Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan få byta med mig! Här har de lagt ut lures på bästa pokestop-stället och jag har gott om batteri+nästan färdigladdad powerbank - men jag är för feg för att gå dit :arghh:
Får dra ut och kläcka lite ägg istället :meh:

Alla som spelar är snälla, det är fin gemenskap - särskilt mellan nattugglorna. Du behöver inte prata eller ha kontakt med någon, på med ett par lurar och stå på lagom avstånd :)

Här var det tvärdött på pokemons när jag var ute ikväll. Fångade kanske 2-3 st på en lång promenad.

@mysboll och @Blueberry Haha jo det är ju att inte vara ensam som är lite problemet ;) Gick bra att knalla dit och lägga ut en lure som drog dit folk själv, men det känns så jävla awkward att komma knallande själv av någon anledning. Skitlöjligt, jag vet!
Jobbar på att övertala syrran att börja spela så jag får lite sällskap - går inte bra alls men vad fan, i framtiden kanske :D

Jag är ändå lite förundrad över det här Pokémon-fenomenet, kunde inte sova härom natten så gick ut med hundarna kl.02.15 och mötte både fotgängare, mopedister och några som smög runt med bilar & jagade pokémons. Gymmen bytte färg hela tiden. Mitt i natten?! då ska man ju sova :p Har aldrig någonsin upplevt så mycket aktivitet nattetid här i byn, de enda man brukar möta är NVS bevakning & hemtjänstens bilar.

Nu gör jag sista passet på jobbet för denna vecka bara 14h kvar! sedan ledig i 48h då ska vi in till stan och äta glass, där lägger folk lure på pokestopsen mest hela tiden tycker jag. Man sitter perfekt i parken mitt emellan 3st :D

Behöver hjälp. Laddade hem igår för att spela tillsammans med min 7 åring.
Lyckades fånga den första. Hur gör man med bollen för att pricka? Spelar den minskande ringen runt offret in? Var "hämtar" man fler bollar? Hittade någon konstig byggnad med flera plattor till våningar på biltema, är det en sån? OCh hur gör man väl där?

Blev en 4-timmarstur såhär på morgonkvisten... Hittade en Growlithe men efter en miljard bollar och razz berry och gud vet allt så drog den jäveln, gaah! :arghh: Som pricken över i kom några killar och fick den, MIN Growlithe! :rage:
Kom iaf hem med Paras, Pikachu, Clefairy och Poliwhirl, samt en drös jag redan hade, och typ en filjard pokeballs så nu ska jag väl klara mig ett tag. Iaf till det ställe jag tänkt dra till om inte batteriet dött och powerbanken legat kvar hemma - 4 timmar var liksom inte helt planerat... :o Nästa gång måste jag fan komma ihåg att slå på Endomondo också :D

Lyckades fånga den första. Hur gör man med bollen för att pricka? Spelar den minskande ringen runt offret in? Var "hämtar" man fler bollar? Hittade någon konstig byggnad med flera plattor till våningar på biltema, är det en sån? OCh hur gör man väl där?
Om jag fattat rätt ska en mindre ring ge större chans att den stannar kvar i bollen om du träffar. Kan ha fel dock!
Bollar hämtar du på pokestops, de ser ut såhär: http://cdn.gamerant.com/wp-content/uploads/pokestops-700x377.jpg.optimal.jpg När du är tillräckligt nära pokestoppet så det blir som till höger så klickar du på det och får upp en rund bild, den snurrar du på och så tar du grejerna du får. Håll utkik efter pokestops med en massa rosa blad, då har någon lagt ut en lure som drar till sig fler Pokémons!
Den med flera våningar låter som ett gym, där kan du inte göra nånting förrän du är på level 5 och valt lag :)

Om man träffar inuti ringen så får man mer xp ju mindre ringen är. Nice, great och excellent är de varianter jag sett (10, 50 och 100 xp)

Började spela igår, varit utomlands innan det och ville inte ha mobildata igång då. Tog en promenad igår, bor i stan och det finns mängder med pokestops i närheten. Har ett precis utanför huset som jag kommer åt inifrån lägenheten så det är praktiskt :D

Idag provade jag att spela medan jag sprang, typ som intervallträning. Sprang snabbt tills mobilen lät och då fick jag göra en lite paus. Kanske inte optimal träning men som omväxling tyckte jag ändå att det funkade.

Jag är ändå lite förundrad över det här Pokémon-fenomenet, kunde inte sova härom natten så gick ut med hundarna kl.02.15 och mötte både fotgängare, mopedister och några som smög runt med bilar & jagade pokémons. Gymmen bytte färg hela tiden. Mitt i natten?! då ska man ju sova :p Har aldrig någonsin upplevt så mycket aktivitet nattetid här i byn, de enda man brukar möta är NVS bevakning & hemtjänstens bilar.

"Vanliga" gamers och nördar är ofta nattugglor som spelar på nätterna, många av dem jagar pokemons på sin vanliga speltid nu i stället för att sitta framför skärmen :)

"Vanliga" gamers och nördar är ofta nattugglor som spelar på nätterna, många av dem jagar pokemons på sin vanliga speltid nu i stället för att sitta framför skärmen :)

Men alla mina pokestops (alla många 3 som finns där jag bor, ca 1 mil bort) är bara dag stops. Dom försvinner när natten börjar närma sig :eek:

Frågade brorsan om han ville med till stan å gå på jakt. "jag orkar inte" fick jag till svar :eek: han orkade inte igår heller :meh:

1 - Bulbasaur
4 - Charmander
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie
11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate
21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
27 - Sandshrew
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina
31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
39 - Jigglypuff
41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
58 - Growlithe
60 – Poliwag
61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
66 - Machop
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro
81 - Magnemite
82 - Magneton
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
90 - Shellder
91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb
101 - Electrode
102 - Exeggcute
104 - Cubone
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
111 - Rhyhorn
114 - Tangela
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu
121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
129 - Magikarp
131 - Lapras
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
140 - Kabuto
142 - Aerodactyl
147 - Dratini
148 - Dragonair

• Gilla
Reactions: Laa
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 482
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Oseriös avel 2023