Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var just ute en sväng. Har två stops ganska nära mig i min lilla ort. Här finns också två gym. Är det ett rent sammanträffande eller välplanerat att det ena gymmet ligger vid byns enda riktiga gym och det andra vid byns idrottsplats/fotbollsplan?

Det gym jag var på idag var ett litet, litet lusthus i trä som låg i mitten av en innergård till en bostadsrättsförening :p
Och det andra gymmet som ligger nära mig är en träbil på en lekplats :D

Snabb fråga - kör spelet även om telefonen slocknat, och vibrerar den när man springer på en pokémon även då, eller måste man ha skärmen på? Finns det isf någon inställning för att skärmen inte ska slockna hela tiden? Orkar bannemig inte gå omkring och klicka på den hela jävla tiden :p

Alltså, jag har två Pidgey kvar nu, den ena har högre CP men den andra har bättre attacker och väger mer (står att den är "XL"), är den med högre CP verkligen bättre? :cautious:

Snabb fråga - kör spelet även om telefonen slocknat, och vibrerar den när man springer på en pokémon även då, eller måste man ha skärmen på? Finns det isf någon inställning för att skärmen inte ska slockna hela tiden? Orkar bannemig inte gå omkring och klicka på den hela jävla tiden :p
Om du ställer in på battery save mode så vibrerar den så länge spelet är öppet, även om skärmen slocknat.

Ur Aftonbladets pokemonchat:
Ett tips till er som sakna pokéstops ute i glesbygden är att fotografera en bra staty eller liknande på allmän plats och skicka in den till niantics pokemon team. Godkänns den så följer den med nästa update. :)

Jag har svårt för att fånga dom. Gör av med massa bollar. Hur gör man?
Jag har 3-4 pokestop i närheten och ett gym så jag har lätt för att få nya bollar :p
Ett tips är att köra basketball spelet i facebook messanger. Öva där, det funkar precis likadant upptäckte jag. :D
(man skickar en basket emoji till en vän så klickar man på bollen för att få upp spelet. Det handlar mest om timing och känsla)

Ur Aftonbladets pokemonchat:
Ett tips till er som sakna pokéstops ute i glesbygden är att fotografera en bra staty eller liknande på allmän plats och skicka in den till niantics pokemon team. Godkänns den så följer den med nästa update. :)
Åh, måste göras!
Vi har 5-6 pokestops men de är alla på samma ställe (gammalt bruk) och jag måste cykla en bit för att komma dit. Hade hellre sett en pokestop här på idrottsplatsen utanför mitt hus eller vid någon staty närmre. :p

Ska helt klart ta foto på ett minnesmärke som finns hemma i byn, kanske säga åt dom att göra folkets hus till ett gym också :angel:
Jag är på jobbet, men finns inga pokemon i närheten. Men lilla Grängesberg har iaf 3 stop och ett gym vad jag kunnat se. Storstaden Ludvika bjöd på många stop i centrum, gick runt på 7 st som låg runt sporthallen och närheten. 3 av dom hann jag ta 2 gånger innan jag var tvungen åka till jobbet. Jag kommer nog inte fånga så många pokemon imorgon, vill få upp lagret på bollar lite. Om jag nu inte hittar nån jag inte har såklart då försöker jag ta den.

Ett tips till er som funderar hur spelet funkar, finns massor av info på nätet och tex Pokémon go sverige på fb :) :up:

Min ryggsäck är lite full. :o

5084A50C-5C5A-4E3C-8FD0-2F2A2863D82A_zpsisvsormc.png

Nu börjar det iaf likna något! :D

AACC9D92-5ABC-4FBA-9848-AB0E846E3511_zpskxjhgbrg.png

Blev en omväg genom stan på väg hem från jobbet, lite pokemon drive :rofl: körde och gick förbi ett gäng stop så jag fyllde på förråden lite. Ska försöka åka lite tidigare ikväll också så jag hinner gå förbi dom då också.
Fångade några här hemma nu innan sovdags, 2 oddish, 1 jigglepuff, 1 pidgey, 1 eevee och kläckte ett ägg och fick en bra Spearow :) Inget jätteupphetsande direkt men men :D

Bara känslan att jag åkte till jobbet 10 min för tidigt för att köra förbi 3 pokestops på vägen (de enda tre som finns i samhället). Men jag lyckades fånga en Eevee med CP89 så det känns ganska värt det. Tänka ta samma sväng förbi kyrkan med pokestops på vägen hem från jobbet sedan. Slutar 21.30 och då brukar vägarna vara ganska lugna.

Ett tips är att köra basketball spelet i facebook messanger. Öva där, det funkar precis likadant upptäckte jag. :D
(man skickar en basket emoji till en vän så klickar man på bollen för att få upp spelet. Det handlar mest om timing och känsla)

Ah ja de suger jag också på så inte konstigt att jag har svårt att fånga dom :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 037
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31