

Power up. :) Fångade en Eevee som jag sen upgraderade till Vapereon, och sen power up;ade jag den kanske 5-6 gånger? Nu vill jag bara bli högre level så jag kan fortsätta. :D

Åh, du har också fått det där irriterande meddelandet om att du är på för låg nivå för att kunna power up;a? Så frustrerande! Nu vill jag ut och jaga hela natten :D

Perfekt att ta med sig lillungen på pokemonjakt. :laugh: Så slipper man bli helt idiotförklarad på byn. :rofl:

Besökte våra två närmaste stopp (det närmaste fick vi förbi på hemvägen också) och fick tag på två ägg. Jag är helt nollade på det här, måste man göra något med dom för att starta kläckningen? Och måste jag promenera 5 km på en gång? :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 036
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31