Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oturligt nog blev min Pidgeot utslägd från gymmet en dryg timme innan den hade varit där i 21 timmar. Synd, jag hade börjat hoppas på lite coins. :p

Annars har jag suttit med en generator och räknat lite IV på mina Pokémon. Min Seaking har tydligen hela 97.8 % IV! Otur att det inte var en mer spännande Pokémon än så. :D
 
Lyckades fånga en Wartortle på vägen till jobbet. Ingen superbra (CP 353) men en NY pokemon i alla fall. Det är inte ofta man hittar numera. :p
 
  • Gilla
Reactions: Laa
För mig går det sakta men säkert framåt. Inte haft så mycket bollar de sista så har varit rätt restriktiv. Lyckades utveckla min Wartortle till Blastoise igår (hade redan fångat vild). Sen fick jag en ny i dexet, Dewgong.

Dessutom fått flera "rares" det sista, har liksom hittat var dom poppar upp så syns dom på sightings så finns det 3 olika ställen att kika på.

Har fortfarande min Charmeleon som buddy, samlat ihop 40 candy den vägen. Vi kämpar på ;)
 
1 - Bulbasaur
2 - Ivysaur
3 -
4 - Charmander
5 - Charmeleon
6 - Charizard
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie

11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate

21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
26 - Raichu
27 - Sandshrew
28 - Sandslash
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina

31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
38 - Ninetail
39 - Jigglypuff
40 - Wigglytuff

41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
45 - Vileplum
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett

51 - Dugtrio
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
57 - Primeape
58 - Growlithe
59 - Arcanine
60 – Poliwag

61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
64 - Kadabra
65 - Alakazam
66 - Machop
67 - Machoke
68 - Machamp
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell

71 - Victreebel
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
76 - Golem
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro

81 - Magnemite
82 - Magneton
83 -
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
89 - Muk
90 - Shellder

91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb

101 - Electrode
102 - Exeggcute
103 - Exeggutor
104 - Cubone
105 - Marowak
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
110 - Weezing

111 - Rhyhorn
112 - Rhydon
113 - Chansey
114 - Tangela
115 -
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu

121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
128 -
129 - Magikarp
130 - Gyarados

131 - Lapras
132 -
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
139 -
140 - Kabuto

141 - Kabutops
142 - Aerodactyl
143 - Snorlax
144 -
145 -
146 -
147 - Dratini
148 - Dragonair
149 - Dragonite
150 -
 
Linköping kryllar av Machop senaste veckan så jag har evolverat en Machamp. Igår kväll hittade jag en Lapras, urkass 400 CP, men jag slösade bort runt 50 bollar innan jag tog eländet. Så nu har jag bara vanliga bollar kvar. Har nu 135 i Pokédex, alltså bara 7 arter kvar av dom 142 möjliga. Kvar är Venusaur (66 candy till för evolve), Charizard (89 candy till för evolve), Golem (44 candy till för evolve), Omastar (24 candy till för evolve), Kabutops (19 candy till för evolve). Dessutom återstår Chansey och Aerodactyl, som jag tror att jag måste ha tur för att stöta på. 10 km äggen lyser med sin frånvaro, och dom som jag har fått har till 95% varit tråkiga. Mycket promenerade återstår!
 
Igår fanns det helt plötsligt en vild Vaporeon utanför lägenheten! :up: CP på drygt 1600 :) Det krävdes några bär och ultra balls, men det gick ;)

Har ni också märkt av att när man evolvat fram en ny pokémon så ser man plötsligt fler av dem vilda? Har aldrig sett Vaporeon vild förut, men evolvade fram den för några dagar sen.
 
Nämnde jag att jag hatar min mor? :p Sällskapade med syrran till Falu lasarett i måndags, men syrran ville inte ha sällskap på sina undersökningar så jag letade pokémon istället såklart. Hade siktet inställt dels på Pinsir och dels på Scyther - jag var utan bägge och sistnämnda hade inte mamma så jag såg fram emot att få gnugga det i hennes ansikte litegrann. Så vad gör hon? Kvällen före åker hon till Helsingfors och fångar en Scyther på båten! Och vad hittar jag i Falun? Ingenting! Hade som mest en sketen Vulpix på sightings och kyrkogården som spawnar Pinsir hittade jag inte ens :arghh:
Sen på vägen hem har jag igång pogo på bussen och vad ser jag på sightings? En jävla Snorlax! Kommer den upp? Nä :meh: La upp en printscreen i en lokal pogo-grupp dock och en snubbe fick iaf tag på den, den var tydligen precis bredvid vägen jag kom åkande på :banghead:

Anyway, iväg och mata min mormors katter sen på kvällen och hade givetvis Pokémon igång, med 2 st 10km ägg på kläckning. Fick min första Scyther! LYCKA! :banana: Och ur andra 10an fick jag min tredje Chansey och med tanke på hur sjukt ovanliga de verkar vara, iaf här, så kan jag inte påstå att jag klagar - mamma har ingen och jag har fått alla mina i ägg, i nuläget helt klart värda att sparas till trading kommer verkar det som :D
 
Linköping kryllar av Machop senaste veckan så jag har evolverat en Machamp. Igår kväll hittade jag en Lapras, urkass 400 CP, men jag slösade bort runt 50 bollar innan jag tog eländet. Så nu har jag bara vanliga bollar kvar. Har nu 135 i Pokédex, alltså bara 7 arter kvar av dom 142 möjliga. Kvar är Venusaur (66 candy till för evolve), Charizard (89 candy till för evolve), Golem (44 candy till för evolve), Omastar (24 candy till för evolve), Kabutops (19 candy till för evolve). Dessutom återstår Chansey och Aerodactyl, som jag tror att jag måste ha tur för att stöta på. 10 km äggen lyser med sin frånvaro, och dom som jag har fått har till 95% varit tråkiga. Mycket promenerade återstår!
Jag ställde in en larmfunktion i morse på mina 7 återstående, och ta mig tusan fick jag napp redan nu på lunchen. En Kabutops, 400 CP! 5 minuters panikcykling, och den var min. Sparade mig 10 mils promenad om jag hade kört den som Buddy! 6 kvar!
 
Larmfunktion? :confused: Utveckla please!
Den vanliga appen tror att den hette "Radar" första gången jag laddade ner den. Då brydde jag mig inte om den, och avinstallerade den. Nu ser den ut att heta "Maps" och jag har kört den i 2 veckor ungefär, och det har gett mig massor av nytt. Man ställer in vilka arter man vill se på kartan, och i morse kom jag på att man kan ställa in larm på arter man är extra intresserad av. Tar evigheter att levla upp nu, när jag bara jagar vissa arter dock! Har nog varit level 27 i 3 veckor snart.
 
Den vanliga appen tror att den hette "Radar" första gången jag laddade ner den. Då brydde jag mig inte om den, och avinstallerade den. Nu ser den ut att heta "Maps" och jag har kört den i 2 veckor ungefär, och det har gett mig massor av nytt. Man ställer in vilka arter man vill se på kartan, och i morse kom jag på att man kan ställa in larm på arter man är extra intresserad av. Tar evigheter att levla upp nu, när jag bara jagar vissa arter dock! Har nog varit level 27 i 3 veckor snart.
Ah, då hänger jag med! Men det är väl just sånt de gärna bannar för? Solklart fusk ju.
 
Tror att det är Niantic som står bakom appen, så det är nog inga problem. Ju sällsyntare art, desto kortare tid innan den förvinner verkar det som, så man får cykla fortare än kvickt. :)
Är det Go Radar? Det är inte Niantic isf, dock användare som rapporterat in tydligen så egentligen är det väl ingen jätteskillnad gentemot facebookgrupper med folk som tipsar ibland :p
 
Är det Go Radar? Det är inte Niantic isf, dock användare som rapporterat in tydligen så egentligen är det väl ingen jätteskillnad gentemot facebookgrupper med folk som tipsar ibland :p
Jo, jag tror att det är den. Heter Map på min IPhone. Det ligger otroligt många Pokemon där, så jag tror knappast att det är "riktiga" användare som rapporterar allt. Man kan lägga in egna rapporter också, men då måste man lägga in en bild som bevis. 99% av rapporterna har ingen bild.
 
Hitta en Hitmonchan igår när jag cykla omkring (med hjälp av min länk tidigare publicerad) och även hittat 4 st Kabuto med hjälp av den så nu har jag så jag kan utveckla min kabuto (hade ju som buddy med)
Min buddy är numer Grimer :cool: SKITSNYGG (NOT) !

Kommer evolva Kabuto, vileplum och Machamp och få 3 nya iom det =)
Saknar fortfarande en MASSA Abra, Bulbasaur, Dratini, Grimer (buddy) och Omanyte candys för att evolva dom :(

Har nu 134 i pokedex....
 
Jo, jag tror att det är den. Heter Map på min IPhone. Det ligger otroligt många Pokemon där, så jag tror knappast att det är "riktiga" användare som rapporterar allt. Man kan lägga in egna rapporter också, men då måste man lägga in en bild som bevis. 99% av rapporterna har ingen bild.
Ah I see. Ja enligt appen är det iaf användares bidrag som åker upp vad jag såg, sen om det är annorlunda vet jag inget om (bottar och spoofers finns det ju gott om om inte annat). Jag är glad bara de låter bli att kila in på Niantics servrar så det börjar lagga som nån annan sida gjorde förut.

Håller mig till att leta som vanligt själv, för mig känns en sån där karta som solklart fusk personligen även om Niantic tillåter det. Föredrar dock den där varianten framför bilfolket här i trakten :p
 
Sitter nu på bussen mot Stockholm och Birka. Tips mottages tacksamt. Ska vi slå på incense när vi lägger ut? Går det bra att vara inne på båten eller måste man vara ute?
 
Jobbat hemma idag och haft sjuka sonen hemma också. Vi var ute en tur vid lunch och hittade en Dragonair, en Tangela, en Vulpix, en Charmander och en Ekans på i princip samma ställe :eek:

Hör ju verkligen inte till vanligheterna - här brukar ju mest spawna Drowzees och Zubats :D
 
Promenerade ihop mina sista Rhyhorn idag så jag kan evolva till nästa nivå - vad hände precis efter att jag kommit upp i min sista 3km:are - jo jag fick en Rhyhorn i ett ägg :grin:
Hade besparat mig en lååång promenad som jag hade kunnat samla candy till ngt annat istället....

Nu har jag bytt till Oddish som buddy och hoppas jag får denne något ägg framöver oxå; behöver promenera ihop ett helt maraton innan jag kan evolva den.

På väg ner på stan idag fångade jag en vild Victreebel :love: ganska kass CP men min första :)

123 i pokedex och level 25....
 
Levlade precis upp till 21. Har ett trettiotal jag kan evolva, tänkte samla ihop till 50 och köra ett lucky egg. Det racet kommer ge 9 nya i pokedex. Har 82 i pokedex nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Hej! Chansar o ser om någon här har svaret eftersom SAS kundtjänst är stängd just nu. Jag ska resa SAS go smart en lång resa ca 10h...
Svar
5
· Visningar
551
Mat Som rubriken säger, vad har vi för glassiga smultronställen i Sverige? Stora som små, Skåne, Norrland och allt däremellan, vilka bara...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
5 492
Kropp & Själ Jag är ofta arg. För att jag inte orkar. Vad gör man? Lägger sig ner och skiter i precis allting? Blir det bättre då? Jag tvivlar. Då...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
6 579
Senast: Wille
·
Kultur Nu är första fyra avsnitten släppta! :banana: Nån som hunnit kolla än? Nån som ska kolla? Jag tycker det ska bli jättekul men ja lite...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
12 697
Senast: Bon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp