Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Appen scannar gps-position med några minuters mellanrum. Därför tjänar du på att gå en rak linje. Går du i en krok så mäter den den rakaste sträckan mellan scanningspunkterna.Apropå kläcka ägg. Har märkt att även när skärmen och spelet är igång så måste en gå längre än de kilometrarna som ägget säger. En gång när jag var ute tyckte inkubatorn jag hade gått 3km och min stegräknare ca 4km. Så det är inte nån exakt räkning i appen tyvärr..
Jo, jag har förstått detAppen scannar gps-position med några minuters mellanrum. Därför tjänar du på att gå en rak linje. Går du i en krok så mäter den den rakaste sträckan mellan scanningspunkterna.
Apropå kläcka ägg. Har märkt att även när skärmen och spelet är igång så måste en gå längre än de kilometrarna som ägget säger. En gång när jag var ute tyckte inkubatorn jag hade gått 3km och min stegräknare ca 4km. Så det är inte nån exakt räkning i appen tyvärr..
Ja, det där med äggkläckningen.. Det är väldigt känsligt för hastighet också (tror jag). Om jag går brukar det bli "någorlunda" rätt, men om jag cyklar eller är ute och joggar/springer, ja, då blir det inte många kilometrar räknade. Jag har 5 km till jobbet och den brukar regga ca 1 km. Hehe. Jag brukar alltså ha telefonen igång och skärmen på när jag cyklar (vad gör man inte gör att kläcka äggApropå kläcka ägg. Har märkt att även när skärmen och spelet är igång så måste en gå längre än de kilometrarna som ägget säger. En gång när jag var ute tyckte inkubatorn jag hade gått 3km och min stegräknare ca 4km. Så det är inte nån exakt räkning i appen tyvärr..
Du cyklar inte för fort då? Det måste vara under 17km/h för att äggen ska kläckas (har jag hörtJa, det där med äggkläckningen.. Det är väldigt känsligt för hastighet också (tror jag). Om jag går brukar det bli "någorlunda" rätt, men om jag cyklar eller är ute och joggar/springer, ja, då blir det inte många kilometrar räknade. Jag har 5 km till jobbet och den brukar regga ca 1 km. Hehe. Jag brukar alltså ha telefonen igång och skärmen på när jag cyklar (vad gör man inte gör att kläcka ägg).
Jo, exakt, jag har tolkat det som att det är hastigheten som är problemet, även om jag ser nu att det också verkar finnas en förklaring i att GPS:en inte är så bra på att tolka kurviga vägar.Du cyklar inte för fort då? Det måste vara under 17km/h för att äggen ska kläckas (har jag hört)
Den behöver vara på men om du aktiverar batterisparfunktionen så kan du ha telefonen upp och ner så slocknar skärmen och det räknas ändå (såvida inte telefonens egen skärmsläckare går igång då, slå av den om det går så du slipper bry dig i den). Tror batterisparfunktionen försvann på iphone dock?Jag är på level 9 och har fått 10 km ägg.
Hur kläcker man dom? Behöver skärmen vara på hela tiden? När skärmen slocknat under tiden jag gått så verkar inte den sträckan räknas? När jag tar bort skärmsläckaren så saknas GPS-signal ochinga km har räknats?
Kör på samsung. Får leta lite och hoppas jag kan hitta något.Den behöver vara på men om du aktiverar batterisparfunktionen så kan du ha telefonen upp och ner så slocknar skärmen och det räknas ändå (såvida inte telefonens egen skärmsläckare går igång då, slå av den om det går så du slipper bry dig i den). Tror batterisparfunktionen försvann på iphone dock?
Jag beklagar...Alltså. Idag dök det upp en jäkla GYARADOS med 1400 CP mitt framför mig, jag kastar 5 ultraballs och den rymmer varje gång trots "Great" och hallon. Sen rymde den. Jag ville dö på plats.
Jag fortsätter min skrala samling av Magikarps. Bara sisådär 320 godisar återstårJag beklagar...![]()
Jag har bara ca 275 kvar. Snart såJag fortsätter min skrala samling av Magikarps. Bara sisådär 320 godisar återstår![]()
Alltså. Idag dök det upp en jäkla GYARADOS med 1400 CP mitt framför mig, jag kastar 5 ultraballs och den rymmer varje gång trots "Great" och hallon. Sen rymde den. Jag ville dö på plats.
114 godisar kvar, sedan såJag har bara ca 275 kvar. Snart så![]()