Pokémon Go

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det andra pokemons på nätterna, på hemmaplan? Funderar på om det är nån mening att promenera runt på natten eller om jag lika gärna kan avvakta tills solen går upp ☺

Nu har jag provat att battla! Blev lite märkligt eftersom jag glömde vilket lag jag är med i och trodde att jag spelade en vänskaps-battle :o innan det gick upp för mig att jag är gul och inte röd :D. Förlorade såklart. ..

Hur går det till om jag lyckas ta över ett gym och någon kommer och battlar mot mig när jag inte är inloggad? Kommer min pokemon spela automatiskt?

Nu har jag provat att battla! Blev lite märkligt eftersom jag glömde vilket lag jag är med i och trodde att jag spelade en vänskaps-battle :o innan det gick upp för mig att jag är gul och inte röd :D. Förlorade såklart. ..

Hur går det till om jag lyckas ta över ett gym och någon kommer och battlar mot mig när jag inte är inloggad? Kommer min pokemon spela automatiskt?
Ha! Go team Valor! :D

Ja den kör automatiskt. Glöm inte att plocka mynt i shoppen också :up:

Nu har jag evolvat min magikarp till en fin liten drake på lite drygt 1800 :D Bestämde mig och tog ett ägg och körde järnet. 10 nya pokemons reg + en mängd duvor, råttor mm. Fyllde större delen av level 22. Bra flyt nu :up: Behöver dock hitta nya jaktmarker så jag kan fylla på med fler unika Pokémons. Kanske får det bli en liten roadtrip till Karlstad och se vad som finns där.

• Gilla
Reactions: Laa
Jag vet inte om det är någon tillfällig bugg men just nu går det att fånga ALLT på bara en helt vanlig pokéball. Ingen utbrytning, ingenting. Allting går på första försöket. Har fångat massa med CP 600-800 nu utan att behöva slösa bollar :D

Jag vet inte om det är någon tillfällig bugg men just nu går det att fånga ALLT på bara en helt vanlig pokéball. Ingen utbrytning, ingenting. Allting går på första försöket. Har fångat massa med CP 600-800 nu utan att behöva slösa bollar :D
Jag fångade en med CP 900 med vanlig boll igår utan problem (jag brydde mig inte om den pokemonen tillräckligt för att gå på bättre bollar. Däremot har jag fått lägga 3 bollar på en weedle som dessutom försvann. Jag har uppfattningen att det har blivit lite lättare men inte fångar jag allt med en vanlig boll inte fångar jag allt inte.

Jag har slösat bollar + rymningar idag, så den buggen finns inte hos mig iaf... Tyvärr! :p

Nu har jag tagit över mitt första gym :D

Har inte fattat det här m att battla tidigare, men idag bestämde jag mig för att sätta mig in i det ordentligt - var ju riktigt kul ju :p

Inte för jag jagat idag men en 950 Jynx 10 km och en 472 magnemite 5 km fick mig inte att hoppa av lycka. Det har däremot börjat spawna slowpokes och Clerfairys i trakterna vilket är trevligare, fångade två av var när jag var och handlade.

Och igår hittade jag en Rattata på min pizza.

Idag lyckades jag hamna på ett gym och tänkte träna på att battla. Men - det var ju som min förra battle. Jag fick stryk men denna gång av min egna lagmedlem :confused:. Jag har läst att man kan träna med lagkamrater. ..Hur tusan gör man då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nightwishfans assemble! Vad fan är det här för låt?! Jag vill ha det till att en man sjunger (kan möjligen börja med "here I go" eller...
Svar
1
· Visningar
200
Senast: gul_zebra
·
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite... 57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
76 021
Tjatter Vart kan jag köpa lösa tärningar? Till spel där tärningen saknas. Både vanliga tärningar och en tärning med bara 1 2 och 3 på?
Svar
5
· Visningar
400
Senast: Badger
·
Tjatter Som rubriken säger. Vilken låt skulle du vilja att det spelades på din begravning? Kanske lite morbidt men jag blev nyfiken då jag... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 637
Senast: Vastgota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31