Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förresten, jag hittar ingen logik i vilka som är svåra eller lätta att fånga. Kan fånga ngn med cp på 2-300 på en boll medan en pidgey på 35 kan smita flera ggr. :confused:
Logiken finns där men är inte alltid logisk+ att det handlar om tur.

När du kastar bollen så blir det en ring som ändrar storlek. Ringen har olika färger, röd ska vara och grön lättast. Tror orange och gul kommer dess emellan. Och som sagt så verkar slumpen spela stor roll också. Generellt tycker jag det stämmer, det tuffa är oftast svårast.

Förresten, jag hittar ingen logik i vilka som är svåra eller lätta att fånga. Kan fånga ngn med cp på 2-300 på en boll medan en pidgey på 35 kan smita flera ggr. :confused:
Samma här, jag har slösat 20-30 bollar på pidgey flera gånger, tycker att den är absolut svårast! Problemen började vid level 14 ungefär. Weedle har jag nästan lika stora problem med. Ironiskt nog tog jag en Jynx på 658 på 1(!) boll samtidigt som jag skrev detta inlägg!

Finns ett ställe centralt där jag bor, där det sitter 10-100 pers och spelar i tystnad. Tre pokéstops på det stället och flera runt omkring. De sitter seriöst där hela tiden och efter krogen vid 2-tiden var det lite folk där också, skitmysig stämning. Känns tryggt på något sätt också. Beach '17 är nördarnas år!

Fick förresten höra att en liten grabb på 10år en dag hade ropat: MEN HALLÅ NÅGON, SÄTT IN EN LURE DÅ FÖFAN. :laugh::laugh:

Logiken finns där men är inte alltid logisk+ att det handlar om tur.

När du kastar bollen så blir det en ring som ändrar storlek. Ringen har olika färger, röd ska vara och grön lättast. Tror orange och gul kommer dess emellan. Och som sagt så verkar slumpen spela stor roll också. Generellt tycker jag det stämmer, det tuffa är oftast svårast.

Är ju det jag menar, kan fånga en med röd ring och cp på 300, med snett kast, på första bollen medan en med grön ring och cp på 30 och typ tre "great"-kast på rad fortsätter att smita ur bollarna.

Är ju det jag menar, kan fånga en med röd ring och cp på 300, med snett kast, på första bollen medan en med grön ring och cp på 30 och typ tre "great"-kast på rad fortsätter att smita ur bollarna.
Men tar du 10 eller hundra av vardera så lär det gå åt minst antal bollar till gröna med låg cp och många fler till de röda. På individnivå är det annorlunda ;).

Jag känner mig utstött! Jag var ett vansinnigt stort pokémon-fan under många år av uppväxten och har lagt många timmar av mitt liv på spelen. Jag hade gärna spelat Pokémon go, men kan inte installera det på min för gamla mobil :( Den har slutat uppdatera android, så det är kört om jag inte köper en ny telefon (och den jag har fungerar alldeles utmärkt om man bortser från att det inte går att spela pokémon på den).

Min sambo däremot har blivit hooked och passar på att spela på sin lunch och når både gym och pokestop från arbetsplatsen. Hemma ute på landsbygden finns däremot inte en enda pokémon. Jag har lånat hans mobil när jag går kvällspromenader, men det är stendött :(
Tycker det är orättvist, ute i skogen och vid sjön borde det väl dugga tätt med dem?

Pokemons gillar datatrafik, och ju mer man spelar (och ju fler som spelar) desto fler blir de.

De första dagarna var det stendött här där jag bor, sen började det trilla in pokemons, både fler till antal och sorter. Nu är det dessutom ungdomsläger här = det är så jävla mycket Pokémons!

Det märks att de dyker upp där det har varit mycket mobildata. Jag bor bredvid en internatskola och fångar alltid flest vid de stora elevhemmen och matsalen.

Uppe på level 15 idag efter promenad både till å från jobbet.
Stannade till på det nya "innestället" på vägen hem - dvs där alla samlas numera eftersom det finns tre pokéstops som går i varandra och de får lures konstant. Stod där i över 25minuter och inte en enda Pokemon i sikte.....

Betydligt bättre utdelning på själva gågatan och på andra ställen i stan...

å jag kastade bort typ 9 bollar på en jäkla zubat på CP64.....

På väg hem från stallet så körde jag sakta förbi ett pokestop (med ett trevligt övergångsställe) och en hetsig medtrafikant tutade. Jag kan inte hjälpa att det var folk nära övergångsstället som jag bara måste vänta på ;)

Har börjat jobba igen och gud vad mycket det fanns där. Tycker jag har mycket pokestops hos mig, men jobbar i kungsträdgården som verkar vara typ Mecka. Fångade en Marowak.

1 - Bulbasaur
4 - Charmander
6 - Charizard
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie
11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate
21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
27 - Sandshrew
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina
31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
39 - Jigglypuff
41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
58 - Growlithe
60 – Poliwag
61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
66 - Machop
67 - Machoke
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro
81 - Magnemite
82 - Magneton
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
90 - Shellder
91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb
101 - Electrode
102 - Exeggcute
104 - Cubone
105 - Marowak
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
111 - Rhyhorn
114 - Tangela
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu
121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
129 - Magikarp
131 - Lapras
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
140 - Kabuto
142 - Aerodactyl
147 - Dratini
148 - Dragonair

å jag kastade bort typ 9 bollar på en jäkla zubat på CP64.....

Och jag slängde typ 8 greatballs och 10 vanliga på en pidgey på cp95 för att sen fånga en Squirtle och en Eevee på första vanliga, båda med cp 250 och sen på två ta en bellsprout på 360. Så visst, det jämnar kanske ut sig men irriterande när man redan har massa av någon och egentligen inte behöver utan tänker att man tar en i farten.

Nu har jag spelat Pokemon go i några dagar. Jag har inte spelat Pokemon som liten, så förmig är det en ny "värld". Jag fastnade direkt. :) Jag rör på mig mycket i vardagen (har ingen bil, så jag går och cyklar vartän jag ska). Så för mig är det ingen "sport" att samla pokemons. Jag är ju ändå ute och rör mig. :) Har hittat 51 olika nu och precis uppnått level 14. :)

Men.. Nu börjar det faktiskt kännas lite enformigt. :o Jag har not hittat "alla" lätta pokemons som finns på mina "rundor" som jag går i vardagen. Tyvärr finns det ju mest pokemons runt pokestops och sådant och det är väl till de man ska söka sig om man vill ha några mer ovanliga rackare.. De finns inte direkt i villakvarter eller i kvarteren på väg till jobbet.. Så om jag ska "komma vidare" måste jag nog börja söka upp pokestops och aktivt försöka leta upp nya, mer ovanliga pokemons. Och det orkar jag nog inte..:o Tyckte pokemon go var askul så länge det gick att hitta nya pokemons i vardagen. Men ja. Idag har jag fått en Ekans i ett ägg, men annars har jag bara hittat de gamla vanliga.. :p

Sparat ihop lite och tog ett lucky egg och satte mig vid ett stop och evolvade, fångade och snurrade till mig typ nästan 15000xp och upp från level 13 till 15. :D

Behöver samla på mig mer bollar dock. Samlade i lördags morse ihop runt 100st men de tog ju slut snabbare än kvickt och ju högre level man kommit ju fler olika saker kan man ju få dvs färre bollar. :cautious:

Idag tog jag min andra Eeve ;). Och för det var jag tvungen att åka till en annan stad. Jag är nu lvl 14. Passade på att ta över ett gym efter jobbet också. Jag blev utkiclad ganska snabbt eftersom jag var ensam (i staden jag jobbar verkar det bara finnas folk i fel lag), men kände mig ändå duktig som lyckades peta bort dem.

Tycker att det blir svårare och svårare att fånga pokemon i takt med att man levlar upp. Blir rätt trött ibland när man inte lyckas ta en pokemon trots typ 10 bollar. Jag har börjat bli snål då och struntar i att fånga den om det inte är någon jag inte har sedan innan. :)

Jag är avundsjuk på alla som har pokestops i sin närhet. Har minst 1 mil till den närmaste:( ( har hittat en i väse :up: ) dock faktiskt gott om Pokémons här där jag bor - trots landsbygd. Har nu 117 st olika och den bästa på över 400 CP. Är på level 9 och ännu inte fightats i nåt gym det närmaste sådan är ännu längre bort ......
För Karlstad bor måste jag tipsa om museiparken !! Herregud säger jag bara minst 8 stop och 2-3 gym alla inom 5 minuter från varandra och när jag var inne i stan i söndags så var det lurmoduler på varenda en :eek: jag levlade upp snabbt från level 6 till level 8 också

1 - Bulbasaur
4 - Charmander
6 - Charizard
7 – Squirtle
8 - Wartortle
9- Blastoise
10 - Caterpie
11 - Metapod
12 - Butterfree
13 - Weedle
14 - Kakuna
15 - Beedrill
16 - Pidgey
17 - Pidgeotto
18 - Pidgeot
19 - Ratata
20 - Raticate
21 - Spearow
22 - Fearow
23 – Ekans
24 - Arbok
25 - Pikachu
26 - Raichu
27 - Sandshrew
29 - Nidoran hona
30 – Nidorina
31 - Nidoqueen
32 - Nidoran hane
33 - Nidorino
34 - Nidoking
35 – Clefairy
36 - Clefable
37- Vulpix
39 - Jigglypuff
41 - Zubat
42 - Golbat
43 - Oddish
44 - Gloom
46 - Paras
47 - Parasect
48 – Venonat
49 - Venomoth
50 - Diglett
52 – Meowth
53 - Persian
54 - Psyduck
55 - Golduck
56 - Mankey
58 - Growlithe
60 – Poliwag
61 - Poliwhirl
62 - Poliwrath
63 - Abra
66 - Machop
67 - Machoke
69 – Bellsprout
70 - Weepinbell
72 - Tentacool
73 - Tentacruel
74 - Geodude
75 - Graveler
77 – Ponyta
78 - Rapidash
79 - Slowpoke
80 - Slowbro
81 - Magnemite
82 - Magneton
84 - Doduo
85 - Dodrio
86 - Seel
87 - Dewgong
88 - Grimer
90 - Shellder
91 - Cloyster
92 - Gastly
93 – Haunter
94 - Gengar
95 - Onix
96 - Drowzee
97 - Hypno
98 - Krabby
99 - Kingler
100 - Voltorb
101 - Electrode
102 - Exeggcute
104 - Cubone
105 - Marowak
106 - Hitmonlee
107 - Hitmonchan
108 - Lickitung
109 - Koffing
111 - Rhyhorn
114 - Tangela
116 - Horsea
117 - Seadra
118 - Goldeen
119 - Seaking
120 - Staryu
121 - Starmie
122 - Mr. Mime
123 - Scyther
124 - Jynx
125 - Electabuzz
126 - Magmar
127 - Pinsir
129 - Magikarp
131 - Lapras
133 – Eevee
134 – Vaporeon
135 - Jolteon
136 - Flareon
137 - Porygon
138 - Omanyte
140 - Kabuto
142 - Aerodactyl
147 - Dratini
148 - Dragonair

Poppar upp flera Pikachu om dagen hos oss, når dem i lägenheten :p

Lyckades kläcka tre ägg på väg till jobbet; mim första Pikachu 320, och min första Ponyta 501 så får inte vara för besviken att 2kms ägget innehöll en Weedle på 74.... ;)

Fångade även min första Jynx 324 :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
74 479
Senast: Bison
·
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
399
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 615
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur