Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt i kungsan igår på Pokemno go eventet... De hade laddningsstationer å då jag först varit på Gröna Lund blev jag strandsatt på den i 2,5 timme... Snacka en massa skit med allt å alla som vanligt...
Så nu har jag 299 Magikarp candy...
Kan evolva 35 pokemons (varav några kommer va nya) och av de är 17 pidgeys :p
Har man inga Voltorbs är Skeppsbron och Kungsträdgården närmast vattnet en HIT ! Är nu lika trött på de som jag är på råttor :p
Att va vid Gamla stans tunnelbanestation och området in mot Östra långgatan är sjukt.. Behöver inte ens dra en insense där för de dyker upp "vilda" pokemons hela tiden... Inte bara i Lurena ..

Har nu fångat 1415 pokemons varav 91 specifika (sett 94)
273 Pidgeys
198 rattatas
117 spearows
89 drowzees

Zubats har jag slutat fånga (bara för de fånga jag just en på 199) men iaf ;)
Råttor och sparvar tar jag bara om jag "orkar" men duvor ger jag mej fortfarande på ;)

Jag och mannen åker åt olika håll för jobb om dagarna... han in till stora staden med massor av pokestops och pokemon osv. och jag till ett industriområde långt från någon slags stadskärna och utan något spännande i pokemonväg alls. :mad: Behöver jag säga att jag är avundsjuk? :rage:

Jag och mannen åker åt olika håll för jobb om dagarna... han in till stora staden med massor av pokestops och pokemon osv. och jag till ett industriområde långt från någon slags stadskärna och utan något spännande i pokemonväg alls. :mad: Behöver jag säga att jag är avundsjuk? :rage:
Ni får byta inloggning i spelet ibland :angel:

Börjar tröttna på äggkläckandet.

Jag har gått säkertill 7-8 km idag + ridit lika långt. Merparten i skritt långsam tölt. På det så har jag kört långsamt i 2 km ( bilkö och dålig väg) . 4.8 km har registrerats. 400 m av dem när mobilen låg still på ett bord.

4 gånger, förutom bilkörning, så har spelet uppmanat mig att inte köra bil och spela. En gång när jag läste en bok i sängen. 2 gånger när jag höll på i stallet. Fixade höpåsar bar utrustning till sadelkammaren etc. Den femte var när jag skrev sms på parkeringen.

Backning för bilkörning i sängen var lite roande först men det visat klart att gps-funktionen är undermålig.

Har haft en del strul med gpsen jag också. Missat varje stop på väg mot jobbet i ett par tre dagar. Gpsen hoppar, tappar mottagning, fryser osv. Frågan är ju hur mycket det är tack vare spelet och hur mycket gpsen i telefonen som är kass... Oavsett hoppas jag det ordnar till sig vid nästa uppdatering.

En kollega fick häromdagen hantera en skogstokig resenär som inte hunnit fånga "en jätteovanlig" pokémon innan avgångstid O_o fick jordens utskällning för att hen inte stannade tåget. Mycket rimligt!

Fö spawnade en Porygon i min soffa igår, jag hade två bollar kvar, missade:meh: en och den bröt sig ur den andra. Förutom den hittar jag bara rattata och pidgey hemma, men det är kul ändå :laugh:

En kollega fick häromdagen hantera en skogstokig resenär som inte hunnit fånga "en jätteovanlig" pokémon innan avgångstid O_o fick jordens utskällning för att hen inte stannade tåget. Mycket rimligt!

Fö spawnade en Porygon i min soffa igår, jag hade två bollar kvar, missade:meh: en och den bröt sig ur den andra. Förutom den hittar jag bara rattata och pidgey hemma, men det är kul ändå :laugh:
Men herregud :rofl::eek::banghead: Jag såg förresten info på skyltarna vid tågspåren här i ludvika typ "ni får gärna jaga pokemon men inte på spåren" :banghead::rofl:

Sådär ja, nu har jag äntligen 400+ magikarp godis så jag kan evolva men jag inser att det är bättre att samla ihop lite mer råttor, duvor och annat och ta allt tillsammans med ett lucky egg. Hur mycket samlar ni ihop innan ni skrider till verket? Andra faktorer ni väger in? Har precis levlat upp till 22 men har bara 73 unika pokemons.

Tack för tipsen om hur jag kan förbättra mig när jag battlar. Gjorde stor skillnad :) :up: Har dessutom tagit till mig tipset någon gav med att röja ett gym, collecta och inte bry sig om att försöka hålla det. Jag har 90 coins nu och börjar fundera på hur jag ska använda dem. Ryggsäck så jag kan bära mer eller kanske en äggkläckare? Det har varit tunt med kläckare och jag skulle verkligen behöva mer än en.

Sådär ja, nu har jag äntligen 400+ magikarp godis så jag kan evolva men jag inser att det är bättre att samla ihop lite mer råttor, duvor och annat och ta allt tillsammans med ett lucky egg. Hur mycket samlar ni ihop innan ni skrider till verket? Andra faktorer ni väger in? Har precis levlat upp till 22 men har bara 73 unika pokemons.

Tack för tipsen om hur jag kan förbättra mig när jag battlar. Gjorde stor skillnad :) :up: Har dessutom tagit till mig tipset någon gav med att röja ett gym, collecta och inte bry sig om att försöka hålla det. Jag har 90 coins nu och börjar fundera på hur jag ska använda dem. Ryggsäck så jag kan bära mer eller kanske en äggkläckare? Det har varit tunt med kläckare och jag skulle verkligen behöva mer än en.

Behöver du mer plats i bagen hade jag satsat på det (om du har lätt för att bunkra bollar t.ex.). Det köpet är ju kvar eller vad man ska säga, äggkläckaren tar slut väldigt fort.

Behöver du mer plats i bagen hade jag satsat på det (om du har lätt för att bunkra bollar t.ex.). Det köpet är ju kvar eller vad man ska säga, äggkläckaren tar slut väldigt fort.
Det går ofantliga mängder bollar så bunkring är nästan ett måste. Blir tokig på att fånga dem 5-6 gånger och sen smiter de :mad:

Vad för gymtips fick du? // Nyfiken :D:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 421
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka