Politik i USA

Mina ögon rullade så långt bak in i huvudet att de riskerar ha fastnat när jag läste det.
I am disappointed and disheartened with what happened last week. I find it shameful that surrounding these tragic events there has been salacious gossip, unwarranted personal attacks, and false misleading accusations on me – from people who are looking to be relevant and have an agenda.

Wot..?
 
Njae. Inte bara Trump som säger det. En stor del senatorer, guvernörer, och andra politiker skrek samma sak (fast med samma bevis - alltså inga). FoxNews kablade ut valfusk.

I sammanhanget är det viktigt att komma ihåg att många som är ”källkritiska” (=misstänksamma/konspirationsteoretiker) är inte kritiska till vad källorna säger utan vem källan är. Skulle CNN eller Nancy Pelosi lägga fram bevis att Trump är släkt med Jesus skulle de inte tro det. Skulle FoxNews eller Ted Cruz säga samma sak skulle de slukat det med hull och hår.
Jo men det är väl bara för att Trump skrek ut det? Klart hans anhängare hänger på typ
 
Jo men det är väl bara för att Trump skrek ut det? Klart hans anhängare hänger på typ
Det är ju en lång process med att ”hjärntvätta” folk och använda viss retorik för att få folk dit man vill (och göra det så svårt som möjligt för vissa grupper att rösta). Stop the Steal registrerades av Roger Stone 2016 (!!!). Det här är planerat in i minsta detalj, inte bara Trump som började klaga när det såg ut som att han inte skulle vinna.
 
Att jämföra med Michelle Obamas från den 7:e.

ErKD19YXAAMqQAh



ErKD2wfXEAI_JPQ
 
Förutom allt annat som är fel med det där, som redan påpekats, så innehåller texten även ett grammatiskt fel som någon bör ha upptäckt före publicering. Men det är kanske för mycket begärt 🙄

("I found myself carrying many individual’s stories" - individuals är plural och det bör därför skrivas som "I found myself carrying many individuals' stories"
 
Förutom allt annat som är fel med det där, som redan påpekats, så innehåller texten även ett grammatiskt fel som någon bör ha upptäckt före publicering. Men det är kanske för mycket begärt 🙄

("I found myself carrying many individual’s stories" - individuals är plural och det bör därför skrivas som "I found myself carrying many individuals' stories"
Nog för att hennes stabchef etc. avgått vilket kanske innebär att texten blivit mindre granskad än normalt, så känns väl ett litet korrekturfel inte som det relevanta. ;)
 
Nog för att hennes stabchef etc. avgått vilket kanske innebär att texten blivit mindre granskad än normalt, så känns väl ett litet korrekturfel inte som det relevanta. ;)
Nä alltså i det stora hela är det ju en struntsak (det var därför jag inledde mitt inlägg som jag gjorde) men för mig är det bara ännu ett tecken på bristen på kompetens. Jag tycker att det är pinsamt att inte ens the First Lady kan skriva grammatiskt korrekt, men framförallt att ingen av hennes anställda upptäckte felet innan texten publicerades medan jag som amatör såg det med en gång. Men det kanske är jag som, i egenskap av språkpolis, drar på för stora växlar. Och det kanske är jag som, i egenskap av Trump-hatare, är lite för villig att hugga på minsta lilla :D
 
Nä alltså i det stora hela är det ju en struntsak (det var därför jag inledde mitt inlägg som jag gjorde) men för mig är det bara ännu ett tecken på bristen på kompetens. Jag tycker att det är pinsamt att inte ens the First Lady kan skriva grammatiskt korrekt, men framförallt att ingen av hennes anställda upptäckte felet innan texten publicerades medan jag som amatör såg det med en gång. Men det kanske är jag som, i egenskap av språkpolis, drar på för stora växlar. Och det kanske är jag som, i egenskap av Trump-hatare, är lite för villig att hugga på minsta lilla :D
I hennes försvar så är hon en invandrare från ett ”shithole country” så man kan ju inte förvänta sig kompetens.

(Innan folk reagerar så är det Trumps eget utspel om invandring som jag refererar. Jag är själv invandrare i USA.)
 
Förutom allt annat som är fel med det där, som redan påpekats, så innehåller texten även ett grammatiskt fel som någon bör ha upptäckt före publicering. Men det är kanske för mycket begärt 🙄

("I found myself carrying many individual’s stories" - individuals är plural och det bör därför skrivas som "I found myself carrying many individuals' stories"
Men är det ett grammatiskt fel?

”With nearly every experience I have had, I found myself carrying many individual’s stories home with me in my heart.”

Individen äger historierna, inte många individers historier. Fast då borde det kanske vara ”individuals’s stories ” ? Individers historia. Lite främmande ordvändning kanske som säkert härrör ifrån att hon är uppvuxen med ett annat språk. Samtidigt tycker jag det är fint att hon skriver med egna ord på det sätt hon faktiskt pratar.

Jag ger mig på en gång om ni är envisa. Tänker inte argumentera mer om grammatik.
 
Men är det ett grammatiskt fel?

”With nearly every experience I have had, I found myself carrying many individual’s stories home with me in my heart.”

Individen äger historierna, inte många individers historier. Fast då borde det kanske vara ”individuals’s stories ” ? Individers historia. Lite främmande ordvändning kanske som säkert härrör ifrån att hon är uppvuxen med ett annat språk. Samtidigt tycker jag det är fint att hon skriver med egna ord på det sätt hon faktiskt pratar.

Jag ger mig på en gång om ni är envisa. Tänker inte argumentera mer om grammatik.

Tycker att det ar overlag daligt sprakbruk - hade varit lattare att typ bara saga "I found myself carrying the stories of many individuals..." men jag tror nog att det ska vara "many indviduals' stories" (det kan aldrig vara s bade fore och efter possessive- apostrofen - "individuals's" skrivs "Individuals' "
 
Men är det ett grammatiskt fel?

”With nearly every experience I have had, I found myself carrying many individual’s stories home with me in my heart.”

Individen äger historierna, inte många individers historier. Fast då borde det kanske vara ”individuals’s stories ” ? Individers historia. Lite främmande ordvändning kanske som säkert härrör ifrån att hon är uppvuxen med ett annat språk. Samtidigt tycker jag det är fint att hon skriver med egna ord på det sätt hon faktiskt pratar.

Jag ger mig på en gång om ni är envisa. Tänker inte argumentera mer om grammatik.
Ja, det är ett grammatiskt fel.

Delvis KL
Jag har full förståelse för att hon själv inte har engelska som modersmål och att det kan vara klurigt ibland, men som sagt så är det mest att ingen annan reagerade heller som jag tycker är lite sådär. Det bör ju ha korrekturlästs både en och två gånger av andra personer tänker jag. Men återigen så är det ju en petitess i sammanhanget, jag tyckte mest det var lite kul att påpeka ;)
 
Ja, det är ett grammatiskt fel.

Delvis KL
Jag har full förståelse för att hon själv inte har engelska som modersmål och att det kan vara klurigt ibland, men som sagt så är det mest att ingen annan reagerade heller som jag tycker är lite sådär. Det bör ju ha korrekturlästs både en och två gånger av andra personer tänker jag. Men återigen så är det ju en petitess i sammanhanget, jag tyckte mest det var lite kul att påpeka ;)

Du pratar om hon som stal i stort sett hela sitt forsta "speech". Jag misstanker att hon inte hade sa manga att korrekturlasa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
812
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 897
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 546
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
96 295
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp