Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå kläcka ägg. Har märkt att även när skärmen och spelet är igång så måste en gå längre än de kilometrarna som ägget säger. En gång när jag var ute tyckte inkubatorn jag hade gått 3km och min stegräknare ca 4km. Så det är inte nån exakt räkning i appen tyvärr..

Apropå kläcka ägg. Har märkt att även när skärmen och spelet är igång så måste en gå längre än de kilometrarna som ägget säger. En gång när jag var ute tyckte inkubatorn jag hade gått 3km och min stegräknare ca 4km. Så det är inte nån exakt räkning i appen tyvärr..
Appen scannar gps-position med några minuters mellanrum. Därför tjänar du på att gå en rak linje. Går du i en krok så mäter den den rakaste sträckan mellan scanningspunkterna.

Appen scannar gps-position med några minuters mellanrum. Därför tjänar du på att gå en rak linje. Går du i en krok så mäter den den rakaste sträckan mellan scanningspunkterna.
Jo, jag har förstått det :) Tänkte bara nämna det i sammanhanget då det kan kännas ologiskt/förvirrande när inte allt räknas..

Ja, det är så irriterande! Hoppas att det går att fixa. Dessutom tar det ett tag innan ägget kläcks när det står t.ex. 1,98 av 2,0, så man går ju längre än det behövs = gång som hade kunnat läggas på ett nytt ägg :p

Å andra sidan har jag lyckats gå några hundra meter med en telefon som legat stilla ;). men ja den är dålig på att räkna avstånd. tror att den kollar hur mycket man gåt fågelvägen och inte den faktiska vägen och med inte alltför täta intervall.

Hade appen igång på min lilla "fjällvandring" idag. Inte en pokemon så långt ögat nådde men passade på att kläcka sju ägg på de 12km jag promenerade. Var onekligen lite motiverande att promenera på. :D

Kändes hyffsat mätsäker också även om jag var på väg att surna till mot slutet när den räknade upp väldigt långsamt och jag var tämligen säker på att det borde kläckas innan promenadens slut. Poff sa det när det stod att jag gått 4.6km så kläcktes det. Det var dock då jag trodde att jag borde ha gått fem km så det blev ju rätt ändå.
Fick inget jättekul i äggen dock. :grin:

Ja, det där med äggkläckningen.. Det är väldigt känsligt för hastighet också (tror jag). Om jag går brukar det bli "någorlunda" rätt, men om jag cyklar eller är ute och joggar/springer, ja, då blir det inte många kilometrar räknade. Jag har 5 km till jobbet och den brukar regga ca 1 km. Hehe. Jag brukar alltså ha telefonen igång och skärmen på när jag cyklar (vad gör man inte gör att kläcka ägg ;) ).

Ja, det där med äggkläckningen.. Det är väldigt känsligt för hastighet också (tror jag). Om jag går brukar det bli "någorlunda" rätt, men om jag cyklar eller är ute och joggar/springer, ja, då blir det inte många kilometrar räknade. Jag har 5 km till jobbet och den brukar regga ca 1 km. Hehe. Jag brukar alltså ha telefonen igång och skärmen på när jag cyklar (vad gör man inte gör att kläcka ägg ;) ).
Du cyklar inte för fort då? Det måste vara under 17km/h för att äggen ska kläckas (har jag hört :p )

Du cyklar inte för fort då? Det måste vara under 17km/h för att äggen ska kläckas (har jag hört :p )
Jo, exakt, jag har tolkat det som att det är hastigheten som är problemet, även om jag ser nu att det också verkar finnas en förklaring i att GPS:en inte är så bra på att tolka kurviga vägar. :) Varför det blir så kasst när jag springer vet jag inte, men såå fort springer jag tyvärr inte i alla fall! ;)

Jag raderade appen och installerade den igen och nu får jag äntligen annat i äggen! Tror nästan att det hade hakat på något sätt haha. Fortfarande inget jättekul, men allt är ju bättre än pidgeys! Har fått ett 10km ägg också, det var på tiden :D

Jag är på level 9 och har fått 10 km ägg.

Hur kläcker man dom? Behöver skärmen vara på hela tiden? När skärmen slocknat under tiden jag gått så verkar inte den sträckan räknas? När jag tar bort skärmsläckaren så saknas GPS-signal ochinga km har räknats?
Den behöver vara på men om du aktiverar batterisparfunktionen så kan du ha telefonen upp och ner så slocknar skärmen och det räknas ändå (såvida inte telefonens egen skärmsläckare går igång då, slå av den om det går så du slipper bry dig i den). Tror batterisparfunktionen försvann på iphone dock?

Den behöver vara på men om du aktiverar batterisparfunktionen så kan du ha telefonen upp och ner så slocknar skärmen och det räknas ändå (såvida inte telefonens egen skärmsläckare går igång då, slå av den om det går så du slipper bry dig i den). Tror batterisparfunktionen försvann på iphone dock?
Kör på samsung. Får leta lite och hoppas jag kan hitta något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 421
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka